Relatiedipjes (algemeen)

Iedereen heeft ze wel eens, vooral mensen die een langere relatie hebben.

Hoe uiten ze zich bij jou en hoe ben je er weer uit gekomen?
Of heb je er misschien nog steeds last van?
Heeft iemand goede tips?

dan denk ik alleen maar aan de negatieve punten over mijn vriend en kan ik geen positieve punten meer bedenken.
dan ga ik heel veel nadenken
de volgende dag slaat t om en dan houd ik weer heeeeeel veel van m en kan ik me echt niet voorstellen hoe ik aan al die gekke redenen van de dag ervoor heb bedacht

Ik wist dat als ik ooit in zou zitten, dat ik het tegen moest houden (ik zag het als een plaag) én dat lukte gelukkig. Voor je het weet is het al voorbij.

Ik heb het na anderhalf jaar nog nooit gehad (:

Gehad, ik vond hem niet meer aantrekkelijk, alles was een grote sleur. Ik reageerde steeds botter op hem waardoor hij onzeker werd. Op een avond na weer een beetje een onprettig samenzijn. Vroeg hij wat er was en toen na lang aandringen heb ik het hem huilend verteld. Het was vooral de sleur die ik naar vond: ik kwam bij hem, we aten, we keken film, soms dan nog de liefde delen. en dan wilde hij al voor 12e slapen. sochtends ging hij vroeg weg en ik werd dan weer wakker, ik sliep tot 12e en ging dan naar mijn stage.
Maar toen ik het had vertelt ging hij ook meer zijn best doen, en nu is het weer fijn :slightly_smiling_face:

had een keer een dipje met me vriend maar we zeiden allebei er niet veel over tot we opeens ruzie kregen om niks en alles eruit kwam :S we hebben elkaar toen een tijdje niet gezien en het daarna allemaal goed uitgepraat en vanaf toen geen dipjes meer gehad :wink:

Ik ken het , mijn vriend reageerde n tijdje gelede ook af en toe wel bot tegen mij , dat ik er gewoon van moet huilen :blush: omdat ik heel veel van hem hou , mr je denkt dan ook snel ; zou het nog beter worden ? of zou het altijd zo blijven.

Na een gesprek gehad te hebben , besefte we dat we wel moeite voor elkaar moeten blijven doen , omdat je dat waarschijnlijk onbewust niet zoveel meer doet als voordat je een relatie hebt , omdat je nu eigenlijk ‘de buit’ al binnen hebt denkik.

Dus de beste tip is denkik :
Blijf moeite voor elkaar doen , een lambal pyama dag is oké , als het maar niet elke dag is.
En blijf leuke lingerie & kleding kopen,
en plan leuke dingen samen.

Wat soms ook scheeld is , als je elkaar bijna elke dag ziet … elkaar n paar daagjes niet zien , dan zie je vaak in dat je elkaar toch erg mist.
Bij mij en m’n vriend is het gelukkig wel goed gekomen , mr het is wel n kut gevoel als je het hebt!

En mocht het bovenstaande niet werken , dan zou ik er overna gaan denken of het wel n sleur is … of dat je gevoel gewoon echt weg is :slightly_smiling_face:

Ik zit op dit moment in een dipje, en ik denk dat we er echt wel uitkomen maar nu zie ik het even niet meer.
We vinden beiden dat we te veel moeten opofferen voor elkaar en daar te weinig voor terug krijgen. En dat is vervelend.

Meestal zitten wij in een dipje als de een het vermoeden krijgt dat de ander het uit wil maken door bijvoorbeeld een ruzie.

Want als ik het gevoel krijg dat hij het uit wil maken dan doe ik ook anders tegen hem, en hij tegen mij.

Ik heb veel korte dipjes gehad, in die periodes was ik over het algemeen heel chagerijnig en kon ongelofelijk erg zeuren/zeiken. Gelukkig is mijn vriendje immuun voor zinloos gezeur.

Wij kwamen uit dipjes door even iets minder af te spreken en even lekker met onszelf bezig zijn en niet met de ander.