Resurrection - serie

Overleden in 1982, springlevend in 2014

In de serie Resurrection staat het dorpje Arcadia op zijn kop als een klein jongetje wordt gevonden dat dertig jaar eerder is overleden. Niemand begrijpt hoe de nog altijd 8-jarige Jacob na al die jaren levend kan terugkeren. Resurrection is vanaf maandag 6 oktober elke week met dubbele afleveringen om 20.30 uur te zien bij SBS6.

Landon Giminez, die de acht jaar oude Jacob Langston speelt, heeft vanwege de hoge kijkcijferscores van Resurrection in Amerika direct de status van kindster. Resurrection is ontwikkeld door Aaron Zelman (onder andere producent van The Killing en Criminal Minds). In Amerika heeft de serie gemiddeld 12,7 miljoen kijkers.

Over Resurrection
Jacob, een achtjarige jongen, schrikt verward wakker in een rijstveld in China. Hij heeft geen idee hoe hij daar is beland. J. Martin Bellamy (Omar Epps, onder andere bekend van House) komt erachter wie de kleine jongen is en brengt hem terug naar zijn ouders. Als agent Bellamy aan de inmiddels bejaarde ouders van Jacob vraagt of hun zoon vermist wordt, wordt hem mede gedeeld dat hun zoon Jacob in 1982 is verdronken. Dertig jaar zijn er voorbij gegaan sinds de dood van Jacob, de zoon van Henry en Lucille Langston. De terugkeer van een achtjarig jongetje die naar alle schijn hun zoon is, zorgt voor een grote schok in het hele dorp. Het simpele werk van agent Bellamy wordt steeds ingewikkelder als hij probeert te achterhalen wat er precies aan de hand is.

De serie lijkt me best gaaf! Mysterieus. (:
Wist alleen niet dat het gisteren op tv was, niet goed opgelet. Dus ga hem denk ik downloaden!

Ok meh gisteren dus. Ik mis ook alles haha. Maar klinkt wel goed!

Ah, natuurlijk, SBS zendt 'm uit. Gaat ‘ie ineens razendpopulair worden. :’)
Ik volg 'm al sinds het begin toen hij in Amerika uitkwam dus ben ook allang bij met seizoen 2. Hij is gebaseerd op het boek The Returned, maar lijkt daar eigenlijk helemaal niet meer op. Eigenlijk best jammer, want die verhaallijn is heel sterk.

oeh, speelde die man in het midden niet Foreman in House?

EDIT: Nevermind, ik lees niet goed blijkbaar.

Ik ben het nu aan het herkijken omdat het toch op tv is, ook al heb ik seizoen 1 al gezien :’). Ik wacht nog wel even met seizoen 2 tot ik seizoen 1 nog een keer heb gezien. Het is wel echt een leuke serie!

Meh ik keek uit naar de serie sinds de reclames, vergeet ik gewoon te kijken :hammer:

Ik heb de twee afleveringen van sbs6 gekeken, en vind het (nu al) een geweldige serie. Ik ga dit zeker volgen.