Relatie&seks

Hallo,
Ik wordt 17 en ben bang om een relatie aan te gaan… ik weet dat ik er klaar voor ben maar ik ben bang dat hij meer dan alleen een kus zou willen. ik wil ook mijn liefde tonen met meer dan een kus maar ik ben bang dat ik het niet kan of zo en ben dus niet bang voor de pijn.

*word

Denk je dat je klaar bent voor een relatie of voor seks? Is mij niet helemaal duidelijk. Maar je kunt gewoon een relatie krijgen en het rustig aan doen met seks.

Sorry voor de fouten ik heb dislectie.
Bedankt voor je antwoord & ik durf wel maar ben bang dat ik het niet zal kunnen & schaam me wel voor mijn lichaam…

Als je de juiste jongen ontmoet gaat het allemaal vanzelf, ik spreek uit ervaring.

Niemand kan het echt in het begin, door ervaring leer je. En anders zoek je er wat informatie over op. En waarom schaam je je voor je lichaam? Elk lichaam is uniek en mooi op zijn eigen manier.

Het klinkt heel cliché, maar als je de juiste jongen ontmoet gaat het allemaal vanzelf. Ben je bang dat je nog steeds niet zo goed weet hoe het moet/gaat? Kijk eens op de site van Sense! Hierop staat heel veel informatie, ook voor als je niet zo goed durft of niet zo goed weet of je wel of niet wil.
Maar het belangrijkste is: Doe echt niets waar je nog niet aan toe bent! De juiste jongen zal voor je wachten, hoe lang het ook duurt.

Zorg dat je zeker weet dat je het wilt en er klaar voor bent, dat lijkt er namelijk niet op, als ik het zo lees…

Om voor het eerst naakt te zijn bij iemand, vindt iedereen waarschijnlijk wel spannend in het begin. Het is ook logisch dat je de eerste keer niet weet wat je moet doen, maar meestal gaat dit vanzelf. Oefening baart kunst :wink:

Het lijkt of je twijfelt. Bij twijfel, niet doen. Zoals door anderen al gezegd is, de juiste jongen zal wachten totdat jij klaar bent. En als dat moment daar is, dan maak je je geen zorgen meer over hoe het moet of dat je goed genoeg bent. Dan gebeurd het gewoon.

Dank jullie voor de lieve reactie’s! Ik vindt deze site trouwens super gemakkelijk!
Danku voor de tips
Kusjes xxx

Helemaal eens met kopjechino! Als je eenmaal een goed gevoel erbij hebt, gaat het vanzelf. Heb zelf ook seks gehad met jongens zonder een relatie en het voelde eigenlijk ontzettend goed… Dus het is niet per definitie nodig.

Oké, bedankt!