Relatie struggles....

Het is uitgegaan omdat 1 van jullie niets meer voelde. Dat kan tijdelijk zijn geweest en dat je nu beseft dat eraan gewerkt moet worden. Dat kun je dan nu ook doen. Maar lees dus wel: de relatie weer aangaan is van 2 kanten investeren en ervoor gaan.

Een relatie is altijd vechten voor elkaar, en wanneer er problemen zijn, dat dan ook uitpraten. Had je deze problemen al eerder met hem besproken? Of heb je gewoon voor jezelf beslist dat het niet meer genoeg was, en het gewoon uitgemaakt zonder hem nog een kans te geven? Indien dat laatste, zou ik het nog eens proberen. Je kan ook met hem afspreken om een soort van “proeftijd” te houden, dat jullie een maand samen dingen doen, zonder het echt een relatie te noemen. Ik vind dat als er problemen zijn, dat je ook bereid moet zijn om het op te lossen met hem… als je later een relatie hebt van 10 jaar, ga je ook niet meer stapel gek zijn op elkaar en rond elkaar hangen als verliefde pubers… zo gaat dat nu eenmaal met relaties

Je moet gewoon je eigen gevoel volgen. Het nog eens proberen kan helemaal geen kwaad. Maar misschien ben je ook wel gewoon toe aan verandering?

Ik zou persoonlijk even wachten met het opnieuw proberen.
Je bent drie jaar samen geweest en het is erg logisch dat je hem (en puur het hebben van een vriend) mist momenteel. Je bent drie jaar ongelovelijk hecht geweest en dat valt opeens weg.
Ik zou het persoonlijk een tijdje de tijd geven. Mis je hem over een tijdje nog of was het puur wennen aan alleen zijn en zonder hem moeten zijn?

Als je er over uit bent dat je het toch wilt proberen is het inderdaad goed kijken hoe je je relatie beter kunt maken. Ga leuke dingen doen samen en bedenk leuke dingen om gewoon thuis te doen. Als het puur uit is gegaan omdat het gevoel wat minder was denk ik dat een tweede keer proberen best goed kan uitpakken.

Succes ermee ieder geval!

Heb je je gevoelens überhaupt besproken voor je het uitmaakte? Zo niet en er was nog niet aan gewerkt, kun je dat nu dus proberen. Uit de sleur komen en weer elkaar meer verrassen. Als je het wel hebt besproken en jullie hebben er aan geprobeerd te werken en dat werkte niet, dan zal het nu ook niet gaan werken.

Verliefde gevoelens gaan ook na een tijdje weg en dat verandert in houden van. Dus het niet gek dat je na 3 jaar geen verliefde gevoelens hebt.

En als je het niet van tevoren besproken hebt: relaties gaan nooit alleen maar over rozen, er zullen wel meer dingen in de toekomst zijn waar je tegenaan loopt, maar als je dat niet bespreekt en er gewoon mee kapt, zul je nooit een relatie voor een hele lange tijd hebben