Rijbewijs halen

Hello girls,

Ik zit met een probleem, ik ga volgend jaar naar Engeland als Au pair. Maar ik wil het liefst daarvoor nog mijn rijbewijs halen. Ik ga waarschijnlijk weg in augustus. Ik heb pas in januari genoeg geld om er mee te beginnen. In mei doe ik examen van school en heb ik dus genoeg geld, maar ik moet dan ook sparen voor mijn reis naar Londen. Wat raden jullie mij aan? Om voor Londen mijn rijbewijs te halen, of daarna?

x

Als au pair moet je toch je rijbewijs al hebben? Mijn zus gaat het ook doen en die moet dat namelijk wel.

Als je in januari begint, kun je je rijbewijs in augustus echt wel gehaald hebben.

Nee dat hoeft niet per se bij het bureau waar ik me heb aangemeld, het is handig maar niet een must.

Als je niet per se een rijbewijs nodig hebt als au pair, dan zou ik het daarna doen. Ik denk dat het best belangrijk is om, vooral in het begin, regelmatig even de rijden om ervaring op te doen.

Ja dat hoopte ik ook wel, maar bijna iedereen in mijn omgeving doet er een jaar over. En als ik het in augustus niet heb, dan heb ik wel een probleem aangezien ik daarna een jaar niet kan rijden en dus al die lessen daarvoor voor niets zijn geweest.

Ja daar heb je wel gelijk in…

Het is maar in een aantal landen verplicht om als au-pair zijnde je rijbewijs te hebben, maar natuurlijk altijd makkelijk mocht je in jouw gezin een auto moeten gebruiken. Is al bekend waar en in welk gezin je terecht komt, wellicht kun je dan bepalen of een rijbewijs vooraf noodzakelijk is? Rijlessen zijn duur dus het geld zou je denk ik wel beter kunnen gebruiken als het niet perse nodig is toch:)

^Nee het is nog niet bekend welk gezin ik krijg, het bureau waar ik zit moet je je eigen gegevens invullen, en ook hobbies, achtergrond, rijbewijs, huisdieren en zulk soort dingen. En dan zoeken ze een gezin wat het beste bij je pakt. Ik heb ingevuld dat ik nog niet weet of ik dan een rijbewijs heb maar als het nodig is ik hem wel wil halen.

In dat geval zou ik als ik jou was gewoon kijken of het uitkomt met je geld.
Als je het prima redt dan kun je hem maar binnen hebben toch:)

Ik had hem denk ik voor die tijd gehaald.
In 2013 word het rijbewijs trouwens ook goedkoper en van de motor duurder :wink:

Hoeveel tijd heb je ongeveer per week om rijlessen te volgen? Want het is ook gewoon mogelijk om je rijbewijs binnen een maand te halen en dan bijna iedere dag te rijden, maar dan moet je daar wel de tijd voor hebben. Dan kun je daarna nog een paar maanden echt oefenen met rijden.
Als je weinig tijd hebt om lessen te plannen dan kun je het beter nadat je naar Engeland bent geweest gaan doen, want je moet nog wel eerst veel rij ervaring opdoen voordat je echt goed kunt rijden, en het lijkt me niet chill om rijervaring op te doen in Engeland, met het stuur enzo allemaal aan de verkeerde kant :’)

Ah ik ga nu echt twijfelen. Wel bedankt iedereen trouwens, nu ga ik ook even anders denken haha.

Ja daar zat ik ook al over na te denken, maar ik vrees dat ik daar niet echt de tijd voor heb. Dus ik neig nu meer naar om het toch daarna te halen.

Nouja als je de tijd kunt maken om veel te lessen dan zou ik het wel doen, maar als jij weet dat je maar één of twee lessen per week kunt volgen dan ben je veel later klaar en kun je minder rijervaring opdoen voordat je naar Engeland gaat en dan zou ik het niet doen. Dus goed kijken naar de tijd die je ervoor vrij kunt maken!

Aangezien ik in mijn examenjaar zit is het denk ik toch niet slim om te doen. Ik ga wel gewoon doorsparen zodat ik hem na Engeland direct kan halen.Of ik haal hem in Engeland, dat kan natuurlijk ook… maar daar is alles zo anders.

-

Misschien kan je een spoedcursus doen? Je hebt al spoedcursussen van bijvoorbeeld twee weken maar dat is wel heel snel natuurlijk. Ik heb m zelf in 3 maanden gehaald!

Naast dat de in Engeland inderdaad links rijden en het stuur ook aan de andere kant zit, is het ook niet zo makkelijk meer om je rijbewijs te switchen naar een Nederlands rijbewijs.
Dit zal al helemaal moeilijk zijn omdat de links rijden.

Als het niet verplicht is zou ik er dus nog even mee wachten. Het is zoveel fijner als je je rijbewijs in 1 periode kunt halen ipv een jaar ertussen hebt bijvoorbeeld. Je verleerd het niet (ervaring mee) maar je wilt 'm natuurlijk gewoon graag gelijk hebben!

Je kan ook een spoedcursus doen. Bijvoorbeeld in de voorjaarsvakantie. Bij veel rijscholen kun je bijvoorbeeld in 1 of 2 weken je rijbewijs halen door iedere dag enorm veel te lessen