Retourneren New Look online

Hey allemaal ! Ik zie zoveel leuke dingen bij New look online, maar ik wil het wel graag passen & terug kunnen sturen. Weten jullie hoe duur het is om naar New Look terug te sturen?

en drukt daar op Help. Dan krijg je de mogelijkheid om op Returns & Exchanges (in het oranje) te klikken. Bij Returns staat het volgende:

Returning items from outside UK. Spullen van buiten Engeland terugsturen. Dat kan door het te verzenden (en een verzendbewijs te vragen) naar ;
New Look Returns
Ore Close
Lymedale Business Park
Newcastle Under Lyme
Staffs
ST5 9QD
United Kingdom

Je krijgt de aankoopkosten op dezelfde manier terug als dat jij ze betaald hebt. Maar er zijn uitzonderingen: terugsturen is om hygiënische redenen niet mogelijk bij cosmetica, ondergoed, zwemkleding, piercings, haarproducten, geurtjes en voedsel.
De portokosten moet je zelf betalen. Het is natuurlijk afhankelijk van het gewicht van hetgeen jij terug wilt sturen hoeveel dat kost, daar is geen standaardprijs voor.

Mijn bestelling van New Look is toevallig vandaag binnen gekomen. Ze hebben inderdaad veel leuke artikelen. Bestellen gaat alleen wat minder. Zo kun je niet met Ideal betalen. Als betaalmogelijkheden heb je alleen PayPal of creditcard. Zelf heb ik mijn bestelling met een Visa 3V voucher betaald. Dit is een soort creditcard met een bepaald tegoed. De voucher kun je online aanschaffen en je kunt zelf bepalen hoeveel tegoed je kiest. In de min staan is dus niet mogelijk en een voucher aanschaffen is binnen een paar minuten gebeurd.

Nadat ik mijn pakketje had uitgepakt en alles had gepast, ben ik erachter gekomen dat ik een aantal artikelen niet te paste. In eerste instantie dacht ik dat retourneren gratis was. Hier ga ik tegenwoordig eigenlijk standaard vanuit haha. Tot mijn grote verdriet was dit niet zo. De retourkosten zijn voor de koper.

Hoeveel kost het retourneren?
Dit is afhankelijk van het gewicht van je pakketje en de vervoerder waarmee je het pakketje retour stuurt. Als je het pakketje via PostNL of DHL naar het retouradres van New Look stuurt zijn de verzendkosten (retourkosten) als volgt:

PostNL Gewicht
Standaard inclusief Track & Trace t/m 2 kg € 13
Standaard inclusief Track & Trace 2 - 5 kg € 19,50

DHL
Pakket t/m 2 kg € 10
Pakket 2 - 5 kg € 18

Zoals je ziet zijn de verzendkosten (retourkosten) relatief hoog. Het scheelt wel dat New Look best goedkoop is en leuke artikelen verkoopt.

Alternatief
Artikelen van New Look worden ook op asos.com verkocht. Dit is een website die allemaal leuk artikelen van verschillende merken verkoopt. Bij asos.com kun je wel met Ideal betalen en is retourneren gratis. Meestal zijn de artikelen van New Look op asos.com wel een of twee euro duurder, dan als je ze direct bij New Look zou bestellen. Daar staat wel tegenover dat je met Ideal kunt betalen en gratis kunt retourneren Daarnaast is het zo dat niet alle producten van New Look op asos.com staan. Laatste tijd worden er wel steeds meer artikelen van New Look op asos.com verkocht. Soms raken de artikelen wel snel uitverkocht. Dit omdat het een best populair en goedkoop merk is.

@Romeo Wow! Dat is duur om terug te sturen… Bedankt (:

PayPal heeft een regeling dat zij retourkosten voor je vergoeden (max 12 per jaar dacht ik). Moet je dus wel met PayPal betalen en je aanmelden voor die regeling. Heb er zelf al een keer gebruik van gemaakt en het geld van het versturen (van twee pakketjes naar de UK) teruggekregen! Maakt de drempel een stuk lager :wink:

Zie hier: PayPal Retourkosten Vergoeding | PayPal NL