relatie verbreken of niet

hey meiden,

De laatste tijd gaat het niet goed tussen mijn vriend en ik. Buiten het feit dat het niet makkelijk is om elkaar te zien (2,5 uur met openbaar vervoer), heeft hij ook nog een druk leven. Buiten dat zijn er gewoon wat irritaties aan elkaar, maar dat verwijt ik vaak aan het feit dat we elkaar niet vaak kunnen zien. De afgelopen twee maanden hebben we regelmatig discussies met elkaar gehad en ik ben erachter gekomen dat we allebei een heel ander leven hebben. Hij is heel druk, planning altijd vol, verenigings leven etc. Ik daarentegen ga alleen naar school, werk 1x in de week en doe 2 à 3x in de week aan sport. Er is de laatste tijd al een paar keer in mijn hoofd gekomen om de relatie te verbreken. Echter lukt mij dit niet want ondanks alle narigheid, houd ik wel nog van hem. Maar ik weet ook dat de irritaties hoe dan ook steeds terug zullen komen. We hebben bijna 1 jaar een relatie en we hebben al een paar geprobeerd om het anders aan te pakken en er opnieuw moeite in te steken (hij heeft zelfs één vereniging voor mij opgezegd). Helaas merk ik maar weinig verandering. Ik weet dat als er een einde aan onze relatie komt, ik de knoop moet doorhakken (hij wil namelijk niet stoppen). Ik voel mij vaak eenzaam en heb vaak niet het gevoel dat ik een vriend heb. Ik heb hem nu 2 maanden geleden voor het laatst gezien en ik heb het hier behoorlijk moeilijk mee. Ik weet dat hij van mij houdt en ik houd van hem. Het is echt een schat van een jongen, maar we weten allebei dat het nu niet lekker loopt en ik weet niet wat ik moet doen.

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.
Veel liefs!

Ik heb hetzelfde meegemaakt, had ook een vriend die in een andere stad woonde (2 uur reizen) en ook erg druk was met universiteit, werk, sport etc. We zagen mekaar steeds minder en dat leverde dus irritaties op, het leek alsof ik gewoon single was aangezien ik hem nooit zag. Uiteindelijk is het ook uitgegaan maarja dat was te verwachten dus.

Ik denk dat als je je er niet goed bij voelt, dat je er gewoon een eind aan moet maken. Liever alleen zijn dan in een ongelukkige relatie zitten. Je komt heus wel over hem heen.

Je kan hem ook inlichten dat je er over twijfelt en dat als er niks verandert je het wel uit gaat maken. Vind 2 maanden ook wel bizar lang…