roaccutane :(

Ik ben bij de dermatoloog geweest omdat ik sinds 4 weken plotseling last van acne heb. Ik slik nu 8 dagen antibiotica maar weet nog niet of het werkt(het heeft een beetje gewerkt) , omdat ik er ook 2 andere huidziektes bij heb wi zij eerst zo snel mogelijk die acne aanpakken. Zij heeft nu roaccutane als voorbeeldgegeven. Het probleem is dat ik dit medicijn echt niet wil. Er zijn echt enorm veel bijwerkingen mogelijk, je moet elke maand ene zwangerschaps test doen, of de pil slikken. en hier heb ik echt geen zin in, ook omdat ik altijd al verschrikkelijke hekel heb aan dokters etc. en ben nog helemaal niet bezig met seks etc. weten jullie misschien een alternatief of kunnen jullie me helpen?

Dan is het ook nog zo dat mijn acne nog helemaal niet zo erg is, maar wel met lichte ontstekingen. Ze wil het gwn zo snel mogelijk aanpakken zodat ik geen littekens krijg

.

.

Nee, omdat ik het pas heel kort heb heb ik nog niks anders geprobeerd. Ik probeer heel gezond etc te eten. Ben dus na 3 weken dat ik het had met antibiotica begonnen

.

Is benzoylperoxide meer voor een korte duur of is het ook goed voor een lange termijn

Waarom zou je iedere maand een zwangerschapstest doen of de pil slikken als je geen seks hebt? Van een medicijn kan je niet zwanger worden.
Maar leg het gewoon voor, zeg dat je eerst de antibioticakuur af wil maken, dan even kijken of het weg blijft en dan kun je overstappen op roaccutane. Benzylperoxide vind ik echt zo’n shitproduct, maar dat is persoonlijk.

Ik heb even gezocht op die zwangerschapstesten ed, maar dat is alleen omdat roaccutane misvormingen aan de foetus kan veroorzaken. Dus ben je niet zwanger of wil je het niet, doe het dan niet of gebruik een voorbehoedsmiddel (pil, condoom ed).

Bovendien zijn bij dit soort middelen/medicijnen altijd heel veel bijwerkingen MOGELIJK. De bijwerkingen die genoemd worden kunnen misschien voorkomen, maar hoeft niet. Ieder middel tegen acne heeft wel iets van bijwerkingen, zo heb ik door benzylperoxide mezelf verbrand.Bblootstelling aan de zon moet voorkomen worden, zelfs in de winter is dit best lastig.

Bespreek gewoon je twijfels met de dermatoloog, zij snapt heus wel dat je twijfels hebt.

.

.

^ echt? Dat vind ik echt heel vreemd. Maar dat is misschien mijn gedachtegang. Thanks for your input :slightly_smiling_face: