research project voor school. Enkele vraagjes (echt slechts een paar)

Hallo dames,

Voor mijn opleiding (Media and Entertainment management international) moet ik een project doen over hoe vrouwelijke modellen op televisie invloed hebben op meiden tussen de 10 en 15 jaar (andere leeftijden mogen jullie ook zijn! )

Zouden jullie voor mij een paar vraagjes willen beantwoorden? :slightly_smiling_face:

Alvast bedankt xx

1. Waarom denk jij dat het uiterlijk van vrouwelijke modellen zo makkelijk het zelfbeeld van een meisje aantast?

2. Waar ben jij het meest onzeker over? (noem 2 dingen)

3. Wordt jij wel eens onzeker door modellen op TV?

4. Denk je dat modellen op TV invloed hebben op jouw onzekerheden genoemd in vraag 2?

5. Elk jaar, in elk land, overal hoor je verhalen over meiden die zichzelf verwonden, zij zijn niet blij met zichzelf, of maken er zelfs een eind aan, mede door onzekerheden die versterkt worden door alle modellen waar zij elke dag mee geconfronteerd worden op TV, hoe de perfecte vrouw er uit hoort te zien. Vind jij dat de TV industrie hier verantwoordelijkheid voor moet dragen, en dat er verandering in moet komen?

6. Hoe oud ben jij?

7. Hoeveel uur per week kijk jij gemiddeld TV?

1. Waarom denk jij dat het uiterlijk van vrouwelijke modellen zo makkelijk het zelfbeeld van een meisje aantast?
    Door het ideaalbeeld wat geschept wordt waardoor de ‘eisen en idealen’ steeds hoger worden en sommige meisjes zijn daar heel gevoelig voor, mede door hun omgeving.

Figuur & gebit

Niet echt

4. Denk je dat modellen op TV invloed hebben op jouw onzekerheden genoemd in vraag 2?
    Ja, mijn figuur wel

5. Elk jaar, in elk land, overal hoor je verhalen over meiden die zichzelf verwonden, zij zijn niet blij met zichzelf, of maken er zelfs een eind aan, mede door onzekerheden die versterkt worden door alle modellen waar zij elke dag mee geconfronteerd worden op TV, hoe de perfecte vrouw er uit hoort te zien. Vind jij dat de TV industrie hier verantwoordelijkheid voor moet dragen, en dat er verandering in moet komen?

Niet alleen de TV, het ideaalbeeld ligt nou eenmaal zo. Meiden moeten accepteren dat dat niet reeel is, daar kan de TV wel op inspelen.

1. Hoe oud ben jij?
    19

2. Hoeveel uur per week kijk jij gemiddeld TV?
    Hij staat praktisch altijd aan, maar ook op de achtergrond

Omdat de hele wereld ermee dood word gebombardeerd. overal, elke hoek zie je wel reclame met een “perfecte” lijf van een jonge vrouw. En zo is dit in onze hersenen ingeplant, dat dit het ideale zelfbeeld is en streven ze zoveel mogelijk naar dit ideaal.

uhhhhhhh mijn onderkin en dat ik soms zo verlegen ben. :stuck_out_tongue:

Nope.

Niet echt

Ja zeker weten, 100%. Niet alleen tv, maar ook reclame dat buiten hangt, en in tijdschriften etc.

6. Hoe oud ben jij?
    19

Ik kijk geen tv (niet nederlandse iig. met reclames erin)

Omdat als je zo vaak mooie meisjes ziet met ‘perfecte’ lichaam, die altijd de hemel ingeprijst worden, ga je jezelf afvragen of jij wel goed genoeg bent.

Benen en neus.

Soms.

Ja, soms wel.

Nee, het is en blijft je eigen keus wat je ermee doet. Al vind ik wel dat ze er meer aandacht aan moeten besteden.

6. Hoe oud ben jij?
18

Hooguit 5

Heel fijn dat al meiden reageren! :upside_down_face: super bedankt! Meer meiden nog? :grinning:

Omdat die modellen vaak zeggen dat ze niet eens zo’n heel streng dieet hebben, en er toch zo uit zien. Neem Doutzen Kroes. Ik las in een paar interviews dat ze gewoon heel soms patat eet e.d. Heel veel Later las ik dat ze op een dag alleen maar een soort bessen at.
    Of mensen mij wel aardig vinden, of dat ze doen alsof en om mijn makeup. Ik ben altijd bang dat mensen het too much vinden. Ik hou van oogschaduw haha
    Nee niet echt meer, ik word meer onzeker als ik van dat soort superknappe doorsnee meisjes zie.
    Nee, websites en blogs wel.
    Ik vind persoonlijk dat het op de tv wel meevalt, ik vind het erger op internet en tijdshriften.
  6. Hoe oud ben jij?
    15 jaartjes
    Een uur, naar expeditie robinson. Voor de rest kijk ik wel heel veel series, maar dat gaat via de laptop…

Up :slightly_smiling_face: :upside_down_face:

Ik denk dat dat komt doordat meisjes van nature vrij onzeker zijn en sommigen veel naar anderen kijken en zich daarmee vergelijken. Door het perfectiebeeld dat wordt geschetst door die modellen, erg dun en mooi, wordt het zelfbeeld aangetast.

