Resultaat na het sporten

Hoooi,

Ik weet niet of hiervan nog een topic bestaat (kon 'm niet echt vinden), dus ik heb er maar een nieuwe aangemaakt!

Ik vraag me een ding af. Stel, als je 3x in de week gaat sporten en gezond eet, na hoeveel weken/maanden kun je verschil merken aan je lichaam? Ik zou namelijk graag een aantal kilo’s kwijt willen, maar ik weet natuurlijk ook dat het nogal lang duurt voordat je verschil ziet. Vandaar die vraag!

-.x

hoe snel je resultaat zal zien is afhankelijk van hoe je lichaam zal reageren op het sporten. zelf heb ik gemerkt dat ik na 1 dag yoga te doen al een plattere buik had, dit omdat mijn spijsvertering beter werkte door de bewegingen. maar ik heb ook gemerkt dat wanneer ik start met intensiever sporten mijn beenomvang juist eerst toeneemt omdat mijn spieren door de toenemende prikkels van het sporten wat vocht vasthouden.

geduld hebben is een mooi iets, het kan snel gaan, maar het kan ook enkele maanden duren voor je resultaat ziet. wat je wel snel zal merker is dat je je veel fitter en gezonder zal voelen, en dat is volgens mij nog het mooiste resultaat dat je kan krijgen.

Ligt er aan wat je doet, wat en hoeveel je eet en hoe je lichaam er op dit moment uitziet.

Dat is heel persoonlijk, ligt ook aan je startgewicht, hoe actief je al was voor je ging sporten, enz. Dus doe je best en je ziet het vanzelf!