Roaccutane,tegen puistjes

Het kan even duren voordat het gaat werken, zeker in de eerste tijd, dan krijg je nog meer puistjes. Het talg zeg maar, moet dan je poriën uit en dit wordt eruit gewerkt door de roaccutane. Schrik niet als je in de eerste maand heel veel puistjes krijgt, daarna wordt het alleen maar minder. Ik had mijn héle gezicht helemaal vol en heb dat 3 jaar zo gehad. Ik was echt zo blij toen na 2 maanden de roaccutane ging werken! Het ging geleidelijk weg. Ik heb het 7 maanden geslikt, en nu, 3 maanden na het einde, heb ik nog steeds geen last van puistjes. Héél af en toe eentje, maar ik ga nog steeds om de zoveel tijd naar de huidtherapeute. Maar je huid wordt er weer prachtig mooi van.

het is inderdaad de zwaarst mogelijke behandeling tegen puistjes, en ik zou ook niet aanraden om dit te doen als je ‘gewoon’ last hebt van jeugdpuistjes. Enkel bij mensen die ook na hun puberteit (dus na je 18e of zo) nog erg veel last hebben van puistjes die niet reageren op antibiotica of de Diane-pil (een anticondeptiepil die puistjes verminderd) komen hiervoor in aanmerking. Als je 16 of jonger bent zou ik aanraden van nog wat af te wachten, meestal gaat het vanzelf over als je wat ouder wordt.

De Roaccutane vernietigt eigenlijk je talgklieren, waardoor je geen talg meer kan aanmaken en dus geen puistjes meer krijgt en ook minder snel vet haar. Daar staat tegenover dat eventuele zones die al wat droger waren (bv je lippen) er enórm droog van worden.
Dit is ook onomkeerbaar.
De chemische stof is inderdaad niet onschuldig en kan nogal wat bijwerkingen veroorzaken, dus het moet heel goed opgevolgd worden door een arts.
De belangrijkste nevenwerking is dat het héél schadelijk is voor een ongeboren kind en artsen zijn dus verplicht om je de anticonceptiepil voor te schrijven zolang je dit neemt. Als je toch zwanger zou raken is een abortus nodig want het kind heeft hele zware afwijkingen.

Idd, ik heb het ook een half jaar geslikt.
Hij zijn gewoon pillen die je dan dagelijks moet slikken en er zijn echt heel veel bijwerkingen die je kunt krijgen,
maar dat viel bij mij gelukkig wel mee.
Het is nu een jaar geleden en ik heb nogsteeds bijna geen puistjes meer!
Het is wel zo dat je in het begin van de behandeling juist meer puistjes kunt krijgen, maar daar moet je ff doorheen. Ook is het per persoon verschillend hoe lang je het moet slikken en hoeveel.
Ik ben echt blij dat ik het heb gedaan! Maar als je het niet echt nodig hebt zou ik het niet doen…
Ik ben doorverwezen door mijn huidtherapeute, zij raadde het echt aan, omdat ik heel snel littekens kreeg in mn gezicht door de puistjes enzo en das echt niet mooi.
Bij mij werd het allemaal vergoed, dus ik heb geen idee hoe duur het was.

damn, 7 maanden? half jaar? duurde t bij iedereen hier zo lang? :frowning:

niet dat ik klaag, ik ben zo blij dat ik dr eindelijk vanaf zal zijn, maar voor de zomer zou wel fijn zijn (voor in bikini, ik heb t op me rug ook beetje), en ik ben pas een week ofzo bezig…

Nou meid, geloof me, van de zomer is het echt al bijna verdwenen hoor!
De laatste paar maanden is meer om het af te werken.

Ik denk dat alles dan wel weg is hoor!
Alleen met die medicijnen moet je wel oppassen met de zon, ook daarna als t nog in je lichaam zit.
Maar dat hebben ze je vast wel vertelt =)
Daarom is het ook het handigst om roaccutane in de wintermaanden te doen.

Ik begin er vandaag mee!
Ik heb zoveel zenuwen & ik ben bang vd bijwerkingen… Ik hoop dat ik er niet zoveel last van ga hebben…
'k ga blij zijn als het achter de rug is :s