Relatie na 5 jaar uit

Hoi allemaal,

Mijn relatie is een paar maanden geleden uitgegaan. Ik heb hem gezegd dat ik niks meer voor hem voelde, en het niet meer zag zitten tussen ons.
Dit komt omdat ik me vreselijk irriteerde aan zijn gedrag van de afgelopen paar maanden. We zijn dit jaar nog op vakantie gegaan, toen was alles nog koek en ei. Maar daarna veranderde alles meteen.
Hij werd heel erg egoïstisch en vertelde alles door aan zijn ouders, echt hoor ik hoefde maar me teen te stoten en ze wisten het. Hij kon niets voor zichzelf bewaren. Ik vertrouwde hem echt niet meer. Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan waarbij ik ook vaak de weekenden werk. De weekenden waren juist de enige momenten dat we bij elkaar konden slapen. Maar zelfs toen wilde hij alleen maar dingen doen wat hij leuk vond. Zoals voetbal kijken met “pa en ma” :flushed:, ERG BELANGRIJK ook.

Hij is ook al een paar keer vreemd gegaan in de zin van hij chatte vaak met andere meisjes die hij niet eens kent . Hier heb ik het altijd moeilijk mee gehad wat betreft het vertrouwen. Hij had dingen gezegd die absoluut niet door de beugel konden en hier hebben we vaak woorden over gehad.

Ohja, ik had hem uit goed fatsoen even netjes gefeliciteerd toen hij jarig was, en heb hem dit jaar een kerstkaartje gestuurd. Gewoon normaal, geen gekkigheid.
Niks terug gekregen van hem, wel van zijn ouders… Tja, ik kwam daar al ruim 5 jaar over de vloer…

Nu doet hij dus heel kortaf en volgens mij doet hij allemaal dingen waar hij voorheen altijd een hekel aan had zoals “stappen”. En hij drinkt ineens heel veel haha.

Maar de laatste tijd mis ik hem vreselijk, ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet.
Dit gevoel komt omdat het mijn eerste vaste relatie was, en dit geldt ook voor hem…
We hebben ook wel leuke tijden gehad, het was zeker niet alleen maar rottigheid, maar het gaat vooral om de laatste periode. Dat ging heel erg slecht. Ik kan mezelf echt 100x afvragen waarom ik het uit wilde maken. De momenten lijken steeds erger te worden. vooral als ik alleen ben. Maar ik kan natuurlijk niet 24/7 vriendinnen om me heen hebben die hem doen vergeten. Misschien is het ook beter om hem te vergeten, ik krijg namelijk sterk de indruk dat hij mij ook allang is vergeten… hij heeft het ook zo druk ineens… :bored:

Klinkt eerder alsof hij je jaloers wilt maken, als ik het zo lees. Ik denk niet dat je hem mist, maar de tijd die je met hem had, de persoon die hij vroeger was.
Ik heb geen tips voor je sorry, misschien na proberen te denken over wat je echt mist en of je nog echt gevoelens voor hem hebt?

Succes!

Tja, jij hebt het uitgemaakt en dan snap ik je vriend wel dat hij ook verder moet met z’n leven en dus ook dingen inpland met vrienden/familie of wat dan ook. Ik denk dat hij het wel heel erg vind en daarom zoveel afleiding zoekt. En al helemaal, als je vijf jaar bij elkaar bent geweest. Dat is niet zo maar over… Maar als jij echt denkt dat het beter is dat jullie uit elkaar blijven (door vertrouwen enz.) Moet je het gewoon langzaam loslaten en tijd geven. Zoiets gebeurt niet op de een of andere dag, dat kan nog wel even duren voordat je hem echt los kan laten… Als je er maar aan blijft denken en het gaat écht niet over is het misschien goed om nog een keer met hem te gaan praten over hoe hij er tegen aan kijkt?

Dankjewel voor je berichtje. Wat ik mis is de (leuke) tijden die we samen hadden…
Als ik weer een berichtje voorbij zie komen op bijv. Facebook kan ik er wel om huilen …
Ik mis hem gewoon heel erg maar ik weet dat hij me niet meer wilt spreken, hij haat me echt.

kijk in je berichtje lees ik dat hij veranderde naar jou toe, vertrouwen er niet meer is en dat jij de manier hoe hij jou behandel niet correct vond. Dat zijn allemaal belangrijke aspecten dat wel goed hoort te zitten wil je met iemand een goede relatie. Natuurlijk mis je hem. Je heb 5 jaar een relatie gehad en opeens moet je je leven weer opnieuw ordenen en organiseren. het is natuurlijk wat jij nou wilt, maar je kan ook zelf nieuwe leuke tijden creeren.:wink:

urgh mijn ex doet (na relatie van 3 jaar) ook zo. opeens veel stappen, drinken, wiet roken. stoer doen. en met jan en allerman zoenen etc.
gewoon om mij jalours te maken. ik zou het nergeren. het is logisch dat je hem even mist 5 jaar is ook heel lang. maar je hebt het niet voor niks uitgemaakt

Ja klopt, dat zijn inderdaad ook de belangrijkste dingen in een relatie. Maar voor mij zat dat echt niet goed. Het voelde nog alsof dat vertrouwen 'gebroken’was. Ik heb ook wel leuke tijden met vriendinnen enz. Volgend jaar gaan we ook met een groep op vakantie… :slightly_smiling_face: Ik probeer me daar echt op te focussen, op de toekomst.

