relatie tussen vriend en broertje

Hoi, ik moet even mijn hart luchten en hoop op wat reacties waar ik wat aan heb…

Ik heb ruim 14 maanden een vriend, alles gaat super… en mijn ouders zijn ook ontzettend blij met hem… enige nadeel… mijn broertje…
tis een puber en hij doet enorm “raar” al vanaf het begin tegen mijn vriend, ik heb hem hier al eens mee geconfronteerd, en gezegd dat me dit erg kwetst… omdat mijn vriend echt zijn best doet… ik weet dat je zoiets niet kunt afdwingen… maar ik weet niet zo goed hoe ik hier nou mee om moet gaan, want als ik vraag aan mijn broertje wat het dan is krijg ik als reactie "ik vind hem niet aardig" als ik dan vraag waarom is de reactie "gaat je niks aan" of “is niet jou zaak” mijn broertje weet dat hij me hier enorm mee kwetst en ik weet verder niet zo goed wat ik moet doen ik weet dat dit zo zal blijven want anders was het wel iets anders gegaan…

me er niks van aantrekken werkt niet, want t is natuurlijk wel m’n broertje… ik hoop dat jullie me kunnen helpen of een tip hebben hoe ik er beter mee kan gaan en eventueel de relatie tussen mijn vriend en mijn broertje iets beter kan worden

Jeetje, wat vervelend zeg… Kunnen je ouders misschien er niet van tegen je broertje zeggen? Of zou dat ook niet helpen?

Zeg dat als hij niet vriendelijk doet, je het leven van zijn toekomstige vriendinnetje een ware hel zal maken.

haha, mijn ouders hebben al is met hem gesproken hierover, het ging eventjes goed… ook tijdens de vakantie ging het hartstikke leuk waardoor ik de indruk kreeg dat t ook echt goed ging… maar niets is minder waar…

Puberende jongetjes valt nou eenmaal niks te doen. Zolang hij niet oprecht ruzie gaat zoeken, expres gemene dingen gaat zeggen tegen jou/hem; zou ik het maar gewoon laten. Hij trekt wel bij over een paar jaar.

Wow ik dacht eerst even dat je vriend een relatie met je broer had.

Sorry hier heb je niks aan :frowning_face: Lijkt me echt heel vervelend. Vraag anders eens waarom die het leuk vind om jou te kwetsen ? Zulke dingen komen meestal wel hard aan maar misschien werkt het wel ?

Is er niet iets voorgevallen tussen hen zoals een ruzie ofzo ?

nee niet dat ik weet, maar hem er mee confronteren heb ik al aantal keren gedaan, dan zegt hij ook echt dat het hem spijt dat hij me kwetst… dan stopt t even maar daarna gaat hij doodleuk verder… ik ben dat gewoon zat want hij wil ook niet vertellen wat het nou is dat hij niet leuk vind… dus de sfeer blijft dan zo…

Hoe gaat je vriend daarmee om? Hebben die 2 al eens een keer gepraat over waarom je broertje zo doet? Zet ze eens samen om de tafel en laat ze een goed gesprek voeren. Het is alleen wel belangrijk dat ze samen zijn… Anders voelt je broertje zich alleen maar aangevallen!

die zit eigenlijk net als mij, we weten niet wat het is… dus we kunnen ook niet kijken wat er anders kan… en met alleen de rede ik vind hem niet aardig kan mijn vriend ook niks… maar dat is wel een goed idee, dus dat ga ik maar es doen! thanks ChocolatLover :slightly_smiling_face:

Misschien vindt hij het gewoon moeilijk dat hij zijn grote zus moet delen en zich daardoor zo gaat gedragen? Ik weet niet wat voor band jullie hadden voordat je een vriendje had?

jaa ik denk ditt ook wel

Ik denk dat je eens moet proberen om hem met je vriend te laten praten, misschien komt er dan meer uit. En misschien vind hij het inderdaad moeilijk dat jij nu een vriend hebt die je ook veel aandacht geeft.

Mijn broertje doet net zo, maar dan niet in het gezicht van mijn vriend maar achter z’n rug om. Bij mij doet ie het puur om mij te kwetsen… 't Is een echte puber :s

-

Misschien vind hij het zowiezo moeilijk te accepteren dat jij nu een relatie hebt en hij niet… Bij mij duurde het ongeveer 3 jaar eer dat ik m’n oma accepteerde dat ze m’n oma is maar nu gaat het wel heel goed :slightly_smiling_face: ( familieruzie lang geleden… :wink: )
Maarja, hij is en blijft een puber dus daar zal het ook wel aan liggen haha :stuck_out_tongue_winking_eye:

Of misschien kunnen jouw vriend en je broertje samen iets leuks gaan doen! Dan leren ze elkaar wat beter kennen :grinning:

Me too…

Ik denk idd ook dat hij t moeilijk vindt om zijn zus te delen met iemand. Maar dan is t nog niet nodig om zo te reageren. Ik zou eens voorzichtig vragen wat er met hem aan de hand is en hem er mee misschien confronteren?