retropatellaire chondropathie

Ik ben vandaag bij de dokter geweest en zij vertelde me dat ik dit heb. Ik heb het waarschijnlijk door het hardlopen gekregen. Ik weet wat het inhoud en ook dat het niks ernstigs is, maar voor de mensen die dit ook hebben vraag ik me af wat zij toen hebben gedaan? Doorgegaan met sporten, bepaalde oefeningen enz.
Natuurlijk heb ik al op internet gekeken, maar ik wil juist van jullie weten wat jullie hebben gedaan :slightly_smiling_face:

Ik las de titel en ik dacht ‘watte?’ :stuck_out_tongue:
Maar aan deze reactie heb je niks want ik ken het niet, heb het niet en ken ook niemand die het heeft. Upje dus :slightly_smiling_face:

Haha, het is idd een beetje een rare naam. Ik zal er even kort uitleg bij geven:

Bij retropatellaire chondropathie gaat het om pijnklachten aan de voorzijde van de knie die hun oorzaak vinden in het kraakbeen aan de achterzijde van de knieschijf.

Is dat een beetje te vergelijken met irritatie van het kraakbeen? Dat heb ik namelijk, en ik moest juist meer gaan sporten. Doordat ik pijn had, ging ik minder sporten, maar dat moest juist niet…

Ik heb last naast mijn knieschijf (rechterknie) en ook mijn dokter zei dat ik juist wel moest sporten, maar weer rustig moest opbouwen. Als het te pijn zou gaan doen moest ik stoppen. Nogal raar zou je zeggen haha

Hee, ik heb ook sinds ik ben gaan spinnen last van mijn ene knie, echt naast mn knieschijf zo’n beetje. Volgens mn fitness instructeur was t wrss gewoon overbelasting, dus ik heb gerust en ben nu weer aan t opbouwen, maar het komt steeds weer terug. Misschien ook maar eens langs de huisarts.

Dit wilde ik dus ook gaan zeggen x’D

raar. want dit is een aandoening die je altijd al hebt. Je hebt namelijk te veel kraakbeen. &dat schaaft tegen je patella aan en dat veroorzaakt die pijn. ik heb dit ook. Nu al 10 jaar heel erge pijn. maar omdat ik al lichamelijkk beperkt ben en vroeger ziek was en bedafhankelijk is het bij mij nog nooit genezen. normaal gaat dit namelijk rond je 20e over. dan is het weer goed gesleten. dat is ook de rede dat je dokter zei dat je moest blijven bewegen; het moet slijten. &dat zal ik ook echt doen. want dat duurt wel een tijdje. bij mij gaat dit niet, want ik beweeg haast niet. daarom word ik op mijn 21e geopereerd (dan gaan ze t operatief slijten, want die pijn is niet te houden)
maar datje het nu pas hebt vind ik nog steeds vreemd.
hoe oud ben je?