Relatieproblemen, werkt relatietherapie?

Hee meiden,

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen omtrent relatieproblemen…

Mijn vriend en ik zitten nu al 4,5 jaar in een relatie. Het is echt heel erg fijn met hem, maar er mist iets…
Hebben jullie dit ook of herkennen jullie dit?
Ik weet niet zo goed wat te doen. Zal ik doorgaan of de relatie beëindigen?

Zelf zit ik sterk te denken aan relatietherapie. Heeft iemand hier ervaring mee?

Sorry voor de vele vragen, maar ben echt benieuwd naar jullie verhaal!

Persoonlijk vind ik het zonde om na 4,5 jaar de relatie zomaar op te geven. Mist er iets voor jullie beide, of is het vooral van jouw kant? Heb je er al met hem over gepraat?

Misschien heb jij of hebben jullie wel last van een dipje/sleur en dat is best begrijpelijk na een lange tijd samen. Mijn vriend had/heeft daar last van en leuke dingen doen hielp heel erg bij hem, dus dat kan ik zeker aanraden.

Ervaring met relatietherapie heb ik niet, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Je hebt gelijk. Het is ook heel zonde. We hebben het ook gewoon zo leuk samen…
Ik heb er nog niet met hem over gepraat. Durf de confrontatie niet aan te gaan en hem verdriet te doen.

Ik denk dat ik het nog even aankijk… Bedankt voor de tip ig!

Je hebt al 4.5 jaar met hem maar je durft niet met hem te praten? Je hoeft niet gelijk een confrontatie aan te gaan, gewoon aangeven dat je in een sleur bent beland en wat jullie daar samen aan kunnen doen.

Wat Traveler zegt. Als je 4.5 jaar samen bent kan je toch praten over waar je mee zit, of hij het ook zo ervaart en dan samen een oplossing zoeken.
Je hoeft hem niet meteen verdriet te doen.
Communicatie is een van de belangrijkste dingen in een relatie

Jullie hebben gelijk… Communicatie is 1 van de belangrijkste dingen, maar ik denk dat het juist mis gaat daar bij ons.
Ik zal vanavond eens met hem proberen te praten. Thanks!

Schrijf desnoods op wat je wilt zeggen, dat is handig voor jezelf en als je het echt niet durft te zeggen kan je het hem ook nog laten lezen. Maar zoals iedereen zegt is dat dan ook een puntje waar gewerkt aan moet worden, want communicatie is heel belangrijk.

Ik heb geen ervaringen met relatietherapie maar ik heb wel een relatie van 5 jaar. Ik zat er ook even doorheen rond 4,5 jaar (vooral in de winter). Praat er met hem over, dat is de beste therapie naar mijn idee. Misschien heeft hij hetzelfde maar durft hij het ook niet te bespreken? Het zou zonde zijn als de relatie daardoor eindigt. Ik denk dat de meeste relatie te redden zijn door middel van goede communicatie.

Succes!

Nou het gesprek ging niet zoals verwacht. Hij is nu boos… Wat te doen? Zelf heb ik een beetje zoeken en kwam ik dit tegen: http://www.verrijkjerelaties.nl/hulp-bij-relaties/
Net een vriendin gesproken en zij heeft hier goede ervaringen mee. Wat zeggen jullie?

Wat heb he hem verteld en waarom is hij nu boos?
Ik vind relatietherapie zo direct in dit geval. Het is belangrijker dat jullie eerst zelf gewoon goed gaan praten en erover blijven communiceren. Je kunt wel gelijk in therapie gaan, maar uiteindelijk moeten jullie het zelf doen. Heb verder niets tegen hoor, op relatietherapie.

Waarom werd hij boos? Ik heb zelf bijna 4 jaar een relatie en wij hebben ook in een enorme dip gezeten afgelopen zomer…
Maar na heel veel praten en goed communiceren gaat het nu beter dan ooit.

Wat wij hebben gedaan; standaard is vrijdagavond onze date night, gaan we wat leuks doen samen. Probleem bij ons was dat we veel te veel langs elkaar heen leefden.

Een sleur komt naar mijn mening wel ergens vandaan, en het is de kunst om dit uit te zoeken en daar aan te werken.

Ik denk dat therapie echt een laatste redmiddel is (en dat zeg ik als bijna therapeut/psychologe zijnde)

Waarschijnlijk werd hij boos omdat hij zich machteloos voelt. Is een instinctieve reactie van een man als hij de vrouw niet blij kan maken of voor haar kan zorgen. Misschien even op terug komen als hij is afgekoeld.

Ik ben het met de rest eens. Ik vind relatietherapie echt een laatste redmiddel. Ook associeer ik het heel erg met getrouwde stellen, niet bij een jonge meid en een jonge gast.

Communicatie over alles is zo ontzettend belangrijk! Mijn vriend en ik communiceerden ongeveer 3 jaar terug ook niet goed met elkaar over belangrijke dingen en dat ga je merken. Door er samen veel en goed over te praten, kun je naar mijn mening al een heleboel oplossen, als je er allebei welwillend tegenover staat dan.

Je zegt dat je ‘iets’ mist. Ik weet natuurlijk niet wat dat ‘iets’ is en of het er ooit geweest is. Als het er ooit wel geweest is, dan kun je het proberen terug te brengen; eerst zelf, en anders met hulp van therapie.
Als het er nooit geweest is, vind ik het een heel ander verhaal. Je kunt het er dan met hem over hebben om te zeggen wat je vindt en om te kijken of ‘het’ er nog kan komen. Misschien is dat niet zo. Dan denk ik dat therapie geen zin heeft, maar goed, wederom: ik weet niet wat het ‘iets’ is wat jij mist, dus kan er ook niet zo heel veel over zeggen verder.

reclame