respect als je over mn rotleven wilt lezen

hoi

uhm, zet dat bij onzin ofzo? :’)
maarja.
respect voor mij dn, ik heb het gelezen ö

waaw, thanks voor de waardering en steun over mijn leven
maargoed. geen idee hoe je dat daar neerzet nu het al hier staat

Jeetje best wel hard allemaal wat er is gebeurd! maar ik begrijp je wel.

oke ik voel me nu echt kansloos dat ik je verhaal heb gelezen
maar geloof me, er zijn genoeg mensen die het 328947928374 x erger hebben. Anyway, sterkte.

naahw. dat is wel echt kut allemaal.
die vriendin moet je maar gewoon vergeten denk ik… je kan wel beter krijgen als ik 't zo hoor.
en ik geef je ouders echt geen gelijk over je profielkeuze. Natuurlijk is het wel handig iets te kiezen waar je een beetje zekerheid bij krijgt voor een baan later, maar dat betekent niet dat je dus iets moet kiezen waar jouw interesses totaal niet liggen. Je moet er ook gelukkig van worden, en dat is naar mijn mening toch belangrijker.
En van dat dansen zou ik niet weten wat er aan de hand is :S misschien kun je 't gewoon vragen aan haar?
Je moet die negatieve gedachtes een beetje uit je hoofd bannen en denken aan de goede dingen in je leven. Je bent blijkbaar goed in dansen en dat is wel echt koel vinnik. Je maakt vast wel weer een nieuwe vriendin die je wel begrijpt en waar je je verhaal weer bij kwijt kan :slightly_smiling_face: komt goed.

Respect dudee :tipping_hand_man:

respect voor mezelf.

-

Ten eerste, chilllll…
Letterlijk alles komt uiteindelijk weer terecht. Iedereen heeft een periode in z’n leven waar hij/zij zichzelf keihard tegen komt. Ik geloof dat dit zo’n beetje jouw moment is.
Ten tweede, ben je nu van plan elke keer zo’n berichten neer te zetten? Over je leven. Snap wel dat dit internet is en blijft en dat sommige zaken wat privé zijn om over internet te verspreiden.
Als laatste, zal ik even op je bericht reageren. Geloof me, je bent beter af zonder die vriendin. Beter dat je haar nu op je 14e kwijt raakt, dan dat je er langer mee rond loopt. Maak nieuwe vrienden die je wel mag.
Wat je profiel betreft. JIJ kiest je profiel. Ik zou tegen je ouders blijven zeiken tot je je zin krijgt, maar alleen als je zeker weet dat je C&M (??) wilt doen.
Wat je danslerares betreft, vraag het haar!

Het klinkt misschien raar, maar ik begrijp je.
Niet dat mijn leven zo fucked up is, maar ik kan me indenken hoe het moet zijn. Ik heb vaak dat ik vreselijk in de put zit door al mijn gedachten die in mijn hoofd rondspoken en me gek maken. Ik ben hoogbegaafd, en ik denk in allerlei verschillende kronkels en daar word ik af en toe zo verschrikkelijk moe en depri van dat ik wel in janken kan uitbarsten.
Dus ja, ik begrijp je.

Goed.
Je moet je indenken dat het niet is ‘‘life fucks us all’’ maar ‘‘life is good, only if you want to see it’’.
Ik heb mezelf aangeleerd van de kleinste dingetjes te genieten. Een lieve lach van die oude opa als je iets afrekent bij de Boni, een knuffel van je broertje, het geluk dat je voelt als de vogeltjes buiten fluiten.
Dat moet jij jezelf ook aanleren. Hoe moeilijk het ook is, hoe kut het leven ook lijkt, er is geen regenboog zonder een beetje regen.

Dus kom nu uit die put, geniet van de tijd dat je jong bent en leuke dingen kunt doen, en ga kijken hoe je dit alles kunt oplossen.
Hoe? Volg je hart. Het is jouw leven, jouw toekomst, doe wat jij het fijnste vindt en laat niemand anders je dat vertellen.

Respect terug, als je dit lange verhaal gaat lezen.

Dat van je vriendin is idd kut. En het is idd kut dat je der nu kwijt bent. Maar blijf niet te lang hangen. Er zijn genoeg andere leuke mensen op de wereld die je nog moet ontmoeten! En daar zit vast een nieuwe goede potentiële vriendin bij waar je je ei bij kwijt kan. Misschien ken je der al.

En dat van je ouders. Dat is echt bagger. Dat ze je niet steunen in wat je leuk vindt vind ik best slecht. Want het gaat om jouw toekomst en niet die van hun. En ja dat ze bezorgd zijn snap ik maar er is echt wel een toekomst voor je als je geen n&g gaat doen.

