relatie / vrijgezel

Hoe oud ben je? En hoe denk jij op dit moment over een relatie? Zou jij al iets serieus willen, of geniet jij liever van je jongere jaren en blijf je lekker vrijgezel?

Ik zelf ben 17 jaar, en vrijgezel. Ik heb nu sinds 3 maanden bijna met iemand. Waarschijnlijk wordt het binnenkort officieel. Ik weet alleen niet of ik eraan toe ben. Soms denk ik echt; ik ben 17 en ik kan mijn hele leven nog een relatie beginnen, ik blijf liever vrijgezel… Alleen het is zo dubbel, want deze jongen is anders dan de rest… Of ben ik nu raar, dat ik ook best graag vrijgezel zou blijven? ><

Nou, ik heb dus sinds 07-08-09 een relatie haha. Nog geen week dus, ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik nu wat officieel heb. Alles is duidelijk voor mij, en ik ben hardstikke blij dat ik hem mijn vriend mag noemen. Ik snap nu heel goed waarom sommige mensen absoluut geen vrijgezel meer willen zijn. :slightly_smiling_face:

en jullie?

.

ik ben 16 en vrijgezel. En ik heb er geen problemen mee. Geen verplichtingen geen gezeur. Als ik nou echt verliefd wordt (bij voorkeur op een jongen die 's een keer niet zo oud is) zou ik denk wel aan een relatie beginnen. Maar voorlopig vermaak ik me best ^^

Ik ben nu zestien en ik heb geen relatie, ik ben wel al twee maanden aan het ‘daten’ met iemand. Maar ik vind het prima om vrijgezel te zijn.

Ik ben 14 en ik ben nog vrijgezel. Ergens ben ik er wel blij mee xd. Alhoewel ik soms wel een lief vriendje zou willen is een keer ö, maar dat komt nog wel. (:

ik ben 13 jaar en vind het echt heel fijn om vrijgezel te zijn!
dan hoef je nergens rekening mee te houden en zo…
dat doe je nooit wat verkeerd!
maar als die jongen echt speciaal is, kun je het toch altijd proberen?

Ik ben bijna 15 en heb ook geen vriendje. Maar dat maakt me ook niet echt uit, omdat ik vet veel mensen ken die er alleen maar problemen mee krijgen (met hun vriendje). En zoals Anner zei: geen verplichtingen en geen gezeur.

Nee hoor; da’s best te begrijpen.
Ik zelf vind het geweldig om een relatie te hebben, ik doe net zoveel leuke dingen als ik een vriend heb en ook als ik geen vriend heb.
Mijn vriend laat me heel vrij erin, dus ik mis he-le-maal niks =).

Ik ben 18 jaar en heb een relatie van anderhalf jaar achter de rug. Ben nu alweer een paar maanden vrijgezel, en heb er geen speciale gevoelens bij ofzo. Voel me niet ‘vrijer’ of ongelukkiger.

Ik denk dat de ‘keuze’ niet zo onduidelijk of vaag is zoals sommige mensen denken. Als je echt bij iemand wil zijn, dan wil je toch niemand anders en dan ben je het liefste bij die persoon: natuurlijk zou je voor een relatie kiezen! Ik denk dat je alleen twijfelt als je gevoelens niet sterk genoeg zijn voor die persoon.

Als er iemand op mijn pad komt die ik echt leuk vind en hij mij ook, dan zie ik geen reden om mijn vrijgezellen leven niet op te geven. Je kunt wel denken: ja geen verplichtingen en gezeur, maar dat heb je over voor iemand van wie je echt houdt of waar je echt verliefd op bent.

Daar heb je wel enigszins gelijk in… Maar ik ga er nu ook echt voor hoor! Alleen ik ben altijd vrijgezel geweest en dat beviel me toch ook wel goed haha … Maar ik heb nu 3 maanden half wel half niet zegmaar, en dat is best moeilijk eigeniljk. Ik weet niet of ik nu moet denken dat we wel wat hebben of niet? ik ben eraan toe dat we officieel krijgen, dan is alles tenminste duidelijk voor mij :slightly_smiling_face:

