Rijles faalangst

Hee allemaal!

Vandaag heb ik mijn tussentijdse toets gehad (autorijles), maar ik merkte dat het meteen een stuk slechter ging toen de examinator naast me zat. De rijles van tevoren ging namelijk foutloos… Ditzelfde ‘probleem’ merkte ik ook toen mijn eigen rij-instructeur op vakantie was en een rijles kreeg van een andere instructeur. Ik denk dat het bij mij dus gaat om een combinatie van faalangst en iets anders dan ik gewend ben, dus een andere instructeur naast me.

Ik wil graag vragen of iemand hier ervaring mee heeft en/of mij tips kan geven? Ik weet namelijk dat ik goed kan rijden, dat hoor ik ook van mijn instructeur. Jammer dat het niet tot uiting komt bij een toets.

Dankjewel alvast :flushed:

Ik heb dit ook gehad, maar toen ik de tussentijdse toets gehaald had ging het eigenlijk al beter. Ik heb toen met mijn rij-instructeur afgesproken dat het beter was als ik met iets meer lessen in één keer sowieso zou slagen. Als ik zou zakken, zou het nog erger worden namelijk :’) Misschien kan je er gewoon over praten met je instructeur?

Ik maakte bij m’n tussentijdse toets ook ineens allemaal domme foutjes en toen heeft m’n moeder Nervovit forte voor me gekocht en dat hielp echt heel erg goed. Ik zat bij m’n examen een stuk rustiger achter het stuur waardoor ik ook geen rare fouten meer maakte.

Je kunt faalangst examen doen he! :slightly_smiling_face: Heb ik ook gedaan. Tijdens de lessen ging alles prima, maar tijdens het examen was ik zo zenuwachtig dat alles fout ging. Ben twee keer gezakt voordat ik faalangst examen deed, en toen slaagde ik wel in 1x.

Maar dit soort dingen wel van te voren uitproberen. Ik ken iemand die er te rustig van werd en dat is ook niet goed bij het examen, haha.

Ja ik heb het eerst uitgeprobeerd toen ik ging lessen haha

Hier precies hetzelfde :slightly_smiling_face:

Wat bij mij helpt is van die valdispert pilletjes nemen, dan zit ik een stuk rustiger in de auto.
Kun je gewoon bij de kruidvat ed halen.

Je zou inderdaad van die kalmeringspilletjes kunnen slikken. Ik zou sowieso met je instructeur praten, die weet als het goed is het beste wat je kan doen. Je bent echt niet de enige hoor!

Iedereen bedankt voor de reacties! Mijn instructeur gaat proberen mij af en toe te laten lessen bij een andere instructeur, zodat ik een beetje eraan wen dat er iemand anders naast me zit dan degene die ik gewend ben.

Die kalmeringspilletjes zou ik ook wel eens willen proberen! Welk merk hebben jullie hiervan gebruikt?

Doe een faalangstexamen! Heb ik ook gedaan. Is maar €50 extra ofzo maar je examinator stelt je echt helemaal gerust. Ik heb helemaal zen in 1x mijn examen uitgereden en gehaald.
En dat voor iemand die al bij de tussentijdse toets van de zenuwen zonder een ingreep de auto in de zijkant van een bus geramd had :’)