weet je wat het is? Ik had een relatie van 3 jaar met een jongen die ik de laatste tijd van de relatie ook niet meer kon luchten of zien. Telkens als ik tijd had moest hij nodig op zn xbox gamen etc. Ik MOEST naar verjaardagen(familie bestond uitzoon 100 man, dus elk weekend wel 2 verjaardagen) en als er een keer geen verjaardag was organiseerde de familie een bbq die ook verplicht was. Als ik er een keer niet was werd ik meteen vuil aangekeken alsof ik de familie ten schande had gebracht. Ook loog hij steeds vaker en behandelde me als een deurmat.
‘Mond houden en benen open’ wat zijn motto. Nou mooi niet.
Hij maakte hij uit omdat hij niet meer verliefd op me was. ik was er natuurlijk in het begin kapot van. Daarna voelde ik me vogelvrij. en een paar maand later wilde ik niets liever dan hem terug. hij was mn eerste en ik wilde dat hij mn laatste was want wij hadden iets speciaals. Nou ben me toch blij dak niet alsnog n relatie met hem ben aangegaan, want heb me nu een jongen daar zeg je ‘u’ tegen. Zo knap en lief en geweldig. Helemaaal niet zoals mijn ex. Ik ben zo blij dat ik hem heb leren kennen.

Kortom: ik denk dat er altijd na een break up zoon periode komt dat je elkaar mist en hem terug wilt. ook al weet je dat hij nooit zal veranderen (geloof me, hij wordt echt niet meer zoals ie was toen je verliefd op hem werd) en dat sommige dingen niet deugen. Als je terug gaat, kom je erachter dat het écht niet werkt en doe je je hartje 2x pijn,

Het is even wennen en vervelend als je zo’n lange relatie hebt gemaakt. Ik ga in sommige reactie’s mee dat het misschien een poging is om je jaloers te maken. Gun jezelf even de tijd om alles te verwerken en ga leuke dingen doen met je vriendinnen!

Je hebt altijd leuke tijden en minder leuke tijden, met jouw redenen snap ik dat je t uitgemaakt hebt. Je moet door met je leven meid, doe iets waar je zelf vrolijk van wordt en denk even niet aan hem!

Het is zo typerend dit: Heel veel meisjes hebben nadat ze het hebben uitgemaakt spijt. Meestal komt dit in golven, en bij jou gewoon meteen. Maar bekijk het nou eens: Hij behandelde je niet meer zoals het zou moeten. En néé dit was niet jou schuld maar de zijne. Jongens zijn echt niet dom hoor, hij had heus wel door dat hij je kwetste. Ik snap dat de leegte voor je nu even moeilijk is. Maar ik zou zeggen geniet nu van je vrijheid, ga lekker stappen met een paar vriendinnen. Ik garandeer je zeker niet dat de leegte opeens verdwijnt (na 5 jaar!!) maar dat zal langzaam aan wel gebeuren;) Succes ermee iig!

allemaal bedankt ik ga hem ook verwijderen van facebook.
Hoef ik tenminste ook niet meer dat eeuwige gejank aan te horen over hoe leuk ze feestdagen waren met ze vele vrienden en familie *kots kots* :bored:

Wat vervelend voor je! Maar als ik het zo hoor is het misschien alleen maar beter dat 't uit is… Er zijn nog veel een veel leukere jongens hoor, geloof me. En single zijn is heel fijn ook :wink:.

:sob::muscle:

Ofwel geef je nog één kans en praat eens goed met hem over hoe je je voelt en laat hem dit ook duidelijk maken. En anders zou ik zeggen , probeer verder te gaan met je leven… Het is niet gemakkelijk! Maar toch zal je je erdoor moeten worstelen.

Alvast succes!

Het lijkt alsof hij je jaloers probeert te maken en dat doet hij niet voor niks. Misschien wil hij je wel terug, maar durft hij het niet toe te geven?

ik denk ook dat hij me terug wil, alleen doet hij dit op een hele verkeerde manier.
Beetje kinderachtig gedrag om zulke rare dingen ineens op facebook te zetten, terwijl je dat anders ook nooit doet…

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties, fijn om te weten dat ook mijn verhaal aan wordt gehoord. :wink:

Heey meis,
Bah wat naar om te lezen zeg. Een relatie bestaat natuurlijk altijd uit pieken en dalen (hoewel ik jou dat natuurlijk niet meer hoef uit te leggen, na een relatie van 5 jaar). Misschien was die laatste perdiode wel een enorme daal. Ik zou zeggen, ga vooral op je gevoel af. Geef het desnoods nog een kans en praat erover met je ex. Als het een goede jongen is, zal hij heus wel naar je luisteren. De meeste jongens zijn vaak nogal jaloers aangelegd, misschien is dit zijn manier van jouw aandacht winnen. Ik kan natuurlijk niet kijken wat er op het moment in je hoofd en hart om gaat. Misschien is het ook wel zo en mis je alleen de tijden van vroeger. Maar je kunt altijd een poging wagen. Nooit geschoten is altijd mis!

Mis je hem of mis je het gevoel van een relatie? Hij klinkt nu niet als de ideale jongen namelijk.