Relatie staat op springen

Hey meisjes,

ik weet 't even niet goed meer. Ik ben nu al meer dan een jaar samen met mijn vriend, en we zien elkaar heel graag. Hij is echt super voor me, doet z’n best en ziet me ongelofelijk graag. Maar ondanks dat we elkaar graag zien, maken we énorm veel ruzie. Echt ongelofelijk vaak, zo’n 3x per week echt een volledige avond lang… Ik heb 't vaak moeilijk met de kleinste dingen, die ik niet kan loslaten en waardoor ik boos/gefrustreerd word. Maar aangezien ik dingen moeilijk kan loslaten (waar ik aan werk), word 't vaak ruzie. Ik heb heel moeilijke maanden achter de rug (depressie is teruggekomen, paniekaanvallen, onzekerheid…), en heb dus ook veel te kampen met negativiteit (wat ik haat, maar ik krijg hulp, en werk eraan). Dit eist duidelijk z’n tol… Ik voel me ook immens vaak gefaald, en geraak zo nog moeilijker uit een ruzie. We proberen het goed te maken, maar ik voel me ongelofelijk kut, gefaald, en onzeker… We praten daar altijd over, maar 't is altijd hetzelfde… En we zitten een beetje vast… Ik heb het gevoel enorm veel te verpesten voor hem, en ik ben z’n “geluksbronnetje” aan het opgebruiken, wat me natuurlijk nog ongelukkiger maakt… Hoe hard ik ook probeer, het lukt me maar niet om beter te worden, en ik doe ongelofelijk hard m’n best, maar dan is het nog zo lastig als het weer misloopt… En zo heb ik vanavond ook weer verpest, ruzie gehad, erover gepraat, niet kunnen loslaten, blijven praten… (hij zit momenteel in het buitenland, tis daar 6 uur later). Hij was doodop (mijn schuld, door de ruzie), en is ook een beetje beginnen panikeren, hij zou morgenavond weggaan daar, tot heel laat (iets gepland), maar gaat nu een wrak zijn, en hij wilt niet dat ik zeg dat 't mijn schuld is, maar het is wel zo… En pff, sorry voor al deze negativiteit, maar soms denk ik dat het beter is als we ermee stoppen, omdat we er allebei zo vanaf zien… Maar ik kan niet zonder hem, en ik weet ook dat hij me enorm graag ziet… Sorry hiervoor meisjes, echt waar, sorry, ik moet gewoon érgens mijn ei kwijt :frowning_face:

Misschien is een soort pauze beter dan het meteen uitmaken? Ik geloof normaal niet in pauzes, maar ik denk dat 't in jouw geval wel een perfect moment is om aan jezelf te werken en terug de oude te worden.

Wat heeft ruzie voor nut?

Wel, ik weet ‘t niet… Heb ik ook al zitten denken, maar kan precies niet zo goed zonder hem… En dat haat ik haha :slightly_smiling_face: Ik ben de controle kwijt, en daar heb ik het zo moeilijk mee, maar hij is tegelijk m’n beste vriend, en ik word er best ongelukkig van als ik hem niet hoor :’( Maar ik zal 't zeker eens overwegen en evt. voorstellen, dankjewel :flushed:

Pff lastig…
Je hebt een vriend die ontzettend veel van je houd en je ook verder niks verwijt.
Het enige wat ik je kan adviseren is het blijven proberen en om aan je eigen probleempjes te werken. Het laatste wat ik zou doen is een `break` nemen,
Als je een break neemt is er een kans dat er misscommunicatie ontstaat en dit je relatie helemaaaal verpest,
Alles heeft zn tijd nodig en als jullie voorbestemd zijn vinden jullie altijd wel weer een weg terug naar elkaar meid, veel succes.

Dankjewel :slightly_smiling_face: Ik hoop 't echt! We zijn gewoon allebei 'n beetje ten einde raad… Hij is rapper gefrustreerd, en ik dus ook… Ik hoop dat we 't allebei kunnen blijven rekken en het effectief betert…

Ik herken mezelf een beetje in je verhaal alleen ik was erg onzeker en daardoor werd ik een beetje depressief. Ik haatte mezelf zo erg dat ik het steeds af reageerde op mijn vriend. Ik zei allemaal negatieve dingen over mezelf bijv dat ik lelijk was enzo. Hierdoor heb ik ook heel vaak ruzie over gehad. Op een gegeven moment moet je gewoon de knop omdraaien. Alleen positief denken. Natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Je bent niet in 1 dag super zelfverzekerd maar je moet er aan werken.

