Revalidatie school, lyndensteyn

Hallo,

Ik ben toegelaten op een revalidatie school, omdat ik chronisch ziek ben en toch mijn diploma wil halen Ik ga naar Lyndensteyn, ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die op een revalidatie school zitten/hebben gezeten. Of misschien zelfs op Lyndensteyn zelf. Ik schat de kans niet zo groot, maar je weet maar nooit.

Ik zou graag ervaringen horen, want ik heb geen flauw idee hoe alles gaat verlopen, hoe daar onderwijs word gegeven en hoe revalideren en alles gaat. En ik krijg maar bar weinig info, zal binnenkort wel een rondleiding krijgen en uitleg enzo. Maar toch maak ik dit topic aan, ik ben vreselijk zenuwachtig, haha.
Ik ga daar overigens de Havo doen :slightly_smiling_face: Deed eerst vwo, en nu zak ik af naar havo en ga ik het daar proberen te halen.

nou… brand los ofzo! haha.

Spannend! Succes :slightly_smiling_face:.

Kan je van te voren niet een keer kijken?

Moet je direct hele dagen naar school? Lijkt me logischer als je het gewoon op kunt bouwen :slightly_smiling_face:. Het is al mooi als je iedere dag eventjes naar school kunt, beter dan thuis hele dagen zitten vervelen! Mag ik weten welke zieke je hebt?:slightly_smiling_face:

Mmmm, eventjes opzoeken! De naam zegt me wel wat :slightly_smiling_face:.

Ik vind het raar dat ze het niet gewoon kunnen opbouwen van 2 uurtjes per dag naar steeds wat meer …?

Ik zou al je vragen opschrijven en als je er bent even vragen!:slight_smile: Maar als je er komt voor het revalideren, kun je vast en zeker tussendoor ook wel even rusten, toch? daar houden ze dan vast wel rekening mee! Wanneer begint het voor jou?

Oh, dat is al snel! Haha, ik vind het allemaal best wel interessant :slightly_smiling_face:. Het is wel fijn dat je je school gewoon kan afronden, al duurt het allemaal wat langer.

Ik heb 2x op de st. Maartenschool gezeten, van het revalidatiecentrum de st. Maartenskliniek in Nijmegen (:
Daarnaast zit ik nu dus op de Monnikskap, dat is de middelbare school ervan zegmaar. Die zat eerst ook op t terrein van de Maartenskliniek maar is het verhuisd naar het industrieterrein, waar ik nu dus op dit moment ook ben (:

Wat wil je weten!!???

Ja, MBO is dan juist een probleem voor jou. Daar moet je wel aanwezig zijn, maar doe je niets (tenminste, wat ik uit de verhalen van anderen begrijp). Ik denk dat je, als je een HBO-opleiding hebt afgerond, misschien ook wel prima vanuit thuis kunt werken.

Over dat tempo, zelf werken is mijn school nog beter mee bekend dan die van jou (heb even op de site gekeken) waarmee ik wil zeggen; goede keuze.
Want die school ziet er echt top uit. Wilde dat ik daar heen kon… :’)
Bij mij op school zitten we met maar 40 leerlingen en werk je nauwelijks samen. Ik heb nu Frans en zit met nog 3 medeleerlingen (normaal nog 7 maar er zijn er een paar ziek). De dame rechts van mij; 21 jaar in 6vwo, daarnaast 17 jaar 4havo, daarnaast 19 jaar en 5havo. Ikzelf; 17 jaar 3havo.

Zo zie je dus, iedereen is ergens anders. Maar aan deze tafel zit wel de docent die ons alle 4 kan helpen.

Voor vragen… vraag maar raak!! Ben wel echt trots op je dat je toch naar die school gaat. Omdat ik via het topic weet dat je dat eerst niet echt zag zitten.
Super goed!

Het is 15:00u, dus ik ben eindelijk!! uit. Nu nog even dik uurtje taxi, eten, rusten en dan antwoord ik eind van de middag/vanavond jou vragen, goed?
Want nu moet ik echt gaan, anders rijd mn taxi nog weg :’) haha.

Mijn broer heeft afgelopen schooljaar zijn diploma gehaald op lindensteyn en heeft het er altijd fijn gehad. Hij studeert nu en alles gaat naar zijn zeggen goed :slightly_smiling_face: ik ben heel blij dat hij daar sinds klas 1 het altijd leuk heeft gehad door o.a. een skireis. Ik hoop dat je het daar ook leuk krijgt en geniet van die tijd! X!

Ps: er zijn wel vaker meiden die daar komen revalideren heb ik van mijn broer gehoord… :wink:

Ik denk dat mijn broer daar een van de lichter gehandicapten was, hij heeft een verlamde arm en lichte hersenbeschadiging, hij zit nu op een gewone opleiding… hoe het precies op die school gaat weet ik ook niet maar wat ik wel hoorde van hem is dat je goed begeleid wordt en dat het hele vriendelijke mensen zijn die daar werken.

Mijn zus heeft daar een tijdje gezeten, maar niet heel lang. Ik weet er niet heel veel van maar ze heeft het er volgens mij wel naar haar zin gehad :slightly_smiling_face:

Ik weet er eerlijk gezegd zelf niet zoveel van. Maar ze heeft er gezeten vanwege met name ME; vermoeidheid. Maar volgens mij is ze ook redelijk snel weer vertrokken, omdat die school alsnog te zwaar was voor haar.

Fijn dat je naar deze school kan! Ik weet er niet zoveel van dus wil je gewoon succes wensen, hoop dat het je gaat lukken!

Wow, heftig. Ik hoop dat het op Lyndensteyn allemaal zal lukken!
Mijn zus is na Lyndensteyn niet meer naar school geweest. Ze is gekomen tot halverwege 3 HAVO en heeft verder geen opleiding.

Ik heb schoongemaakt in het revalidatiecentrum zelf :grinning:

Ze is inmiddels al 21 dus een middelbare school diploma zal ze nooit halen. Er is wel een optie om via de Open Universiteit te gaan studeren (dat kan zonder diploma), maar ze heeft nog steeds niet genoeg energie om daaraan te gaan beginnen. Misschien ooit nog… :slightly_smiling_face: