Rijbewijs

Ik word over 4 maandjes 18, jawel! :grinning:
En nu ben ik (zover het lukt) aan het sparen voor mijn rijbewijs. Vraag mij eigenlijk af hoeveel lessen (en van hoeveel uur? 1uur, anderhalf?) jullie hebben gehad? En hoeveel het in totaal heeft gekost…

Kon niets vinden bij zoekfunctie.

ik ben 25 januari 18 geworden en heb donderdag m’n zesde les. een les kost bij mij 43 euro (ligt eraan bij welke rijschool je gaat maar is meestal tussen 40 en 45 euro per les) en 't verschilt per persoon hoeveel lessen je nodig hebt, maar ze zeggen gemiddeld ongeveer 25 lessen;) Hoop dat je hier iets aan hebt! Het ligt er natuurlijk ook beetje aan of je er ‘feeling’ voor hebt!

Zo duur :S
Ik wil eigenlijk die hele handel boycotten. Maar het is toch wel handig om dat bewijsje te hebben.

Bij mij was het 38 euro per uur geloof ik (volgens mij is het in een grote stad duurder dan een klein plaatsje), een les duurde bij mij anderhalf uur, en je hebt inderdaad gemiddeld zo’n 25 LESSEN nodig, dat is dus bijna 40 uur, reken maar uit!:slight_smile:

Beetje jammer dat dat nog lang niet alles is, theorieexamen, praktijkexamen en het pasje zelf komen daar nog bij op. Duur grapje!

Iemand totaal bedrag?

Wel echt te duur :nauseated_face:

Als je safe wilt zitten (en dus ook gefaalde examens wilt meetellen voor de zekerheid) zou ik uitgaan van zo’n 2000 euro in totaal. Dat was mijn richtlijn. Ik wil binnenkort gaan beginnen bij een rijschool waar het 35 euro per les is, dus uiteindelijk hou ik hopelijk over. (:

Doe anderhalf uur, een uur is net te kort, zit je dr net lekker in, ga je alweer naar huis. Bij mij kost anderhalf uur 50 euro (dit is een normale prijs)

Ik had iets van 50 lessen, ook dit aantal is normaal.
Het is alleen maar goed om veel lessen te nemen, dan ga je je zelfverzekerder voelen op de weg, onzeker voelen op de weg is echt niet goed.

Gemiddeld 25 lessen? Nou dat deeeenk ik niet, de meeste mensen zitten daar toch wel ver boven.

Ik weet zelf niet precies hoeveel lessen ik gehad heb, want ik had soms 1.5 uur en soms 1 uur. Denk dat ik wel op 35-40 uur zat. Het kostte 62 euro voor 1.5 uur, zat wel bij een goede rijschool met een heel hoog slagingspercentage. Ben dan ook in 1x geslaagd voor theorie en praktijk (:

Ik ben net bezig met mijn rijlessen, bij de rijschool waar ik bij zit heb je gemiddeld 30 lessen nodig. Een les duurt 1 uur, maar ik heb vandaag anderhalf uur gereden. Het kost 40 euro per les (:

Mijn rijbewijs heeft in totaal 1615,- euries gekost. Heb ongeveer 28 lessen gehad, 2 keer op voor theorie en 1 keer voor praktijk. Heb t ‘roze’ pasje nu al 2 jaar :grinning:

Ik zit ongeveer op de helft van m’n lessen inmiddels.
Een ‘les’ is één uur maar ik rijd meestal 1,5 uur.
Theorie heb ik binnen 2 maanden na m’n 18e verjaardag al gehaald (1e keer op). Ik betaal zo rond de 35 euro per les van een uur (in pakket, losse lessen zijn een paar euro duurder). Ik rijd overigens bij een goede rijschool met een hoog slagingspercentage, merendeel slaagt de eerste keer.

Oh en dat mensen 25 lessen nodig hebben is niet waar, dat is dus geen 25 uur he meiden, de meesten doen er toch echt wel tussen de 35 en 45 uur over!
Je schiet toch wel snel richting de ¤1700,- euro als je een keer faalt op praktijk ofzo. Ik zou er toch wel ¤2000,- voor uittrekken.

Ik heb meer dan 1500 euro betaald en het stijgt, stijgt en stijgt.

Ik ben in december 18 geworden , kreeg van mijn ouders voor me verjaardag een pakket met 35 lessen, lesboeken, cursus account via internet, praktijk & theorie examen. daar betaalde me ouders 1600,- voor.
Ik heb nu 12 lessen gehad en het gaat eigelijk wel goed.
Maar ik ben heel bang voor de theorie examen , ik ben zo slecht in theorie…

Dan moet je een cursus volgen! Ik ben drie keer gezakt (ik leerde nooit goed :3) en heb daarna een cursusje van 3 lessen gevolgd. Toen was de toets echt een piece of cake, terwijl het voorheen zooo moeilijk leek!

Jemig, dat is echt wel schandalig duur, zeg.
Als ik dit zo lees ben ik heel erg blij dat ik hier niet aan doe DDD:

Succes met je lessen!

Same here. Al dik over de 50 lessen en nogsteeds bezig, 2x theorie gedaan omdat de eerste was verlopen wel allebij in 1x gehaald, TTT gedaan en 1x opgeweest, maandag 2e x op :open_mouth:

Ik ben nu nog te jong, moet nog 1 jaartje wachten.
Maar ik weet wel dat ik bij dezelfde rijschool als mijn zus terecht kan, en voor dezelfde prijs *ken die mensen*. Zij geven 1 uur voor 35 euro.