Roaccutane,tegen puistjes

Heey meiden!
Misscien hebben jullie er wel eens van gehoord; Roaccutane
Het zou werken tegen puistjes,wat moet je dan doen? pilletjes ofzo?
is het heel duur? En heeft iemand hier verder ervaring mee??
xxxxx

nooit van gehoord :no_good_woman:
zou ook wel willen weten :wink:

Nooit van gehoord, heb zelf geen last van puistjes dus.

http://roaccutane.startvriend.nl/

ik heb even gegoogled; hier staat wat info;)

Je moet eerst van de huisarts een verwijsbrief krijgen,
daarna krijg je uitleg van je dermatoloog.
Als het goed is ben je ervoor verzekerd en dan kost het dus niets…

Maar het is wel een heel heftig middel, mijn dokter heeft me eerst allerlei andere methodes aangeraden maar dat werkte niet (voor lange duur).

Morgen ga ik weer naar de dermatoloog, ik heb vorige week bloedgeprikt en als de uitslag goed is dan kan ik beginnen met een kuur (duurt 8 maanden)

Ok,dank jullie wel!!! xxxxx

Het zijn inderdaad pilletjes. Ik heb het enkele maanden gebruikt. Je moet er dus voor naar een dermatoloog. Het kan wel enkele bijwerkingen hebben. Ik kreeg er bijvoorbeeld erg droge lippen door en mijn haar werd ook veel droger. Je kan zelfs ook last van haaruitval krijgen. Maar het werkt dus echt wel super goed tegen puistjes! Ik heb er nu bijna geen meer. Enkel af en toe zo nog eens eentje.
Andere dingen hielpen niet bij mij, maar dit dus echt super goed!

Liefs

aaah, hier wou ik net een topic over maken.
Even een upje dus.
Ik begin binnenkort zelf ook aan deze kuur,
maar nadat ik de bijwerkingen heb gelezen ben ik toch wel een beetje zenuwachtig geworden x’D
Wie van jullie heeft al zo’n kuur gehad en heeft ervaring ermee? =)

Het is heel heftig, je dokter wil waarschijnlijk eerst andere dingen proberen. Maar als je het krijgt moet je inderdaad naar de dermatoloog. Het heeft wel bijwerkingen ja, je lippen worden heel droog. Het duurt ook heel lang, na zo’n kuur van 8 maanden moet je misschien nog meer. Die pillen zijn ook best groot, het is een capsule met van dat spul erin. Dat spul moet je echt niet binnen krijgen het smaakt heel vies (als je er per ongeluk op bijt ofzo kan dat gebeuren). Maar ja, het werkt wel heel goed… Maar je krijgt het alleen als je echt acné hebt want het is echt een hele lange kuur en niet zomaar een paar pilletjes. (ik heb het trouwens niet zelf gebruikt maar mijn zus)

Ik zou het eerst ook krijgen alleen wou ik het liever niet en de dokter wou het ook liever niet geven dus ben ik toch maar met iets anders verder gegaan, maar let wel goed op de bijwerkingen; droge lippen, droge ogen, droge neus ofzo x], eerdere kans op depressief worden en verder weet ik er zo even geen.

Oké, ik heb al meerdere dingen geprobeerd, wat dus niet hielp, daarom krijg ik nu roaccutane. Bij mij duurt de kuur 6 maanden, en ik moet aan de pil. (als je kinderen krijgt heb je grote kans dat ze misvormd zijn, dus zijn dokters verplicht er de pil bij te geven) Op internet las ik idd ook bijwerkingen die mij behoorlijk heftig leken, zoals depressie. Maar van wat ik op internet heb gelezen hebben de meesten alleen droge lippen of droog haar, dat is nog te overzien. Misschien nog meer mensen met ervaring? ^^

jah zoals ze ier al allemaal gezegd ebbe:
mag alleen op doktersvoorschrift
k moest da ff gelede ook neme
ma t zou nogal belastend zyn voor de lever, daarmee da t op voorschrift is x’D

Ik ben nu al weer bijna 4 maanden aan de antibiotica… Vind het echt niet leuk meer… Moet volgende week waarsch. weer naar de dokter. Stomme puistjes… [$^$%&@$%&#%]

Die had vorige keer al voorgesteld hele huidonderzoeken te laten doen… iemand die dat wel eens gehad heeft? Dan willlen ze dat wat uit een puistje komt zofzo gaan kweken… En bloedafname ( :flushed: ) voor zo’n infectie waar ik nu al bijna 3 jaar last van heb.

ik gebruik dit nu 2 maanden en ik zie echt super veel verschil.
heb idd wel heel droge lippen. maar die heb ik er echt wel voor over
even paar maanden droge lippen en dan '(als het goed is) de rest van me leven een egale huid.
bij mij staat er op het doosje trouwens isotretorine maar dokter zegt steeds roaccutane dus denk dat het nieuwe naam is ofzo

mijn vriend heeft dit nog gebruikt, maar ik raad het je sterk af, je kunt een erg droge schilferige huid krijgen die jeukt en in de zon lopen zorgt voor een brandend gevoel, hij had ook spierpijnen enz… ik zou dit alleen maar doen als het echt echt nodig is…

YEAAH ROACCUTANE :metal:

ik heb het net achter de rug
en omg, mijn huid is helemaal gaaf. Geen puist meer. iedereen aan wie ik vertel dat ik deze behandeling heb ondergaan zegt ja joh, je bent nu helemaal gaaf. ik liep tegelijkertijd ook bij een huidtherapeute.
Nu maar hopen dat het wegblijft, volgens de dokter is het maar 10% kans dat het terugkomt!

Net alsof een arts je zo’n agressief medicijn voorschrijft als je het niet nodig hebt…

Mijn broer heeft deze pil geslikt, en zijn huid is nu helemaal gaaf, heel af en toe nog wat onzuiverheden. Heel fijn dus!
De toestand van je gezicht moet wel ‘erg genoeg’ zijn, wil je deze pil krijgen. Hij is heel heftig, besef je wel dat de bijwerkingen heel ernstig kunnen zijn!

ik ben er net mee begonnen, kan niet wachten tot t begint te werken. Hoe lang heb je t geslikt? en hoe erg had jij t? (k snap t wel als je dat niet wil zeggen. ofzo.) en ik las dat t eerst erger kon worden door de roaccutane, had jij dat? zo ja voor hoe lang dan? hehe veel vragen xxx

ik heb het ook gevraagt aan mijn huisarts, en die raad het absoluut niet aan tenzij het HEEL ERG nodig is, omdat het erg zware bijwerkingen heeft, dus ik heb het niet gedaan. raad het je ook niet aan als het niet heel erg is.