Relatie op zijn eind?

Hi,

Ik wil even wat relatie advies van jullie. Ik heb dit account net aangemaakt voor dit, aangezien ik toch liever anoniem wil blijven.

Ik heb nu bijna 4 jaar een relatie met mijn vriend. Na een paar maanden een gigantische ruzie gehad ( ik denk dat dit komt omdat we elkaar amper kende toen we een relatie kregen ) en is het bijna uit gegaan. Maar vervolgens is dit goed gekomen en het ging vanaf dat moment super goed.
Tot een tijd geleden. Mijn vriend zeurt om alles wat ik doe. Nu ben ik echt geen engeltje en doe ik echt niet alles perfect hoor. Maar mijn vriend maakt me echt zwart tegenover anderen. Niks wat ik doe is goed. Hij vind me niet meer aantrekkelijk. Het interreseert hem niks als hij mij niet ziet. En op de vraag of hij nog van me houd kan hij ‘op dit moment’ geen antwoord geven.
Ik heb het idee dat dit allemaal komt omdat hij me te 'dik’vind. Ik ben dan misschien iets voller, maar ik heb gewoon maat M, wat in mijn ogen niet dik is. Dit is namelijk 1 van de dingen waar hij het elke dag over heeft. Hij wil ook dat ik afval en word zoals hij dat wil. Hij wil ook geen seks meer omdat hij me niet mooi vind.
Maar het is toch niet normaal dat je iemand zo wil veranderen?

Buiten alles om houd ik natuurlijk nog heel veel van hem, en ik kan natuurlijk niet zomaar een relatie van bijna 4 jaar weggooien.
Wat zouden jullie doen, want ik zie even door de bomen het bos niet meer. :frowning_face:

Hem dumpen. Sorry kan er echt niet meer van maken. Hij behandelt je als poep.

Dit. Dit kan echt niet. Zolang hij je niet accepteert zoals je bent - al weeg je 300 kilo en doe je alles ‘fout’ - is er geen goede basis voor een relatie.

Wat een klootzak. Ik had al lang voor mezelf opgekomen en tegen ‘m gezegd dat ie ook geen seks mag verwachten als ie zich als zo’n lapzwans gedraagt. Hoe durft ie wel niet, je elke dag zo naar beneden halen, wtf man :’)

Wat hierboven gezegd wordt. Zo kun je je toch niet laten behandelen? Een jongen hoort van je te houden zoals je bent. Jazeker, vier jaar is lang. Maar wat hij doet kan dus ECHT niet. Hoezo, geen seks omdat hij je niet aantrekkelijk vindt? Geen seks omdat hij zich als een enorme lul gedraagt. En een maat M is hartstikke normaal, dus hij loopt gewoon onzin uit te kramen. Echt, dumpen die hap.

Jee, wat kut!
Sterkte, dat ten eerste! :sob::muscle:

Ten tweede, wat een lul zeg, zo behandel je iemand niet. Zeker je vriendin niet.

Ik snap dat je na vier jaar het niet zo maar wilt opgeven, daarom zou ik zeggen praat een keer goed met hem, reageert hij niet goed, maak het dan alsjeblieft met hem uit!

OT: even alle woede en frustratie die ik door me heen kreeg toen ik jouw post las aan de kant - Bedenk voor jezelf even wat die vier jaar relatie jou voor positiefs heeft gebracht. Zoals je post is opgesteld komt het op mij over alsof jullie inderdaad te snel voor elkaar zijn gegaan en het eindstand niet is waar het eerst op leek.

Dump 'm alsjeblieft, hij heeft zo te lezen geen greintje respect voor je. En maat M, dik? Serieus? Je bent 'm beter kwijt dan rijk.

Het is misschien moeilijk om zomaar je relatie te beëindigen na 4 jaar samen te zijn. Maar ik denk dat het misschien het beste is om er over na te denken…
Want hoe hij je nu behandeld zoals ik lees in je post is niet heel positief zegmaar… Je verdient beter meiss, jongens moeten je accepteren zoals je bent.
Het is waarschijnlijk heel lastig allemaal, maar soms is het toch echt
de juiste keuze…
Succes en sterkte ermee! xxx

Wat een botte boer zeg!
Laat je alsjeblieft niet zo behandelen! je verdient veel beter!

Dank jullie wel voor de reacties, ik heb hem meerdere keren nu gevraagd of hij met me wil praten, gewoon in het echt en niet via de telefoon maar hij schijnt dit niet te willen doen. Heb ook even gebeld met een vriendin, en die zegt dat ik moet doen waar ik me goed bij voel, maar dat dit niet normaal is. Zij kent hem ook in het echt en weet hoe hij kan zijn tegenover mij. Ben benieuwd of hij nog wil praten.

Ik snap dat je niet na 4 jaar zomaar de handdoek in de ring gooit. Maar deze jongen behandelt jou als stront en dat verdien je niet. Al woog je 200 kilo, dan nog mag hij jou niet zo behandelen. Je verdient een vent die jou neemt zoals je bent, je niet wil veranderen omdat hij dat wil, en die gewoon van je houdt. Zelfs dat wil hij niet meer tegen je zeggen? Uiteindelijk is het jouw keuze maar nogmaals: dit verdien je niet, nooit!

Dump hem alsjeblieft. Wanneer je met hem in een relatie blijft wissel je langzaam maar zeker je zelfrespect in voor zijn ‘liefde en aandacht’ als je dat überhaupt zo kunt noemen. Dit is absoluut geen gezonde basis voor een relatie en ga je je later echt kwalijk nemen wanneer je dit pikt. Liefde en vertrouwen is een vereiste in een goede relatie. En wanneer hij je zwartmaakt tegenover anderen achter jouw rug om en je niet aantrekkelijk vind, dan is er van geen van beide genoeg.

Kan echt niet, kom op, geen seks omdat die je niet ‘mooi’ vind. Seks gaat om liefde en gevoel? Dumpen die handel.

Dit klinkt echt als mijn ex. Hij vond mij ook te dik (heb gewoon maat S :’) dus was sowieso onzin) en hij wilde dat ik minstens twee keer per week zou sporten (zei hij zo ongeveer elke dag). Ik had ook een relatie van 4 jaar maar heb toch voor mezelf gekozen. Zoals hij je behandeld is gewoon echt niet oke.

Wow sorry maar dumpen dit klinkt echt als een klootzak

Ik zou niks meer van me laten horen en mezelf een ultimatum geven waarop je die man eens haarfijn de waarheid vertelt. En dan ga je 't ook niet onder stoelen of banken steken, net zoals hij dat niet heeft gedaan.
Je gaat geen relatie van vier jaar de deur uit kieperen, je gaat grof vuil de deur uit kieperen waarvan je spijt zou moeten hebben dat je dat zo lang in huis hebt gehouden. Zo is’t namelijk dat hij jou ziet en je bent gek dat je dit uberhaupt gepikt hebt en je bent gestoord als je dit nog een seconde langer pikt. En die man is geschift dat ie zich 't recht toe-eigent om z’n vriendin zo te behandelen. Ik hoop oprecht dat iemand hem eens als grof vuil behandelt.