Dat van je dans is idd balen maar dat is alleen meer motivatie voor jou dat je ze moet laten zien wat je kan. Je bent er van uitgegaan dat je het kan. Dat zal best zo zijn maar blijkbaar zijn ze iets in jouw kwijt wat jij weer moet bewijzen. Dat hoeft geen techniek te zijn. Het kan ook uitstraling etc. zijn.

En ja jongens zijn nou eenmaal bout soms. Maar life goes on. Van je fouten leer je. EN het kan altijd erger.

Het klinkt misschien een beetje onaardig, maar ik denk dat je je er minder druk om moet maken. Je kunt beter proberen het op te lossen dan je er rot over voelen, daar kom je niet verder mee!
Over je vriendin… als je veel met iemand omgaat is het logisch dat je er niet blij mee bent als je geen vriendinnen meer met haar bent. Maar je kunt beter proberen nieuwe vriendinnen te maken dan in de put zitten… Ik weet dat dit niet zo makkelijk is als het lijkt, maar goed.
Dan het kiezen van je profiel. Het is natuurlijk onredelijk van je ouders dat ze je iets willen laten doen wat je eigenlijk niet wilt, maar ze hebben echt wel het beste met je voor. Leg ze uit dat je met een ander profiel ook iets kunt bereiken, dat er zo veel goede beroepen en opleidingen zijn waarvoor je geen NG nodig hebt. Probeer ze rustig (!) te vertellen dat je beter dingen kunt doen die je leuk vindt, zodat je ook een beroep kunt kiezen dat je leuk vindt. Ze snappen vast wel dat je er niet gelukkig van wordt als je later een beroep kiest dat helemaal niet bij je past, alleen maar omdat het goed aansluit op je profiel. En als je geen NG-achtig beroep kiest, kun je net zo goed geen NG kiezen. Je hebt dan meer aan vakken die voor je vervolgopleiding nodig zijn!
En over het dansen: het is heel rot dat je niet gekozen bent, maar misschien is het een ander soort dans dat ze beter bij de andere twee vindt passen o.i.d.? Er bestaan ergere dingen dan dit, zou ik zeggen. Als je er echt zo mee zit, kun je het beste naar haar toe gaan en gewoon vragen waarom je niet gekozen bent. Misschien is er een logische verklaring voor en maak je je wel druk om niks! Dit weet je natuurlijk pas als je het vraagt…
Ik snap dat je je rot voelt, maar er zijn mensen die het moeilijker hebben dan jij. Hier heb jij natuurlijk niks aan, maar toch. Probeer je minder druk te maken om kleine dingen en denk juist aan de positieve dingen in je leven, die zijn er vast ook wel!

ik ben me beste vriendin 2 jaar geleden ook verloren en ik voel me er nog steeds rot over,
nja het slijt met de tijd maar soms mis ik haar nog dus ik begrijp wat je doorstaat.
Je hebt nu gewoon een dipje wat volgende week hopen we wel minder is, hoor bij de buperteit.
maar ik vind eigenlijk best stom van je vader nja hij wil gewoon het aller beste met je maar als die richting jou echt niet licht dan ja zeg het tegen hem en doe lekker iets anders.
maargoed heb verder niet echt tips voor je, ga veel dingen doen wat je leuk vind zoals dansen en oja dat dansen ach bekijk het zo; Je kunt niet altijd de beste zijn volgende keer beter en misschien is het wel leuk voor de anderen die zijn gekozen i.p.v jij.

`komt wel goed schatje` :dancer:

xx

ik mag mezelf zojuist kronen, ik kan nu eindelijk zeggen dat ik een aantal minuten heb verspild om deze onzin te lezen? haha. Maar nu even serieus, je kunt niet altiijd alles " op z’n best " krijgen, wat is er mis mee dat jij een keer niet gekozen bent? Ik bedoel, als je echt zo goed bent dan heb je nog duizenden kansen!
Er zijn wel ergere dingen op de wereld toch?
Shit happens, meid.

hmm. thanks voor de reacties
ik wéét dat het 9825749834 x erger kan, maar als het 439859238 x erger is dan denk je op dat moment: ‘ja, het kon nog 85792384 x erger’
het kan misschien altijd erger. misschien ook niet
weet ik het

het is gewoon dit moment snap je, dat ik het diepste in MIJN put zit

o my fucking goooodddddd

aanstellerigheid wel

Haha, wat een lang verhaal heb ik getypt zeg. xD
Begrijp me niet verkeerd: ik begrijp je heel goed, ik voel me soms ook echt wel rot, maar ik probeer gewoon wat tips te geven om de situatie te verbeteren!

oh wow, wat heb jij het moeilijk
zoals YOURDREAM al zei er zijn mensen die het facking veel erger hebben
met vriendjes&vriendinnetjes gaat dat nou eenmaal zo
er zijn wel meer ouders die zo zijn
het is echt niet dat je danslerares om jou te pesten jou ff niet gaat kiezen

get over it