Relatieproblemen

Dag meiden,
Omdat ik geen reactie kreeg in het grote topic,lijkt mij dit de beste weg.
Ik heb iets meer dan een jaar een vriend en het heeft een lange tijd supergoed gegaan tussen ons. De laatste anderhalve maand is dit volledig omgedraaid en heb ik patronen gevonden die iedere keer terugkomen.

Elke keer als ik iets leuk voor mezelf wil doen of me kan verbeteren
(cursusje, randactiviteiten of eens met mijn vriendinnen alleen een terrasje doen…) loopt het altijd tot ruzie uit.

Nu had ik examens en hij was boos, omdat ik weinig tijd voor hem maakte, maar hallo! Ik heb geen tijd. Ik heb hem vaak aangesproken over dit gedrag en dan wordt hij boos, begint te huilen en beweert hij dat ik niet van hem houd.

Ik ben dit enorm beu en ik merk dat mijn gevoelens enorm zijn afgezwakt en ik zelfs een ‘afkeer’ heb gekregen op hem. Ik wil het eigenlijk uitmaken, maar ik heb heel veel bang voor zijn reactie. Hij heeft al eerder gedreigd dat hij mijn leven zal verpesten als ik hem dump e.d…

Nu is er sinds twee weekjes nog een probleem. Ik heb een crush op iemand anders (niet verliefd), maar dit bewijst eens te meer dat ik ‘done’ ben met hem. Ik hoop echt dat iemand mij hier mee kan helpen, want ik ben radeloos. :frowning_face:

Eigenlijk geef je zelf de oplossing al.
Als je twijfelt en het serieus overweegt om het uit te maken, moet je dat doen.
Ik heb dat in mijn vorige relatie ook gehad en ik was daarna blij dat ik het had gedaan. Bij mij viel er een soort last van mn schouders af en kon ik mn eigen ding weer doen.

Ik weet niet wat voor hulp je wil. Je bent “done” met hem en dat weet je zelf ook. Maak er een eind aan en ga verder met je leven!

Je mag nooit, nooit, bij een jongen blijven omdat je bang bent voor zijn reactie als je het uit maakt. Enkel het feit dat hij zegt dat hij je leven gaat verpesten als je hem dumpt, zou voor mij al een reden zijn om het uit te maken.

Denk je dat hij er echt toe in staat is je leven te verpesten? Wat zou hij doen, denk je? Je gaan stalken, geweld gebruiken? Naaktfoto’s van je verspreiden? Geheimen doorvertellen? Kan je hem wat dit betreft inschatten of niet?

Naaktfoto’s of filmpjes heeft hij gelukkig niet.
Zijn dreigementen zijn eerder subtiel.
Bijvoorbeeld: Als je het uit zou maken, je weet toch dat mijn pa bij de politie werkt, dus ik zou gemakkelijk onder iets uitkomen. Of nog een voorbeeld: ‘Als je het uit maakt, ik heb genoeg contacten om je te laten verdwijnen.’

Daar zit dan ook mijn angst dat hij mij iets aan zou doen. :frowning_face:

Paar jaar geleden had ik ook met zo een gek die dreigde met van alles als ik het zou uitmaken. ‘Steek je huis in de fik, ik ga je moeder iets aan doen.’ Maar ik heb hem gewoon gedumpt en nooit meer iets van hem gehoord gelukkig. Als je echt zo bang bent dat hij je gaat laten verdwijnen ofzo praat er dan over met je ouders, en als ik jou was zou ik het gewoon uitmaken.

WTF? Meen je dat echt? Deze jongen is gevaarlijk! En dom ook, om te denken dat je onder dingen uit komt omdat je pa bij de politie werkt. In wat voor wereld leeft hij eigenlijk?

Je moet het meteen uitmaken met hem. En als je denkt dat hij die doodsbedreigingen echt meent, er mee naar je ouders, mentor of politie gaan.

Klinkt zo uit een film, overigens.
Als hij dit nog eens zegt, maak hem dan duidelijk dat dit strafbaar is (2 jaar cel), kijk eens Art 284 Wetboek van Strafrecht:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelXVIII/Artikel284/geldigheidsdatum_14-01-2014
Hij kan ook z’n pa eens vragen of hij zulke dingen mag zeggen :slightly_smiling_face:

Ik vind het ook theatraal, maar dat maakt het niet minder beangstigend. En bedankt met dat artikel, ik had er geen weet over. :slightly_smiling_face: !

Ik wil trouwens iedereen heel erg bedanken. Donderdag zie ik hem en ga ik hem eerlijk vertellen dat ik er een punt achter wil zetten… Hopelijk loopt het goed af. :frowning_face:

^ Ik denk dat dit de enige juiste beslissing is. En ga dan verder met je leven!!!

Ik kan hem natuurlijk niet inschatten, en ik wil je zeker ook niet bang maken, maar misschien is het beter dit te doen op een publieke plaats, waar mensen in de buurt zijn? En niet in de slaapkamer van een een verlaten huis of zo.

Hoe oud is hij? Een dreigement is makkelijk uitgesproken, waarschijnlijk gaat hij gwn keihard wenen, ik zou me geen zorgen maken

Ik wens je heel veel succes meisje. Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Uitmaken inderdaad. Veel succes!

Hij 25. Hopelijk gaat het gewoon dat laatste zijn zoals je zegt. Ik laat zeker nog weten hoe het is afgelopen. Bedankt voor de steun, dames! :slightly_smiling_face:

Dus hij wil je leven verpesten als je het uitmaakt? Wat een lul
gewoon uitmaken en als hij dan lastig gaat doen, overal van blokkeren en verwijderen

Inderdaad uitmaken. Als hij echt van jou houdt, en je zou het uitmaken, zou hij die dreigementen niet eens in zijn hoofd halen. Maar zo te horen is die toch niet zo leuk. Dus als ik jou was zou ik hem verlaten en gezellig leuke dingen met je crush doen oid

Oh, dat is wel erg heftig. Ik denk dat je de juiste keuze maakt door het uit te maken!
Laat je hier even weten hoe het gegaan is?

Zo herkenbaar.
Gewoon uitmaken meid, want hoe langer je in deze relatie blijft hoe meer je verstrengeld raakt in elkaars leven.

Ik had hetzelfde met mijn ex, ik had het uitgemaakt en hij heeft me eerst een tijd uitgescholden en zelfs een keer aangevallen op straat. Toen ik dreigde om naar de politie te gaan was alles over.

Zo ver zal het bij jou niet gaan maar wat ik wil zeggen is: ik ben nu zeer gelukkig en blij dat ik uit deze beklemmende relatie weg ben. En dat gun ik jou ook