Roaccutane / Isotretinoïne

Beste meiden, ik heb geen topic kunnen vinden met dit onderwerp dus daarom maak ik een nieuwe.

Ik ben sinds een tijdje geleden (december) begonnen met Roaccutane, om precies te zijn Isotretinoïne Actavis. Dit is een medicijn/kuur wat werkt tegen acne. In het begin slikte ik 1 x per dag 3 capsules van 10 mg. Dus 30 mg per dag. Na twee maanden ben ik begonnen met 60 mg per dag aangezien er niks veranderde en ik amper last had van bijwerkingen.
Nu ben ik 3 maanden bezig en begin ik echt last te krijgen van matige tot soms hevige spierpijn. Lippen zijn ook erg droog maar dit is normaal. Ook heb ik last van stemmingswisselingen.

Ik zou graag ervaringen willen horen van andere meiden die dit gebruiken of gebruikt hebben. Ik wil namelijk graag weten wanneer ik resultaat kan verwachten en ik wil graag andere ervaringen horen. Mijn dokter heeft er zelf namelijk geen ervaringen mee, ze weet volgens mij niet zo goed wat dit medicijn precies is (aangezien ze alles opzoekt op internet en zelf ook zegt dat ze dit nog nooit heeft voorgeschreven). Ik heb mezelf wel ingelezen van te voren en mijn zus heeft drie vriendinnen die dit ook eerder gebruikt hebben en zij hadden er alleen positieve ervaringen mee. Maar er is niks bekend over wat het kan veroorzaken op lange termijn… Dus ik hoor graag jullie ervaringen. :slightly_smiling_face:

Niet om stom te doen ofzo, maar er is een acne topic en daar staan best wat ervaringen in, ik denk dat je daar veel aan hebt!