Rijlessen in buitenland

Hallo,
ik ga vanaf juni een jaar naar Italië
en nou heb ik gehoord dat het daar goedkoper zou zijn om je rijbewijs te halen.
Heeft iemand ervaring hiermee of weet iemand of het mogelijk is om je rijbewijs in het buitenland te halen?
Ik kan er namelijk nergens iets (recents) over vinden op internet…

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Oeeh, ik zou het echt niet weten… Sorry
upje

Lijkt me best lastig omdat je met de taal zit. Je instructeur spreekt misschien niet zo heel goed engels. En volgens mij is het verkeer daar veel chaotischer, dus lastiger, maar das eigenlijk een vooroordeel van mij.

geen idee :stuck_out_tongue:
ik weet wel dat je daar scooter mag rijden zonder rijbewijs…
maar het is daar idd best chaotisch, vooral de rotondes.
dan ben je goed voorbereid hier voor nederland op de snelwegen maar alsnog :stuck_out_tongue:
verder heb ikgeen idee hoeveel het kost.

Ol weet alleen dat als je je rijbewijs in Amerika haalt het hier niet geldig is, tenzij je het al een hele tijd hebt.

jaa idd…
miss geld dat ook voor italië, omdat het gewoon een ander land is…
maar misschien ook niet omdat het bij de EU hoort.
eigenlijk zou je dan naar info moeten vragen bij reisbureau’s of anwb ofzo xD
verder weet ik wel dat een duits, pools, en belgisch rijbewijs wel geld in nederland.

Nouu, ik weet wel dat het een heel gedoe is!

Ik woonde in Zweden (maar ben Nederlandse) en verhuisde toen naar Nederland,
ik haalde toen ik hier net was mijn rijbewijs, maar toen ik het pasje wilde aanvragen moest ik 180?? dagen wachten. Omdat ik te kort weer in Nederland woonde… Ik dacht echt, huh! Waarom laten ze me dan wel het theorie-examen enzo doen…?! Zucht, en dan ben je gewoon Nederlands…
Ik zou het dus niet riskeren, volgens mij mag het niet. Of het wordt een heel gedoe.

Inderdaad, dat doen ze dus om te voorkomen dat je je rijbewijs in een ander land gaat halen omdat het daar goedkoper is. Ze willen dan dat je eerst bewijst dat je hier ook een tijdje bent.

Italianen rijden erg gevaarlijk. Ik kan er niet bij dat hun rijbewijs wat voorstelt.

k zou dat niet willen denk ik

Er gebeuren daar anders minder ongelukken dan bij ons hoor…

Nederland is een van de duurste landen om je rijbewijs te halen. In heel veel landen mag je rijlessen volgen bij b.v. 1 van je ouders. Dat scheelt echt zoveel in de kosten, want hier moet je al die dure rijlessen betalen.

oooops was helemaal vergeten dat ik dit geplaatst had!
komt omdat ik zo druk ben voor m’n examens nu… ;p
in ieder geval heel erg bedankt allemaal! (:

op de site van de Europese Unie staat dat je in alle EU landen je rijbewijs mag halen als je daar woont. Ik ben bijna 14 maand in Italië en daarna ga ik gewoon in NL studeren, (misschien Spanje maaar oke, sowieso een half jaar NL!) dus denk niet dat het een probleem moet zijn… (: thanku!

Ja maar je woont er officieel niet…

denk ik.