Buik en heupen

Soms wel ja

Ja

Ja ik vind dat de TV industrie deels verantwoordelijkheid ervoor moet dragen maar natuurlijk ook via tijdschriften wordt er een ideaalbeeld geschetst. Eigenlijk moeten meisjes zo slim zijn om te zien dat het geen realistisch beeld is dat wordt geschetst, maar ik vind dat soms nog erg lastig omdat ik me ook ga vergelijken ( ik weet dat t slecht is hihi)

6. Hoe oud ben jij?
    18

Lastig zeggen, elke avond gtst + programma daarna, en op vrijdagavond. Dus ongeveer zon 10u(?)

Onder andere omdat overal hetzelfde ‘soort’ lichaam wordt aangeprezen en het idee ontstaat dat meiden met zo’n lichaam alle gelukjes in het leven krijgen toegeworpen (bijv.: model worden lukt niet iedereen).

Mijn borsten (grote cupmaat) & bovenbenen.

Op de televisie niet per se, nee.

Again, niet per se op de televisie, maar in het algemeen zijn ‘mooie meisjes’ wel een van de redenen dat ik onzeker ben over mijn bovenbenen. Cupmaat niet.

Il vind inderdaad dat media (dus niet alleen tv) zich wel wat meer mag focussen op zulke dingen als gevolg van een bepaald (schoonheids)ideaal. Kijk, over anorexia hoor je misschien wel relatief veel, maar hoor je ook dat het bij het merendeel van de slachtoffers komt door zulke gevoelens? Meestal niet.

6. Hoe oud ben jij?
18

Hele vage schatting; een uur of 3? Ik kijk wel veel series etc., maar dat doe ik via mijn laptop.

@ Curiosityy : Ik snap dat je zegt, niet persee tv industrie, want magazines hebben ook een erg grote invloed op dit zelfbeeld van vrouwen, alleen moet ik mijn report beperken tot alleen TV industrie, anderen doen Printmedia bijv. :slightly_smiling_face:

Thanks voor alle reacties! Zijn er nog meer meiden die het voor mij zouden willen invullen? :slightly_smiling_face: Ben hier super blij mee! :upside_down_face:

Omdat ze het ‘‘ideaalbeeld’’ zijn voor veel meiden, en zij graag ook zo zouden willen zijn.

Buik & gezicht

Niet echt.

Nee, dat ligt meer bij mezelf dan dat dat met modellen te maken heeft.

5. Elk jaar, in elk land, overal hoor je verhalen over meiden die zichzelf verwonden, zij zijn niet blij met zichzelf, of maken er zelfs een eind aan, mede door onzekerheden die versterkt worden door alle modellen waar zij elke dag mee geconfronteerd worden op TV, hoe de perfecte vrouw er uit hoort te zien. Vind jij dat de TV industrie hier verantwoordelijkheid voor moet dragen, en dat er verandering in moet komen? ’
Het is niet hun verantwoordelijkheid, die ligt bij de meisjes zelf. Wel vind ik dat er meer aandacht aan besteed moet worden.

6. Hoe oud ben jij?
16

Uurtje of 10.

1. Waarom denk jij dat het uiterlijk van vrouwelijke modellen zo makkelijk het zelfbeeld van een meisje aantast? omdat modellen vaak mooi dun zijn, en aangezien ik zelf nogal onzeker ben over mij gewicht, zie ik modellen bijvoorbeeld als voorbeeld.[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]2. Waar ben jij het meest onzeker over? (noem 2 dingen) mijn gewicht, mijn gezicht.[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]3. Wordt jij wel eens onzeker door modellen op TV? ja… maar ook door filmsterren of zangeressen etc.[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]4. Denk je dat modellen op TV invloed hebben op jouw onzekerheden genoemd in vraag 2? ja omdat ik dan snel jaloers ben op hoe dun of hoe mooi sommige modellen zijn.[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]5. Elk jaar, in elk land, overal hoor je verhalen over meiden die zichzelf verwonden, zij zijn niet blij met zichzelf, of maken er zelfs een eind aan, mede door onzekerheden die versterkt worden door alle modellen waar zij elke dag mee geconfronteerd worden op TV, hoe de perfecte vrouw er uit hoort te zien. Vind jij dat de TV industrie hier verantwoordelijkheid voor moet dragen, en dat er verandering in moet komen? nee, het is denk ik gewoon het beeld wat een meisje vormt. ik denk als een meisje zo denkt dat ze gewoon geholpen moet worden door vrienden en dan komt ze er bovenop. de tv enzo kan niet alles verbieden vind ik…[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]6. Hoe oud ben jij? 15[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]7. Hoeveel uur per week kijk jij gemiddeld TV? iedere avond 2 uurtjes ongeveer dus 14 uur ongeveer…
    xx

''Maak geen topics aan om te vragen of mensen je enquête willen invullen, of ze op je willen stemmen, om iets te winnen o.i.d. Dit is niet toegestaan en wordt dus ook verwijderd van het forum… ‘’

http://forum.girlscene.nl/forum/regels/

Enquêtes en vragenlijsten voor school mogen niet, sorry. Lees de forumregels.