Relatie over na 3 jaar

Hi. Gisterenavond heeft mijn vriend het uitgemaakt. Voor mij is dit geheel onverwachts gekomen en dacht ik dat het beter dan ooit ging. Ik merkte ook niks aan zijn gedrag. Hij toonde super veel affectie, lachten veel en deden leuke dingen.

Een probleem bij hem is dat hij niet goed is in praten en gevoel uiten. Daardoor heeft hij gevoelens opgekropt en heeft hij het dus op valentijnsdag uitgemaakt. Hij heeft aangegeven dat hij er geen toekomst in ziet en zijn verliefdheid weg is, maar waarom die dat niet ziet kon hij niet zeggen. Het gekke is dat hij mij nog steeds wilt knuffelen, zoenen etc. Dat zorgt voor gemengde gevoelens. Het past ook niet bij het beeld dat zijn verliefdheid weg is, want zaterdag wilde hij mij o zo graag zien toen ik aangaf wellicht niet te komen omdat ik brak was.

Puntje bij paaltje, ik voel me een hoopje ellende en voor mij was dit de man waar ik oud mee wilde worden. We hebben nu even geen contact tot we onze spullen bij elkaar gaan ophalen.

Heeft iemand tips hoe om te gaan met deze onwijs lastige situatie…? Ik wil graag antwoorden waarom hij er geen toekomst in ziet.

Aii, heel veel sterkte. Dit is zo naar.

Misschien kan je hem nog zeggen dat je tijd voor jezelf nodig hebt zodat je hieraan kan wennen. Vraag misschien waarom hij nog wil komen knuffelen en zoenen. Als het echt over is, is dat niet handig om te blijven doen, hoe graag je dat ook wil. Zo geef je jezelf en elkaar misschien valse hoop. Ik denk dat het belangrijk voor jullie beiden is dat jullie elkaar echt even niet zien.

Ga verder lekker veel afspreken met vriendinnen, allerlei leuke dingen doen. En zeg niets af omdat je je slecht voelt. Er uit gaan is echt veel beter voor je dan in bed blijven liggen.

Heel veel succes ermee! :heart:

Ik merk inderdaad dat ik mijzelf hoop geef en dat hij terug komt van zijn beslissing. Momenteel kan ik alleen maar huilen en kan ik het niet beseffen. Wij hadden zo’n onwijs mooie relatie en het doet pijn dat dat in 1 klap over is.

Het voelt ook oneerlijk dat hij mij nooit iets heeft laten weten en dan ineens deze intense beslissing heeft genomen.

Wat rot, een breuk is zelden makkelijk! Het is helaas soms zo dat het vrijwel niet te zien is aan een persoon dat ze niet blij zijn met de relatie tot ze het uitmaken.

Het kan helpen als je antwoorden van hem krijgt, want het maakt het lastiger om een breuk te verwerken als je nog met een hoop vragen zit. Als jullie elkaar weer zien, vraag of hij wat van je vragen kan beantwoorden, omdat je het er erg moeilijk mee hebt te begrijpen waarom het zo plots over is. Je mag zeker ook laten weten dat het voor jou heel onverwachts is en dat je het jammer vind dat hij niet eerder iets heeft laten weten, zodat jullie misschien nog hadden kunnen praten. Probeer je gevoelens duidelijk te beschrijven, maar probeer ook geen ruzie te maken of een potje te gaan janken. Natuurlijk snapt hij ook wel dat je verdrietig bent, maar probeer niet wanhopig over te komen of hem te laten denken dat je niet zonder hem kan, ook al zegt je gevoel op dat moment van wel.

Het voelt allemaal misschien nog heel erg onwerkelijk en een soort van eng dat jullie misschien geen toekomst zullen hebben samen, maar je bent op dit moment eigenlijk in een soort rouwproces. Je gaat door fases van ongeloof, ontkenning, boosheid, verdriet… Gun jezelf tijd om het te verwerken.

Het is goed dat jullie even geen contact hebben, zo kun je tot rust komen van de schrik, en je voorbereiden op het moment dat jullie weer afspreken en kunnen praten. Misschien bedenkt hij zich, misschien niet. Probeer niet te veel hoop te houden. Natuurlijk is het mooi als hij zich bedenkt, maar je bespaart jezelf een hoop ellende en verdriet als blijkt dat hij bij zijn keuze blijft. En misschien is dit ook een goed moment om jullie relatie van zijn kant te bekijken. Misschien dat het toch niet zo goed zat als jij in je hoofd had? Waren er echt geen mindere kanten aan jullie relatie? Dit kan eventueel ook helpen het een plekje te geven en te accepteren dat een toekomst waarin jullie samen zijn misschien toch niet ideaal is.

Veel sterkte! :sparkling_heart:

Bedankt voor je onwijs mooie bericht. Ik heb er zeker wat aan.

Ik heb zeker veel vragen en heb hem gevraagd of hij wellicht zijn gevoelens op papier kon gaan zetten. Hij maakte het uit met de reden dat hij het dus niet op lange termijn ziet werken, maar waarom dat zo is wist hij niet.

Tuurlijk waren er ook dingen in onze relatie die minder stroef liepen, maar voor mij geen struikelblok. Vanaf zijn kant waren er ook wel dingen, maar ook die kon hij niet specifiek opnoemen en gaf hij aan “dat het een verzameling van kleine dingen” was. Hij kon mij niet meenemen in wat dat was, en daarom heb ik gezegd dat we nu afstand nemen zodat hij ook nog wat laatste dingen op een rij kon zetten.

We hebben nog niet afgesproken wanneer wij elkaar zien om spullen op te halen, maar de tijd zal het zeggen.