Beste allemaal!
Ik zit ergens mee. Sinds lange tijd ben ik weer eens verliefd. Ben inmiddels 26, woon al sinds mijn 18e zelfstandig en eigenlijk maar een serieuze relatie gehad (en iets kortdurends).
Nu is het volgende de situatie. Vanuit mijn stage heb ik dus mijn vriend leren kennen. Om het nog ingewikkelder te maken is het vanaf het moment dat ik hem ontmoette ook mijn buurman thuis Hij komt uit Syrie, woont al bijna twee jaar in Nederland en spreekt de taal al aardig. We hebben goede afspraken gemaakt wat betreft werk-prive. Na verloop van tijd ben ik door hem uitgenodigd wat te komen drinken bij hem thuis. Dit vond ik ook heel normaal, want we zijn immers buren. Na zo’n twee maanden hebben we voor het eerst gezoend. Vanuit mijn kant was er nog niet echt sprake van liefde. Tuurlijk ik ben niet blind, hij is hartstikke knap
Maar meer zag ik er nog niet echt in. Ik ben namelijk kampioen in het blijven in de friendzone en toon niet snel gevoelens. Voor hem daarentegen was het liefde op het eerste gezicht, al vanaf dat hij mij zag op kantoor.
Later kwamen er bij mij ook gevoelens en sindsdien zien we elkaar regelmatig. Hij blijft ook slapen en alles wat daarbij komt kijken.
Nu is het zo dat hij begint aan te geven dat dit eigenlijk niet kan. Ik ben van huis uit ongelovig opgevoed. Een moslim mag niet samen met een niet-moslim en een relatie voor het huwelijk is eigenlijk ook not-done. Hij houdt wel veel van mij en zou willen trouwen, alleen moet ik mij daarvoor bekeren tot de islam. Sowieso vind ik het wat vroeg voor trouwen, maar is zeker wel iets wat ik in de toekomst wil en ik ben zelfs bereid eerder te trouwen dan ik aanvankelijk in gedachten had. (Niet trouwen is ook een optie voor mij, want ja dat is in NL tegenwoordig een beetje de norm )