Ik ben 15, en nu al weer een maand vrijgezel na een relatie van een jaar. Oke, dat klinkt misschien raar, echt een relatie als je 15 bent. Maar het was allemaal vrij serieus, dat vonden mensen om ons heen ook… Op dat moment vond ik het wel fijn om iets… vasts te hebben zeg maar. En ik kon me ook niet voorstellen dat ik ooit nog iets met andere jongens zou doen en dat wilde ik ook niet.
Maar achteraf ben ik eigenlijk toch blij dat het uit is. Het was toch wel fijn dat ik nu afgelopen vakantie geen rekening hoefde te houden met een vriend die thuis zat. Ik heb in de vakantie een leuke jongen ontmoet met wie ik ook heb gezoend enzo. Dit zal niks worden vanwege de afstand, maar ik vind het toch wel fijn om zeg maar meer mannen ‘gehad’ te hebben voor ik een man tegenkom met wie ik altijd wil blijven :slightly_smiling_face: Wat trouwens niet betekent dat als ik nu iemand zou tegenkomen met wie het goed klikt enzo ik geen serieuze relatie zou willen. Ik ben niet iemand die zomaar iedereen ‘uitprobeert’, lange serieuzere relaties zijn meer iets voor mij.

ik ben 21 en heb inmideels twee jaar relatie met me vriend, en ik weet gewoon dat dit HEM is voor mij :grinning:. Hiervoor relatie gehad van 4 jaar, maar als ik dit nu vergelijk met wat ik nu heb en voel is dit echt geweldig! Heb zelfs al trouwplannen :grinning:
Vrijgezel zijn is naar mijn mening goed tot je 16e of 17e, kan anders lopen natuurlijk maar ik had mijn echte serieuze vriend toen ik 14 was en als ik er nu op terugkijk denk ik: NOOOIT meer op zo’n jonge leeftijd. Maarja, in je leven gebeuren nu eenmaal dingen waar je later pas naar terug kunt kijken en dingen gaat beseffen…

Eigenlijk is het helemaal niet raar, ik denk dat een heleboel mensen er juist zo over denken.
Later liggen mogelijkheden makkelijk open voor een relatie, kinderen krijgen, trouwen. Dat is eigenlijk waar het ongeveer vanaf je 30e om gaat draaien. En om al op jonge leeftijd met een relatie te beginnen vinden een heleboel jongeren toch vaak niet nodig, omdat ze nu nog tijd willen om andere dingen te doen die later niet meer zo gemakkelijk kunnen.
Ik heb zelf nu ook een vriendje, terwijl ik van te voren eigenlijk zoiets had van: Ik heb geen zin om me nu al zo te binden aan iemand omdat je dan toch veel met diegene bezig moet zijn en je eigenlijk ook niet meer naar andere mag kijken (ja wel kijken, maar af en toe een flirt kun je denk ik wel vergeten).
Liefde kun je helaas niet dwingen, en als je verliefd wordt, wordt je verliefd en ik denk dat daar vrij weinig aan te doen is. Je kunt het wel negeren en het bewaren voor later, maar dan is weer de vraag of diegene dan nog wel vrij is.

Idd. En als je denkt dat een relatie alleen om verplichtingen en gezeur draait; dan heb je verkeerde relaties gehad.

So true :ok_woman:

haha ik heb dan nog helemaal niks om over te oordelen ><
Maarja, tot nu toe moest ik eigenlijk niet denken aan een relatie, maar ik denk dat het nu wel goed komt.
Best mooi om te lezen hoe iedereen er anders over denkt ook.

Over een maand 17. Ik vind er helemaal niets aan om vrijgezel te zijn. Ik zoen en “seks” niet zomaar met vreemden en dat mis ik toch wel. xD Maar ook het gevoel dat er altijd iemand voor je klaar staat, iemand waar je leuke dingen mee kan doen enzo. Ik ben nou ook verliefd en ik wil heel graag iets met hem hebben, dat zal er ook wel aan meehelpen denk ik zo.
Toen ik nog niet verliefd was vond ik het gewoon jammer. Maargoed, het komt wel weer. (:

Ik ben bijna 19, en ik heb een relatie voor precies 1 jaar en 2 dagen ;3.
Ik zou niet anders willen eigenlijk, ik voel me fijner mét een relatie.

Ik ben 20 en ik ben nu denk al bijna 2 maanden single.
Ik heb mezelf voorgenomen single te blijven omdat ik eerst mezelf wil ontdekken en ontwikkelen. Heb ook een lastig jaar achter de rug gehad(financiële problemen van ouders waardoor mijn studie in de problemen kwam). Dus ik moet daar ook nog van bij komen en dan gaat persoonlijke ontwikkeling voor. Als ik al mn zaken weer op orde heb, kijk ik wel weer eens om me heen :'3

Dus ik ben nu liever alleen en heb ook niet zoveel zin om met andere mensen rekening te houden. Klinkt egoïstisch, maar dat mag best in mijn geval vind ik zelf.

17 jaar
al meer dan 3 jaar een serieuze relatie
Vind het prima, ben het eigenlijk niet meer gewend hoe het is om single te zijn, maar ik ga mijn relatie niet verzieken om het weer te voelen.