Relatie voorbij. TIPS?

Lieve meiden,

Voor degene die mijn vorige topic hebben gelezen over dat mijn vriend me nu een paar dagen negeert, het ergste is gebeurd, het is uit. Ik heb echt geen idee hoe ik er mee om moet gaan. Hoe moet ik mijn leven opeens aanpassen na 3 jaar liefde en leed te hebben gedeeld met een persoon om wie ik heel veel gaf? Ik hou nog steeds heel veel van hem maar blijkbaar zijn die gevoelens niet wederzijds. En ja, ik kan hem helaas ook niet dwingen om bij mij te blijven.
Ik zie hem morgen voor de laatste keer. Wat zal ik doen? Wat zal ik zeggen? Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt? Het liefst zie ik hem niet vertrekken…

Hoe kom ik over hem heen?

Alvast bedankt voor jullie steun en tips meiden.

Liefs xx

Weet je waarom hij het heeft uitgemaakt? Ik zou als ik jou was een lijstje maken (gewoon opschrijven en meenemen, anders vergeet je het weer) van wat je wil weten, want anders zit je later met onbeantwoorde vragen en durf je het hem misschien niet meer te vragen, terwijl morgen daar nou juist het goede moment voor is. Hij heeft het na 3 jaar uitgemaakt, en zoals je al zegt: hij moet zeker niet bij je blijven als ‘het gevoel’ weg is, maar dan kan hij wel verwachten dat hij er niet zo makkelijk vanaf is, dat hij jou wel de antwoorden moet geven waar je recht op hebt.

Over hem heen komen zal pijn doen, en het is ook zeker niet verkeerd om heel hard te janken en ijs naar binnen te lepelen, maar zorg er wel voor dat je op een gegeven moment hard bent tegen jezelf, want je kunt niet eeuwig blijven ‘rouwen’. Geef jezelf gewoon de tijd om het voor jezelf af te sluiten.

Hopelijk helpt dit een beetje.

Vooral veel huilen in het begin, is niks mis mee. Sterker nog, dat helpt. Maar doe het niet alleen. Zoek vrienden en vriendinnen op die er graag voor je zijn, praten met anderen is prettig en lucht op.
Ga ook dingen doen, wijs niks af. Mijn moeder sleepte me de stad in, we gingen naar de film, samen lunchen. Het hielp me om me af te leiden.

Na verloop van tijd gaat het beter maar het kan nog wel een tijd duren. En daar is niks mis mee, maar je moet wel een beetje streng voor jezelf zijn en juist dingen doen, zelfs al heb je daar geen zin in.

Meid,

Dit wordt even een moeilijke tijd, het is een heel bittere appel… Maar : Je moet erdoorheen! Het zal even duren voor je erover raakt, met ups en downs, maar uiteindelijk kom je er. Iedereen komt er! Jij dus ook.
Ik heb het zelf ook meegemaakt, ( al duurde mijn relatie net geen anderhalf jaar ) en mijn ex heeft me na de breuk ook heel erg pijn gedaan. Ik heb maanden gehuild, zelfs nu nog na 8 maanden uit elkaar te zijn, denk ik er nog elke dag aan. Maar de pijn mindert. Het verdriet slijt. En na een tijd zal je je realiseren dat het genoeg is geweest. Jij zal iemand vinden die van je houdt en zal blijven houden zoals je bent! Dat verdien je.

Je moet voor jezelf inzien, dat hij jou niet waard is.
Denk dus niet dat hij ’ de ware’ is, zoals je ongetwijfeld nu denkt, dat is hij NIET. Anders was hij bij je gebleven, no matter what. Ga dus niet wanhopen, en denken dat je ‘nooit meer iemand zal vinden.’ Want : Dat zul je wel!
Ook al wil je dit nu niet horen: ’ Right now, someone out there is thinking how it would be like, to meet someone like you.’
Dus : Verwen jezelf, praat veel met vriendinnen, ga eens lekker uithuilen;
en probeer de knop om te draaien en te genieten van je leven! :slightly_smiling_face:

You deserve to be happy xx

Wat rot, heel veel sterkte :frowning_face:

Probeer leuke dingen te gaan doen met familie of vriendinnen, elke afleiding helpt!

Heeeele grote pot chocoladeijs kopen en lekker opeten , heb ik ook gedaan en hielp zeer goed ^.^

Maar wel echt rot voor je meid :frowning_face: wat kunnen jongens soms klote zijn…

Liefste meid, ik weet nu precies hoe je je voelt. Ik maak hetzelfde mee, ben net zoals jou net uit een relatie die 3 jaar heeft geduurd. Het is een hele lange periode, en je leven terug aanpassen nu het gedaan is dat is niet zo makkelijk. Maar dat hoeft ook niet, geef jezelf rust, en negeer je gevoelens niet. je mag je rot voelen, huilen kan soms goed doen en na een tijdje ( ik ben nu 2 weken verder) begin je je al wat beter te voelen, je zult nog wel vaak aan hem denken en veel dingen zullen je aan hem doen denken maar vergeet niet: ooit kom je er wel over, hoewel het langer duurt omdat je zolang met hem wat hebt gehad maar geef jezelf de tijd en wanneer je dat lukt, ontmoet je vast en zeker ooit iemand die je wel waard is. En hiermee bedoel ik: iemand die van je houdt en van je blijft houden en je hart nooit zou breken :slightly_smiling_face: