Relatie twijfels..

[i]Lieve meiden,

Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten jullie om hulp te vragen.
Eigenlijk vind ik dat ik het zelf moet uitzoeken, maar ik wil toch graag hulp van ‘buitenstaanders’.
Ik heb bijna 4 jaar een relatie met een ontzettend lieve jongen.
We zijn nu allebei 22 en zijn heel serieus met elkaar.
Eigenlijk is bijna alles wel perfect aan hem, op wat kleine dingetjes na maar die vind ik niet zo belangrijk.

Mijn twijfels begonnen deze zomervakantie, toen wij zonder elkaar op vakantie gingen.
Ik met vriendinnen, hij met een vriend.
Vlak voor deze vakantie besefte ik heel sterk dat ik met hem de rest van mijn leven wil blijven,
voor zover dat voorspelbaar is.
Tot ik op vakantie ging.

Ik zat in een hotel met alleen maar jongens, heel aardige jongens.
Tot mijn verbazing vonden erg veel jongens mij ontzettend leuk en bijzonder,
ze waren echt gek van me.
Er zijn zelfs 2 goede vrienden van elkaar verliefd op mij geworden.
Ik ben continu heel eerlijk geweest en heb gezegd dat ik een vriend had,
maar dat ik wel gewoon als vrienden met ze kon optrekken die vakantie.
Naast leuk praten heb ik natuurlijk NIKS met ze gedaan,
maar ik heb twee jongens wel ERG leuk gevonden.
Nu, twee en een halve maand later, zit in ontzettend in de twijfel.
Ik ben zo verward! Is dit wel wat ik wil?
Voor deze relatie had ik ook een relatie van vier jaar
en ik heb dus eigenlijk nooit kunnen genieten van het vrijgezellen leven.
Ik merk nu dat ik dit heel moeilijk vind.
Even voor de duidelijkheid, ik wil niets met een van die andere jongens.

Ik ben over al deze twijfels en gebeurtenissen erg open geweest tegen mijn vriend.
Ik heb hem alles verteld en hij heeft goed geluisterd.
Hij wil mij niet kwijt en ik hem ook niet.
Maar wat moet ik hier in godsnaam mee?
Alvast bedankt voor het lezen en stel gerust vragen als iets mist of onduidelijk is.

Xx[/i]

Wat goed van je dat je het hem hebt verteld! Misschien een ideetje: zou het mogelijk zijn om toch seks met andere jongens te hebben? En dat hij dit ook zou mogen. Gewoon om te kijken hoe dit is etc. Zodat je toch iets van het ‘‘vrijgezellenleventje’’ mee krijgt maar toch een relatie met hem hebt, want als ik jou was zou ik de relatie niet verbreken.

Oh, wat lastig! Ik zou het echt niet weten… Beschouw dit maar als een upje.

Opzich is het mogelijk, al weet ik niet of dat is wat ik echt wil.
Ik denk dat ik het meer mis om vrij te zijn, te flirten, te zoenen etcetera.
En daarbij komt denk ik niet dat mijn vriend dit voorstel op prijs stelt…

Bedankt!

Dit is een onderwerp waar iedereen een eigen mening bij heeft, zo ook ik. Ik vind het JUIST knap dat je niet zomaar een relatie aangaat en dat je de relatie waarin je nu zit als iets serieus ziet. Je kreeg aandacht van anderen en je kunt je gevleid voelen, maar wil je écht iets met een andere jongen?

Ik zie eigenlijk niets nuttigs in een “vrijgezellenleventje” waar iemand alles met iedereen doet en daarom begrijp ik tips als “blijf in je relatie maar heb seks/zoen met anderen” ook niet. Zou je zelf zoiets intiems willen delen met iemand waarbij je toch denkt: “met die gast ga ik sowieso geen toekomst opbouwen”?

Zie je zelf als iets kostbaars, en wees blij dat je geen leventje hebt gehad waarin je alles met iedereen hebt gedeeld.

Maar zou jij het zelf niet erg vinden als jouw vriend seks zou hebben met andere meiden?

Fijn dat je je mening wilt delen:). Ik ben inderdaad niet het type dat met jan en alleman seks wilt hebben, en ook niet perse zoenen. Maar ik denk wel dat ik die spanning erg mis. Stel ik had deze vakantie geen vriend gehad, dan had ik het ontzettend leuk kunnen hebben met 1 van deze jongens, qua flirten en misschien zoenen. Ik denk zelfs dat ik beginnende verliefde gevoelens heb gehad, of misschien was het alleen maar het “gevleid” voelen, dat kan ook. Ik vind het zo moeilijk!

Ja, verschrikkelijk. Daarom is dit denk ik niet de oplossing voor ons hoor, aangezien het me ook niet om de seks gaan maar om het verliefdheidsgevoel/vrijheidsgevoel wat ik mis…

Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken, maar ik denk meer dat het gewoon spannend is omdat je al een tijdje met je vriendje hebt en dat als je écht “vrij” was het allemaal wel weer wegzakt. Ik zou voor zo’n gevoel wat waarschijnlijk toch wegzakt geen relatie verbreken, maar jij moet dat beslissen.

Dat denk ik ook wel ja… Al blijft het moeilijk want door dit gedoe twijfel ik ook of ik hem nog wel leuk genoeg vind. Aan de andere kant voel ik me ontzettend op mn gemak bij hem en dat is ook wel uniek denk ik. Heb je zelf een (lange) relatie?

Ik snap wat je bedoeld! Ik had een relatie van anderhalf jaar die echt geweldig was! Ik kreeg ineens ook heel veel aandacht van andere jongens en zeiden me ook echt hoe leuk ik was. Zij gaven me ook het gevoel dat ik iets goed deed (niet dat mijn vriend dat niet deed integendeel) Maar ik ‘betekende’ iets meer voor meerdere mensen. Ik begon te twijfelen aan mijn relatie en koos er dan toch voor om het uit te maken met mijn vriendje. Nu 6maanden later heb ik er echt enorme spijt van hij was een perfecte jongen voormij.

Denk heel goed na voordat je het uitmaakt met je vriend. Ik snap dat je van je vrijheid wilt genieten en wilt uitgaan zonder te moeten nadenken. Doe het enkel als je er echt zeker van bent anders heb je er achteraf misschien spijt van. Wel vind ik het goed dat je zo open over alles met je vriend kan praten!

Oeh dat is inderdaad wel een soortgelijke situatie ja! Ben jij toen ook open en eerlijk geweest tegen je vriend? Wil hij je nu niet meer terug dan? Sterkte en bedankt voor je tip om het de tijd te geven!

Ik heb op dit moment geen relatie nee :slightly_smiling_face:. Ik zou jezelf even de tijd geven om alles rustig op een rijtje te zetten zodat j geen overhaaste beslissing maakt.

Hey! Heb je ook twijfels over je vriend zelf of het puur dat je de behoefte hebt om het gevoel van een vrijgezel te ervaren? Ik zou echt ontzettend goed gaan nadenken. Ik zit zo’n beetje in dezelfde situatie. Ik heb nu 2,5 jaar een vriend en er zijn nu heel veel twijfelgevoelens bij mij aan het ontwikkelen. Bij mij zijn die twijfels alleen puur op hem gericht. Ik vraag me af of hij mijn ware is. Nu ben ik ontzettend goed aan het nadenken…
Zo moeilijk…! :frowning_face:

er was onderzoek gedaan naar dat mensen die een relatie hebben ook nog weleens verliefd worden op een ander maar dat dat helemaal niet erg is wand dat komt gewoon omdat het nieuw en spannend voelt en je interesse maar het betekent niks over je relatie

behalve natuurlijk als je er nog maanden meezit en je helemaal niks meer aan je vriend vind behalve irritant blok aan je been