RMC

Laatste tijd heb ik hele tijd gemiste oproepen van het RMC (Voor schoolverlaters) maar ik durf niet terug te bellen ofzo.
Ik ben gestopt met de opleiding en wil voorlopig een jaartje kijken wat voor opleiding ik wél wil voordat ik mijn geld weggooi d.m.v studiefinanciering, wat ik heb stop gezet (de wet van binnen 10 jaar je diploma)… En ik ben al 18 jaar.
Ik heb ook al 2x een formulier binnen gekregen van het RMC over of ik hulp van ze wil en of ik al een baan heb etc, de eerste keer heb ik het weggegooit, en de tweede weet ik niet waar ik het gelaten heb, oftewel kwijt.

Nu ze me best vaak bellen (al 2x vanaf Maandag) ben ik echt bang dat ze langskomen ofzo.

Maar ik ga dus morgen naar een uitzendbureau en kijken voor een baantje, wat ik ook nooit echt heb gehad. Dus ben aardig zenuwachtig en durf dit bijna ook niet maar het moet van mijn vader, die geeft me er elke dag elke minuut een preek erover “ga naar het uitzendbureau!”

Maarja ik wil echt geen hulp van ze ofzo, ik vind het juist vervelend dat ze bellen en formulieren sturen, ik wil het zelf oplossen.

Ik raak alleen maar gestrest wanneer ik me mobiel boven heb gelaten en dan gemiste oproepen zie, want ik weet dat het dan over school verlaten gaat en ik weet niet hoe ze te werk gaan.

Heeft iemand ervaring met het RMC? Want ik hoef echt geen hulp van hulpverleners of jeugdzorg ofzo…

Ik heb geen ervaring met ze, maar als je nou gewoon je argumenten aan hun vertelt, houden ze misschien op.
Nogal logisch dat als jij alles negeert, dat ze dan niet ophouden. Gewoon opnemen.

Ik ken dat hele ding niet, maar kan je niet gewoon een keertje de telefoon opnemen en zeggen dat je gewoon geen hulp hoeft?

Hoewel ik niet snap waarom je geen hulp wil, dat kan soms echt heel fijn zijn, zeker als je niet weet wat je wil doen…