Rich friends

Oke sooo, de titel zegt het al. Mijn vriendinnen hebben genoeg geld. Ikzelf ben zeker nier arm maar ook niet rijk, ik heb alles wat ik nodig heb maar door mijn vriendinnen wil ik meer. Zij krijgen serieus alles wat ze willen en gaan dan zeuren dat je van je €100 kleedgeld amper een goede broek kunt kopen. Nu hebben ze natuurlijk ook prachtige huizen en als ik dan via hun weer mensen ontmoet en ze mee gaan naar mijn huis is het soms best wel schaamtelijk, ik bedoel ik heb een 2 verdieping huis hardstikke leuk allemaal mooie grote kamer etc. Maar zij hebben 4 verdiepingen, een binnen zwembad, een walk-in closet, een sauna. Like wutttt. Soms durf ik mensen daarom ook niet mee te nemen naar mijn huis. Wat kan ik doen? Want ik voel me gewoon onzeker over mijn huis. Ik weet het klinkt heel arrogant & hebberig maar t kinda sucks so… Nu willen ze ook met ze alle op golf en dat is dan iets van €20 per week maar dat mag ik gewoon niet van mijn ouders maar ik wil wel en straks gaan zij met ze allen en dan kan ik niet mee vanwege geld…

Help me girls

Xoxo geena

Op wat voor school zit je dan ook dat je alleen maar rijke vriendinnen hebt? Je hebt je nergens om voor te schamen hoor. Je wordt normaal opgevoed, zij niet. Een beetje lopen zeuren dat 100 euro niet genoeg voor een goede broek, doe even normaal zeg. En golf? Vind je dat überhaupt wel leuk, of wil je er alleen op omdat zij dat willen? En ik snap dat je ouders niet willen dat je gaat, 20 euro per week… En als je dat wel wilt gaan doen zoek je een baantje dat je het zelf kan bekostigen. Maar schaam je alsjeblieft niet voor je huis. Je ouders hebben (neem ik aan) beiden een baan en doen super hun best om voor je te zorgen.

Ik snap je helemaal. Ik stoot soms ook op deze problemen. Maar je moet je al zeker nergens voor schamen. Hetzijn toch je vriendinnen? Vertel hen eerlijk dat het wat duur voor je is. Ik weet niet hoe oud ze zijn maar ze begrijpen je vast.

Meis moet je maar zelwf gaan werken en die kleine platte kownt is bewegen

Xx

Wtf, fuck off troll. In dat wjneek topic heb je ook al van die rare/domme reacties.

Ontopic: TS, je zegt zelf dat het je vriendinnen zijn, dus je hoeft je helemaal nergens voor te schamen. Vertel ze inderdaad dat je sommige dingen gewoon niet kunt betalen, ik denk wel dat ze het zullen begrijpen. Ik denk echt niet dat ze je uit zullen lachen ofzo hoor, anders kun je ze geen vriendinnen noemen natuurlijk.

Je vriendinnen kunnen er niks aan doen dat ze wat meer te besteden hebben. Net zoals jij er niks aan kan doen dat jij wat minder te besteden hebt. Je kan niet van je vriendinnen verwachten dat ze dingen dan maar niet moeten doen/kopen alleen omdat jij wat minder geld hebt.
Accepteer dat niet iedereen in dezelfde situatie zit en als je tegen je vriendinnen zegt dat jij met bepaalde dingen niet mee kan doen vanwege geld begrijpen ze het heus wel.

Zij zouden zich moeten schamen om te zeuren dat 100 euro kleedgeld te weinig is… Niet jij.

Geld is handig maar geld maakt niet gelukkig. Ik vind het nogal materialistisch om geld zo belangrijk te vinden en vriendschappen zijn inderdaad niet gebaseerd op geld.
Ik heb vroeger nooit kleedgeld of zakgeld gekregen, en ik vind het schandalig hoeveel geld sommigen van hun ouders krijgen. Wees blij dat jouw ouders je met geld leren omgaan en niet zomaar 100 euro geven. Hier word je zelfstandig van.
Je hebt een dak boven je hoofd, elke dag eten op tafel. Wat heb je aan een zwembad en een sauna?! Je hebt niets om je voor te schamen, echt niet.

Uitzonderingen daar gelaten maar dit is geen uitzondering.