Relatie met turkse jongen

Ik heb al een tijdje een turkse vriend, alles ging heel goed soms kleine ruzies gehad maar alles kwam altijd wel goed. Ik ben zelf een Nederlands meisje dus ik weet dat het lastig kan zijn bijv voor beide families om het te accepteren. Hij zei ook dat zijn ouders hem liever met een turkse meisje zien. Daarom ben ik ook bang voor de reactie van zijn familie. Ik denk ook dat niemand van zijn kant van mij af weet…dat vind ik wel jammer want daardoor is het niet zo officieel…Nu is het beetje stiekem. Zijnfamilie mag nog niet weten van mij. We hebben relatie maar we lsten dat alleen op app merken bijv op fb staat het niet of word er niet gereageerd dat vind ik zo jammer Soms denk ik van praatte hij maar met trots over mij bij zijn familie maar nee dat doet hij nooit … :frowning_face: we hebben allemaal plannen van trouwen later dit dat en kinderen maar ik ben bang dat hij me laat vallen op het moment dat hij moet trouwen. Ik weet ook niet of hij serieus is omdat alles geheim is ( zeg maar) Hij is ook zo geheimzinnig heb echt vaak het gevoel dat hij met andere meisjes praat want tijdens onze relatie vroeg hij wel de app van meiden en dat soort dingen :(Kan iemand mij helpen? Ik weet echt niet wat wat hij echt meent omdat het zo moeilijk is of is er iemand die hetzelfde meemaakt iemand die een turkse vriend heeft? Dan zou ik het
graag horen in de reacties ook bijvoorbeeld over het accepteren , schoonouders enz

Xxx radeloos meisje

Heb niet het gevoel dat het helemaal klopt als hij de app vraagt van andere meisjes

Praat erover met hem.

Vraag hem om duidelijkheid.

Ik heb dit ook, alleen heb ik dan een Marokkaanse vriend. Mijn ouders weten het nu al, alleen de zijne nog niet en dat begrijp ik. Ik geef hem alle tijd die hij nodig heeft om het goede moment te kiezen, maar mijn vriend heeft het al wel aan zijn tante vertelt dat we samen zijn en op school weet iedereen het ook en daardoor vertrouw ik het (en aangezien hij zo super verliefd doet).

Wij doen ook niks openbaars op fb, maar dat doen meer koppels niet hoor!

Praat anders eens met je vriend of kijk gewoon naar hoe verliefd hij doet. Oké, dat hangt er ook vanaf wat voor soort jongen het is, een macho zal zich minder verliefd voordoen dan iemand die wat minder macho is (zoals mijn vriend). Maar je ziet het vooral als jullie 2 alleen zijn, want dan ben je op “veilig” terrein en zal hij meer verliefd durven doen.

Ik ga gewoon heel eerlijk tegen je zijn: veel (niet allemaal) Turkse/Marokkaanse jongens gaan met Nederlandse meisjes een relatie aan om ze te ‘gebruiken’. Want zoals je al zegt hun familie ziet hun liever met een vrouw trouwen die hetzelfde cultuur, achtergrond etc hebben. Als hij nu al zo raar/geheimzinnig doet, zou ik echt wel oppassen want ja dit komt gewoon heel vaak voor en dan als ze moeten trouwen ‘kiezen’ ze toch liever een vrouw die ook Turks/Marokkaans zijn.

^ dit.
ik weet heus wel dat het ook vaak genoeg goed gaat hoor :wink: dus natuurlijk kan hij oprecht heel verliefd op je zijn en heel veel van je houden
maar mijn nichtjes hebben hele slechte ervaringen netzoals veel vriendinnen.
Ik heb ook in een “zwarte” klas gezeten en de jongens gaven openlijk toe dat ze Nederlandse meisjes alleen hebben om hun puberteit uit te zitten tot ze een Turkse vrouw aangewezen krijgen.
Ik zou er wel mee oppassen maar er niet direct vanuit gaan dat hij ook zo is.
Ik ken ook een heel geluk getrouwd “gemengd” koppel!
Bespreek het met hem en leg je zorgen uit. Wees ook geduldig want voor hem is het ook niet makkelijk.
Voor meisjes met racistische ouders, meisjes die niet mogen thuiskomen met een donkere vriend, is dit hetzelfde als voor hem. Hij weet dat je om je afkomst waarschijnlijk geen goedkeuring krijgt. Dit is natuurlijk fout en enorm racistisch, maar helaas is de wereld nou eenmaal zo.
Bespreek het en denk er beiden over na of je ook nog zo lang in het geheim zou doorwillen. Ik denk namelijk dat je 13/14/15 bent zo aan je berichtje te zien.

ik wens jou en je vriend al het geluk van de wereld. Maar pas wel op :wink: