Relatie van een vriendin gaat zegmaar fout..

Mijn vriendin heeft een probleem en ik vroeg me af of jullie haar misschien kunnen helpen…
Ik help haar ook maar ze wil ook weten wat andere ervan denken.
Dit is haar verhaal:

Ik heb nu 10 maanden een relatie met mijn vriend. Ik zat al ongeveer een half jaar achter hem aan voordat hij mij ook leuk vond, maar gelukkig vond hij mij toen ook eindelijk ook leuk. De eerste 2 maanden ging alles goed enzo, maar daarna werd hij steeds vaker boos op mij om helemaal niks. We hadden bijna dagelijks ruzie, we zitten bij elkaar in de klas en als we ruzie hadden negeerden we elkaar de hele dag op school. Ik omdat ik wist dat hij boos was, en hij vond altijd dat ik hem negeerde en ik maar naar hem toe moest komen als hij boos was om het goed te maken. Als ik dat niet deed, was hij na school altijd nog bozer omdat ik niks tegen hem zei op school. Ik probeerde het wel, maar ik vond het moeilijk omdat ik wist dat hij boos was. Ik heb er toen ook over nagedacht om het uit te maken maar omdat ik zoveel van hem hield heb ik dat toch niet gedaan.
Nu sinds 2 maanden ongeveer smst of belt hij me helemaal niet meer uit zichzelf, en moet ik altijd iets laten horen. Ik ben nu altijd degene die vraagt of hij af kan afspreken, die hem belt of smst. En als ik hem bijvoorbeeld een lief smsje stuur, krijg ik een korte en vaak botte reactie terug. Dat is niet leuk, want in een relatie hoor je te nemen en te geven…
Ik heb er na veel moeite met hem over gepraat, en dat heeft niet veel opgeleverd. Hij zei dat ik het maar moest accepteren dat hij niet van smsen houdt. Want hij zoekt het nooit om terug te smsen of uit zichzelf te smsen!
Ik weet nu dus echt niet wat ik moet doen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Heel erg bedankt!

uppp.

Ik lees alleen maar negatiefs… Lijkt me duidelijk wat ze moet doen :slightly_smiling_face:

als je meer dan een paar maanden achter iemand aan moet zitten lijkt het mij een beetje wanhopig overkomen, het moet van twee kanten komen. Wie weet is hij nooit echt helemaal verliefd geweest. Klinkt hard, sorry :stuck_out_tongue:

Dumpen :grinning: ?

ik voel me nu slim :angel:

Hahaha :grinning: 10 punten!! occasion18

ik zou het persoonlijk hebben uitgemaakt
want dit werkt niet…
er zijn genoeg andere jongens :slightly_smiling_face:

Pff, zo te zien is hij niet echt aardig voor haar.
Ik zou als mijn vriendje zo zou doen, het wel weten.
Ik had het zeker weten uit gemaakt, dit is geen relatie meer…
mijn mening.
maargoed
up*

Denk dat de liefde weg is bij hem. Dumpen… helaas.

Ik zou het ook uitmaken. Ze loopt nu als een hondje achter hém aan. Mijn moeder zei altijd dat jongens de ‘jagers’ zijn. Oke, deze tijd is dat wel anders maar toch, hij moet ook moeite doen voor háár

Jaa ik snap jullie standpunt maar zij wil haar relatie nog redden want ze houd van hem, ze heeft niet voor niks al die moeite gedaan.
Ik weet hoe het voelt om moeite te doen voor iemand, die vanuit jou standpunt de ware is.

tjaa toch uitmaken…
ze verdient wel beter

Ik ook… en uiteindelijk maakte hij het uit omdat hij niet meer verliefd was. Dus daar schoot ik nog niks mee op.

Denk dat ze beter verdient

Wat valt er nog te redden? Het klinkt alsof het vanaf het begin al een beetje duwen en trekken is. Is dit wat zij zich voorstelt van de ware? Als de relatie die haar de rest van haar leven gelukkig wil maken?
Mss als ze daar antw op probeert te geven dat ze het beter inziet…

Zo’n soort probleem heb ik ook gehad.
Maar ik hield wel heel van hem en als ik aan de leuke dingen denk kon ik het gewoon niet uit maken. We hebben vaker ruzie maar steeds moeten we afkoelen en is het weer goed. Hij zegt mij wat hij niet zo leuk vind en ik hem. Die dingen moet je herhalen maar uiteindelijk gebeurt het niet meer. Idd als hij zich er geen moeite voor wilt doen zou ik net zo terug doen als hij doet. Niet smssen. en als hij dan zeurt kan je zeggen dit doe jij precies het zelfde zie je nou dat het niet leuk is? Het moet van beiden kanten komen etc.

(zoiets xD)

jaa ik snap jou standpunt maar die van haar ook want ze houd nog van hem he.

het valt niet meer te redden
ze doet zichzelf alleen maar pijn door bij hem te blijven
hoeveel ze ook van hem houdt, zo maakt ze zich zelf kapot
daar wordt niemand gelukkig van zij niet en hij ook niet.
dus ik denk dat ze nog een keer heel goed met hem moet praten
en als er dan niet echt reactie van hem komt zit er niks anders op dan het uit maken
hoe moeilijk dat ook is…

Ja… Dat begrijp ik, maar in hoeverre rechtvaardigt dat hoe hij tegen haar doet? Helemaal niet lijkt me… Ik snap wel dat ze van hem houdt dat het heel moeilijk is om dat los te laten :frowning_face:. Lijkt me ook echt niet leuk, maar als ze een nuchtere kijk op de situatie… Bij deze…

ps weet je zeker dat je het niet over jezelf hebt :wink:?

UP p.s. dr zijn ook positieve dinge in dr relatie hoor.