rijk?

oke efun paar vraagjes:

• wanneer vind jij dat iemand rijk is?
  • vind jij jezelf rijk?
  • wat vind je van de ‘term’ rijk

taanx=)

oke ik begin wel -.-

[b]- wanneer vind jij dat iemand rijk is?
als iemand genoeg geld heeft om van te leven en gelukkis is.

• vind jij jezelf rijk?
    ja want ik ben gelukkig =P
    beetje vreemd als mensen dat gebruiken om uit te drukken dat ze veel geld hebben.[/b]

UP

als iemand normaal kan leven maar wel nog leuke dingen kan doen (vakantie, dagjes weg etc.)
  • vind jij jezelf rijk?
    Ja, ga bijnaa op vakantie =D maar mag zoiezo niet klagen.
    Onzin

Erm
Ik vind dat iemand rijk is als hij/zij veel geld heeft
Ik persoonlijk ben dus niet rijk
En ja de term rijk zie ik dus als veel geld,
je kan ook gelukkig zijn zonder geld, en hoeft niet gelukkig te zijn als je wel rijk bent en ik vind rijk eigenlijk niks met geluk te maken hebben

• behalve als je zegt “een rijke hoeveelheid *van iets*” of nja. kan niet zo goed uitleggen

x

```html
rijk vat ik op als 2 verschillende dingen.
namelijk: rijk aan of gewoon rijk.
Bij de eerste kan het bijvoorbeeld dus liefde gezondheid vriendschap enz zijn. Dat soort waardes… maar als iemand zegt: ik ben rijk. dan denk ik automatisch: jij hebt veel geld.
Hoewel ik dit nooit zelf zeg, omdat ik niet weet wat je met rijk zou bedoelen. Ik zou dan zeggen: ‘ik heb veel geld’ en niet ‘ik ben rijk’…

mja misschien allemaal beetje onduidelijk wat ik bedoel…
maar ik wil zeggen dat ik deze vragen niet echt een goed antwoord kan vinden, omdat er verschillende ‘rijken’ zijn bij mij :face_with_raised_eyebrow:
```

Je bent rijk wanneer je veel geld hebt en gelukkig bent. Ik weet van mezelf dat wij thuis enrom rijk zijn. Mijn ouders en grootouders hebben een fortuin om “U” tegen te zeggen. Ik loop er ook niet mee te koop, maar de meeste mensen zien dit wel aan mij (merken zoals chanel, LV louboutin, Prada etc.) Soms is dit wel vervelend. Ik heb ongeveer alles wat je je kan inbeelden, een binnenzwembad, een buitenzwembad, een jaccuzi in het zwembad, ik heb een eigen badkamer met een jaccuzi in, wij hebben thuis 3 sportpaarden, 6 auto’s waaronder mijn eigen BMW cabrio, een cinema, een boot, een vliegtuig etc. Ik weet dat sommige mensen goed willen liggen bij mij, maar die mensen heb ik meestal wel snel door. Ik heb echte vrienden die alles voor mij doen, ook al moest ik nu geen geld hebben, maar het blijft moeilijk om te weten wie je echte vrienden zijn. Ik ben wel gelukkig. Ik heb alles was ik wil, ik heb echte vrienden, ik ben slim en niet de lelijkste die er is. :sunglasses: Soms wou ik ook wel dat ik een normaal leven had zoals de meeste van mijn vrienden. Mijn leven nu is in de meeste mensen hun ogen echt perfect en ze zouden zo willen ruilen. Ik snap dat niet. Okee je kan dan alles kopen wat je wil, maar ik zou er echt alles voor over hebben om mijn ouders meer te kunnen zien. Ik ben praktisch opgevoed door onze bedienden. Nu ik ouder ben en een eigen sociaal leven heb opgebouwd stoort dit mij minder, maar ik ben enig kind en ik had graag iemand gehad om mee te spelen en om mee te ravotten.

• Als iemand veel geld heeft
  • Voor mijn leeftijd wel
  • Ik vind het raar om dat van jezelf te zeggen, maar verder gewoon normale term.
    Als die gene veel geld heeft.
  • vind jij jezelf rijk?
    Niet arm niet rijk.
    Bedoel je eigenlijk, rijk van veel geluk & liefde. Of écht geld?

o__o

als iemand veel geld heeft of als iemand heel gelukkig is
  • vind jij jezelf rijk?
    niet met geld maar ik ben opzich wel gelukkig (:
    als je het over jezelf zegt nogal raar maar verder gwn een woord

- wanneer vind jij dat iemand rijk is?
als iemand zich luxe kan veroorloven of als iemand heeeeel gelukkig is
- vind jij jezelf rijk?
:flushed: opzich best wel
groot huis en heb nooit geld nood ofzo
en ik ben ook gelukkig
- wat vind je van de ‘term’ rijk
tja je kan het op twee manieren uitleggen
maar van rijk met geld en daar echt over opscheppen vind ik raar
en rijk van geluk vind ik mooi, maar ook raar om te zeggen
want je denkt bij rijk al gauw aan geld

O god, verwende snob alarm. :fu: Als je je rijkdom niet zo leuk vind enzo, waarom som je het eigenlijk allemaal op? Best zielig, als je jezelf zo moet ophemelen om je beter te voelen… En wie vroeg eigenlijk om je hele levensverhaal+uiterlijk?? Juist ja… :roll_eyes:

Als iemand veel geld heeft
  • vind jij jezelf rijk?
    Nee, ik ben gelukkig gewoon :slightly_smiling_face:
    Eh… Nou, niks mis mee, toch? Helaas is hetvaak zo dat mensen zich verheven gaan voelen/enorm overdreven op gaan scheppen nezo, daar heb ik wél problemen mee, omdat dat gewoon triest is. Maar dat betekend niet dat alle rijke mensen dat zijn.

Wow.

oeh ik heb medelijden :cowboy_hat_face:

ja liefje je hebt je eigen auto en bent pas 17. Goh, ja ik snap je problemen echt. Poor you

Als iemand rijk is met veel vrienden, familie, gezelligheid, geluk en genoeg geld om rond te komen en voor leuke dingen
  • vind jij jezelf rijk?
    Ik ben qua geld NIET rijk. Mijn ouders komen net rond. Maar arm zijn we ook niet ^^
    Tja…
    Eumh als die alleen maar merk dingen heeft?
  • vind jij jezelf rijk?
    mhaw ja eingelijk wel ik woon in wassenaar krijg genoeg van mn ouders en heb gewoon een eigen computer en tv dus ja
    Niks ik bedoel rijk of niet je moet gelukkig in het leven zijn met jezelf

- wanneer vind jij dat iemand rijk is?
als iemand gelukkig is om iets. Kan door liefde, vriendschap, geld enz.
- vind jij jezelf rijk?
Soms
- wat vind je van de ‘term’ rijk
Dat het een beetje veel betekenissen kan hebben xD

ik loop er niet mee te koop?
Haha :wave:

Als iemand alles kan halen waar hij gelukkig van word.
  • vind jij jezelf rijk?
    Nou neexD ik heb op het moment 2 euro en 35 centxD
    [b]Eeuhm… twijfelgeval. het geeft verschil aan tussen mensen. ook is het een onduidelijke term. ik weet niet wat ik ervan moet denken
    ik denk dat het een mening is.

xx.[/b]