religieuze houten armband

hee meiden, ik had een vraagje en wist echt niet hoe ik het moest opzoeken en kon het nergens vinden…
ik heb zo’n houten armbandje gekocht met houten kralen waar op elke kraal een plastic plaatje van een heilige is afgebeeld. mijn vriendin kwam toen met een verhaal dat er iets geluk brengt ofzo. weet iemand hier iets van en het verhaal ofzo?

sorry beetje onduidelijk misschien

het gaat om deze soort armbandjes:

http://i244.photobucket.com/albums/gg12/lauie-x-pauie/hout.jpg

Nou, het is en blijft een armband.
Dus ik vind dat soort verhalen van ‘geluk’ enzo eigenlijk altijd een beetje bullshit.

Beschouw dit maar als een up ofzo, want ik heb geen idee wat voor soort verhaal er aan vast zit.

uh heb verschillende gehoord, maar volgens mij is het dat je m altijd om moet hebben en dan vallen die poppetjes dr vanzelf af, en als je ze dan op t laatst allemaal nog hebt moet je als de armband helemaal ´kaal´ is alle poppetjes verbranden ofzo?
heiligen zijn t volgens mij haha. ik weet nite precies maar volgens mij was het zoiets ^

Ik heb gehoord van een vriendin die ook zo’n armbandje heeft dat ze er een voor een afvallen en de laatste zou dan je patroonheilige zijn ofzoiets.

maare als je 'm altijd om moet hebben, hoe moet je dat dan doen bij het douchen en zwemmen want hout gaat toch rotten en uitzetten als het nat word, het stinkt nu namelijk al omdat ik net me handen heb gewassenhahaa ?

er zijn 2 verhalen over.

1. je moet hem altijd omhouden, en dan bij elk plaatje dat eraf valt mag je een wens doen, zijn alle plaatjes er vanaf moet je hem verbranden en dan komen al je wensen die je gedaan hebt uit
  2. het laatste plaatje dat erop blijft zitten is je beschermengel…

omg waarom moet je heilige verbranden :expressionless:
dat is dus echt niet bedacht door de kerk :stuck_out_tongue: haha
Ik heb ook zo’n armband, maar nooit omgehad.
Maar indd wat xLOUISVUITTON zegt

ja joh het brengt geluk… er worden elke dag miljoenen van gemaakt in china… heeeeul speciaalXD.
di’s een upje voor jouw maar ik denk niet dat het geluk brengt alleen door wat plaatjes van heilige.

dus dan koop je je armband in de hoop dat de figuurtjes eraf vallenXD. GEWELDIG

En wat is daar zo ‘GEWELDIG’ aan?

Idd. :yawning_face:

Nja hier staat al de uitleg. Maar wel leuk zo’n armband.

ja bedankt allemaal!

slotje

haha ik wou ook zo’n armband
en n ex-collega zei ook dat die plaatjes eraf vallen en dat je dan n wens mag doen

Die plaatjes zitten toch hartstikke stevig vast geplakt? XD Ik heb het idee dat die er niet 1,2,3 af vallen.

Ik heb hem alleen omdat ik hem mooi vond…

Ik hoor dat als alle plaatjes eraf vallen dat je dan een wens mag doen.
Maarja, vind het gewoon onzin hoor want je kan ze voor 2 euro op de markt krijgen. (Me vriendin had er eentje gekocht voor 25 euro in Vaticaan…) terwijl het gewoon uit China komt ?

ik heb er eentje voor 4¤ gekocht, i love ittt :heart:
ik heb het gewoon gekocht omdat ik het leuk vond, & niet omdat ik diepgelovig ben ofzo. maar toch is het een beetje men ‘geluksarmbandje’

ps; Bella swan draagt er eentje in twilight :a

Ik heb gehoord dat je hem zo lang moet dragen totdat alle plaatjes eraf slijten. Als ze er allemaal af zijn, moet je ze verbranden en dan een wens doen. (Ik had zoiets van: Errrr, OKE?)

Ik heb zoiets maar dan met ‘PUNK’, een vredessymbool, een hartje en rozen erop. En ook in het zwart. :’) Want ik geloof niet en ik vind het stom om dan zoiets dan te dragen.