Remote

Ik overweeg een remote te kopen maar ik heb nog nooit zo’n ding gebruikt, dus ik vraag me af; als je camera op automatisch scherpstellen staat en je drukt af met de remote, stelt hij dan ook automatisch scherp of moet je met een remote altijd handmatig scherpstellen van te voren?

verder zag ik deze op ebay,

http://e2wholesale.suntekstore.com/images_catprod_cache/10006444/e2wholesale1234932968_image.jpg

er zitten meerdere knoppen op…
waar zijn die voor?
S - afdrukken
2S - na 2 seconden afdrukken
dat lijkt me logisch, maar waar staan die andere S, die W en de T voor? ik kan dat echt nérgens vinden =|

Verder had ik ook deze gezien,
http://cgi.ebay.com/Remot…motes?hash=item45f0dc811f
Wat is precies 't verschil, hier zitten zo te zien minder ‘functies’ op - niet 2S bv?

ik denk dat w en t zomen is. Zoiets staat altijd op een compact fototoestel.
Rest weet ik niet

w= wide
t= tele
dat is in en uitzoomen

Ah in en uit zoomen, logisch eigenlijk haha. :woman_facepalming:

Weet iemand nog hoe het zit met het scherpstellen?

Volgens mij moet je van te voren zelf scherpstellen, dacht ik ergens gelezen te hebben. Maar ik heb er niet zo heel veel verstand van x]

up…

dat wil ik eigelijk ook wel eens weten… want als ik een zelfportret wil maken is het altijd zo;n gedoe met scherpstellen dus wilde ik zo;n remote ding gaan kopen (:
maarja als je er niet mee kunt scherpstellen heeft het niet veel zin haha

Maar scherpstellen is toch niet zo moeilijk?
Kijk ongeveer waar je wilt gaan staan en zet daar iets van ongeveer jouw grootte oid neer, stel daarop scherp en vervolgens zelfontspanner.

haha dat is altijd het probleem ik vind nooit iets wat ik daar neer kan zetten haha toch maar eens wat beter gaan zoeken dan (:

haha dat probleem heb ik ook hoor! daarom wil ik ook zo’n ding onder andere.

bij portretten is het ook het mooist om de ogen het scherpst te hebben, maar vooral bij een lage diafragmawaarde is dat best lastig. dan zit je er misschien nét naast ofzo.

Hmm ja idd ogen is idd dan wel moeilijk, maar als de ogen bij een foto dan net niet scherp genoeg zijn, kan je dat vrij makkelijk in photoshop scherper maken?