Richting de eerste keer seks toe

Hoi meiden,

Voor het eerst in mijn bijna 20 jarige leven heb ik iemand ontmoet waarmee ik het idee heb dat we in een serieuze relatie terecht komen. Ik ben dus ook nog maagd, en hij niet. Nou lijkt dit me juist wel een soort van fijn (anders weten we allebei niet wat we aan het doen zijn) maar ik merk toch ook wel dat het me een beetje onzeker maakt.
Als we zoenen en hij probeert het een stapje verder te nemen (waar ik helemaal oke mee ben) vind ik dat fijn maar nu krijg ik wel het idee dat ik iets ‘terug’ moet doen. Maar nog maals, ik heb dus geen idee wat en hoe. Hoe deden jullie dit bij jullie eerste relatie en is dat iets waar je makkelijk over moet kunnen praten met elkaar?? Hij weet dat ik nog maagd ben dus lijkt me ook dat hij weet dat ik een beetje ‘sturing’ nodig heb zeg maar.
Ben even benieuwd naar jullie ideeën hier over :slightly_smiling_face:

Dit is zeker iets waar je gewoon over moet kunnen praten! Als jij ook gewoon eerlijk zegt dat je niet echt weet wat je moet doen, neemt het bij jou ook een beetje druk weg. Zo kan hij je ook een beetje vertellen wat je moet doen en je gerust stellen.
Het moet nooit voelen alsof je iets terug ‘moet’ doen. Tenzij je het zelf ook echt wilt, maar ook dan kun je het beste gewoon tegen hem zeggen, ik wil ook iets voor jou doen, maar ik weet niet precies hoe! En ook dan kan hij gewoon zeggen wat je zou kunnen doen.
Verder moet je er ook niet teveel over nadenken. Er zijn geen specifieke technieken of dingen die je moet doen tijdens handwerk, mondwerk of seks. Doe gewoon wat goed voelt, laat het weten als je het nog te vroeg vindt en geniet ervan. Dat is het belangrijkste :slightly_smiling_face:

Praten inderdaad!!! Ik was ook nog maagd en mijn vriend niet, hij wist dat ik het spannend vond en dat ik nog onzeker was. Hij heeft het eerste initiatief genomen en het stapje voor stapje opgebouwd, me rustig uitgelegd wat hij fijn vond als ik niet wist wat ik moest doen, altijd tussendoor vragen of ik door wilde gaan, etc. Je moet het uiteindelijk gewoon samen ontdekken, seks met een ander persoon is altijd weer anders. Geef zelf ook altijd aan wat je fijn vindt en wat niet!

Thanks meiden, ik ga het morgen toch even met hem bespreken