Relatie vanwege eenzaamheid

Oke, ik had 8 maanden een relatie. Gister vroeg m’n vriend waarom ik hem eigenlijk leuk vond dus ik vertelde het hem. Daarna vroeg hij of ik het erg vond als de reden waarom we in een relatie zijn is vooral omdat hij zich eenzaam voelt. Nog geen 2 minuten later belde hij maar ik heb uiteindelijk niet opgenomen. Vandaag stuurde hij ineens berichten met dat hij het niet meende. Is het gezond om een relatie te hebben waarbij een van de twee zich eenzaam voelt? Ik heb geen idee of ik hem een tweede kans zou moeten geven… Please kan iemand mij helpen?

Hij is dus in een relatie met jou omdat hij zich anders eenzaam voelt?

Ik zou hem dumpen. Dan is het hem namelijk niet perse om jou te doen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik zou met hem gaan praten. Het is niet gek dat hij zich minder eenzaam voelt door jullie relatie, maar als dat de enige reden is waarom hij met je samen is, dan klopt er iets niet. Daar zou ik eerst proberen achter te komen voordat je hem dumpt, je weet namelijk nog helemaal niet precies hoe hij het bedoelde.

Mocht hij het wel puur vanwege de aandacht doen, dan wordt het anders. Hij moet je natuurlijk wel leuk vinden, anders heeft een relatie ook geen betekenis. Ga er eens met hem voor zitten en laat hem eens vertellen hoe hij die opmerking precies bedoelde. :slightly_smiling_face:

Praat met hem maar niet via app, hij zit duidelijk ergens mee.