relatie'dip'

Eerder had ik al een topic gemaakt dat ik veel piekerde omdat het niet helemaal lekker liep tussen mij en mijn vriend. Nu heeft die mij afgelopen zondag verteld dat die vorige week enorm heeft getwijfeld aan onze relatie. Hij zei dat als die met mij is hij hartstikke gek op me is en zelfs nog de zogenoemde ‘vlinders’ voelt, maar dat als hij niet met mij is vaak het gevoel van missen ontbreekt en het de laatste 2/3 weken anders voelt dan voorheen.

Toen ik vroeg hoe dit dan kwam kon hij geen antwoord geven, want hij wist het zelf ook niet. Ik was best wel teleurgesteld, omdat we juist halverwege een ontzettende leuke dag samen waren. Hij zei uiteindelijk dat het gewoon om een ‘relatiedipje’ ging. Toen ik vroeg wat nu de bedoeling precies was zei hij dat we gewoon elkaar blijven zien en dat het gevoel (hopelijk) vanzelf wel weer over gaat. Hij beweerde namelijk dat die met zijn vorige relaties ook wel eens last had van zulke ‘dipjes.’

Ik weet om eerlijk te zijn niet zo goed wat ik hier mee moet doen. Het komt namelijk best wel als een klap omdat het eigenlijk - op wat kleine incidentjes na - hartstikke goed ging tussen ons. We hebben nog een ontzettende leuke dag/nacht/ochtend gehad, en ik zie hem nu vrijdag weer. Hij doet wel iets meer moeite dan de afgelopen wekend (ik laat het nu namelijk een beetje van zijn kant komen) maar ik heb nog nooit zo’n serieuze relatie gehad en ben ontzettend bang dat het ‘dipje’ niet over gaat en hij het uit wilt maken. Zodra die niet reageert of niet reageert zoals ik hoopte schiet ik in de stress, al laat ik dit niet zozeer aan hem merken. Ik weet niet of ik nu juist veel contact moet zoeken, of dat ik het van zijn kant moet laten komen, moet ik meer me best doen of juist minder? Ik ben best wel door de war, zeker omdat hij zei dat we gewoon ‘verder gaan met waar we gebleven waren’ maar hoe kan ik nou verder gaan als hij tegen mij heeft gezegd dat die de laatste week ontzettend getwijfeld heeft?!

Iemand die zelf ervaring heeft met een relatie dip (jijzelf of je vriend/vriendin?) en eventueel tips heeft voor deze situatie? Ik had er zelf namelijk nog nooit van gehoord dus snap eigenlijk ook niet echt wat zoiets nou inhoud. Is het iets wat bij de meeste relaties wel eens voorkomt of juist niet?

Een dipje kan overgaan.
Wij geven elkaar dan even de ruimte omdat we soms teveel op elkaars lip hebben gezeten.
Tijd voor jezelf of ik ga dan met een vriendin op pad. Even gal spuwen, iets anders aan m’n hoofd.
Soms doet een goeie vrijpartij ook wonderen om de chemie weer terug te krijgen.
En heel erg missen hoeft ook niet bij een relatie te horen.
Ik heb nu bijna 2,5 jaar een relatie en ik mis hem ook niet altijd. Dan ben ik lekker op mezelf en kan ik genieten van het alleen zijn.
Ik neem dan afstand en laat het even van zijn kant komen om contact te zoeken.
Ik zou dit dipje wel bespreekbaar houden tussen elkaar. Aangeven wat je misschien mist of zou willen/kunnen verbeteren aan/met elkaar.
Dat kan aankomen als een klap. Bij mij draait dat vaak uit op janken, gieren, brullen. Maar daarna kunnen we er wel aan werken.

Ik.
Het zorgt voor een rot gevoel en het is slopend omdat je niet weet wat er nou allemaal in zijn hoofd omgaat.
Ga samen leuke dingen doen en vraag bijvoorbeeld wat hij nog een keer graag ziet veranderen zodat jullie de relatie ‘nieuw’ blijven houden.
Bij ons is het gelukt en zijn er sterker uitgekomen! Zien elkaar vaker, hij verteld me elke dag wel lieve dingen en als we bij elkaar zijn is het ook gezelliger!

Ik hoop dat het bij jullie ook goed komt, maar probeer er samen aan te werken’

Ik merk ook gewoon dat ik mijn vriendje minder leuk vind als ik hem niet zie. Dus raar is het niet.
Ik zou als ik jou was gewoon leuke dingen doen, hem laten lachen en hem helemaal op zijn gemak laten voelen. Gewoon het op de eerste kriebels laten lijken.
Als hij jou vet lang niet ziet en hij zegt op Whats App bijvoorbeeld dat hij het niet meer zeker weet, vraag hem dan om het te zeggen wanneer hij je ziet. Wedde dat hij het dan niet meer kan, want dan ziet hij je en beseft ie hoe leuk je ookal weer was!

Mijn ex-vriend en ik hebben hetzelfde meegemaakt. Hij heeft het om zijn twijfels toen ook uitgemaakt, direct erna had hij spijt, en zo hebben we nog een maand lopen klungelen. Helaas heeft het bij ons geen stand gehouden. Ik hoop voor jou dan het stand houdt, probeer veel met elkaar te praten, maar let wel goed op dat je er zelf niet kapot aan gaat. Sterkte x