Ik heb het af en toe nog steeds een beetje de onzekerheid maar heb er geen ruzie meer over. Laatste ruzie was paar maanden terug. Ik heb het ook vrij lang gehad, ik denk een jaar. Ik heb gezien hoeveel het kapot maakte bij hem. Hij was gewoon zo verdrietig dat ik zo negatief over mezelf dacht en dat ik een beetje depri was enzo. Hij heeft zelfs over nagedacht om het uit te maken. Ik heb daar ook aan gedacht, om hem geen pijn meer te doen. Als ik terug kon gaan en het kon veranderen had ik het gedaan. Ik heb een jaar echt gewoon ‘verpest’ in mijn leven door zo negatief te zijn over alles. Gelukkig heb ik een vriend die het niet heeft opgegeven en zijn we alweer bijna 2,5 jaar samen. We hebben wel een ‘break’ gehad van een dag haha. Het was de bedoeling om paar weken elkaar met rust te laten en dat ik aan mezelf zou werken maar het werd uiteindelijk een dag. Ik denk dat het beste is dat je een break neemt en dat je aan jezelf gaat werken.

Ik ben nog steeds bezig met het werken aan mezelf. Probeer alles positief te bekijken. Je vriend vind jou mooi en leuk zoals je bent. Je hoeft niet onzeker te zijn. Inspirerende boeken lezen werkt erg goed bij mij. Ik raad je 'Treasure Yourself ’ van Miranda Kerr aan. Het heeft me zo geholpen om positief te denken. Youtube filmpjes kijken werkt ook. Misschien is het leuk om een ‘rolemodel’ te hebben. Iemand die je inspireert om positief in het leven te staan. Waar ik blij van word is bijvoorbeeld een nieuw jurkje te kopen die mijn lichaam accentueert, of mijn haar krullen omdat het past bij mijn gezicht. Zulke kleine dingen maken je ook blij en dat straal je ook uit. Je vriend zal ook superblij zijn als je blij bent en straalt. Ik weet niet waar je ruzie’s over gaan maar dat heeft mij erg geholpen. 1 tip: als je je even rot voelt over jezelf reageer het dan niet af op je vriend! zeg niet : had ik maar dit of had ik maar dat. Probeer eerst zelf je gedachte te veranderen. Het scheelt je echt veel ruzie’s. Je kan me ook wel een pb sturen als je meer vragen hebt of erover wil praten :slightly_smiling_face: x

Ik denk inderdaad een pauze inlassen.

Je zit inderdaad behoorlijk vast. Je merkt dat het niet goed gaat met jou zelf en dat dat geen enkel positief effect op je omgeving. Je krijgt hulp zeg je maar dat heeft duidelijk nog niet het gewenste effect.
Aan de ene kant vind ik dat je geen gezonde en eerlijke relatie kunt hebben door op deze manier door te zetten met je relatie. en aan de andere kant begrijp ik dat als je een pauze moet nemen/het uit moet maken om deze reden, dat dat je nog verdrietiger maakt.
Maar misschien is het goed om te bedenken dat je niet egoistisch moet zijn en het beste moet kiezen voor een ander.
Wat heeft hij eraan dat hij een vriendin heeft waarbij hij weinig goed kan doen? Een vriendin die weinig kan hebben en telkens ruzie maakt. Dat gaat hem opbreken. zelfs ook al ziet hij je graag.

Denk goed na over wat juist is.

Ik zou juist geen break nemen, want dan ga je beslissingen nemen die je niet meer terug kan halen.
Als ik jou was zou ik goed nadenken waarom je dingen steeds ophaalt, zoek de reden erachter en vraag je af waarom je toch steeds dingen weer ophaalt. Denk je dat je dit doet omdat je er nog steeds boos over bent? Of omdat je vind dat jij nog steeds gelijk hebt? Denk je dat het ophalen van dingen bevorderlijk is en of het gaat helpen om dingen beter te maken?
Probeer goed te overdenken voordat je iets zegt, en als iets je dwars zit, denk dan een paar tellen na. Of doe er een dag over of zelfs een week om na te denken. Spuug niet alles eruit en ga na of je het echt wil zeggen of niet.

ik zou een break nemen , want jij wil hem niet ongelukkig maken , dus het is denk ik het beste om eerst aan jezelf te werken. want als jullie dat niet doen maak je misschien nog meer kapot. ik hoop iniedergeval dat jullie hier samen uit komen. en dat het uiteindeljk nog goed gaat komen tussen jullie.

Ik had precies hetzelfde met mijn vriendje. Ik maakte ruzie om alles en ik huilde vaak, was depressief en had t gevoel dat ik alles verpestte maar ik kon het gewoon niet veranderen, hoe erg ik ook mijn best deed. Mijn vriendje heeft het laatst uitgemaakt omdat hij zijn gevoelens was verloren door al die ruzies. Een pauze inlassen is volgens mij de beste oplossing, want nu ik hem kwijt ben weet ik zeker dat ik echt niet zovaak meer ruzie zou maken als het ooit nog goedkomt. Heel veel sterkte en succes :sob::muscle: