Relatie met Jongen maar mag geen relatie van z'n ouders..

Hallo iedereen,

Ik heb al een paar maanden een vriendje en ik vind hem echt super leuk en zo maar ik zit met het probleem dat alles stiekem moet… want hij mag van z’n ouders geen relatie en hij weet niet hoe hij het tegen hun moet vertellen omdat hij bang is voor hun reactie. Ik ben 15 jaar en hij is 17 jaar. Hebben jullie misschien ideeën hoe hij het aan ze kan vertellen. Hun geloof is hindoeïsme. Ik wil namelijk ook kennismaken met zijn ouders en bij hem thuis ook kunnen afspreken…

Je kan beter eerlijk zijn,dan al dat stiekem gedoe.
je bent verliefd op die jongen,je hebt geen relatie met z’n ouders.
je kan hem toch voorstellen omdat te doen,dan weet je waar je aan toe bent zo niet natuurlijk.
ik snap dat lastig voor je is,maar als je niet probeert weet je ook niet of goed is of niet.

Weet jij dan hoe hij het t beste kan vertellen tegen zijn ouders?

ze niet meteen vooroordeel hebben, ze moeten je nog eerst ontmoeten.
De jongen in kwestie moet zelf met z’n ouders er over hebben wat nou de bedoeling is.
en als je het hoort dat goed gekeurd is ,dan weetje ook dat er ook welkom ook bent.
ze kunnen nog niet eens op je oordelen het zou kunnen , omdat cultuur kwestie is,je moet wel kans krijgen
dat goede meid bent dat ze weten wie ze in huis hebben.
of je moet zelf er mee komen om zijn ouders te ontmoeten .

17 jaar is niet echt jong voor een vriendin…

Oh ik zou het echt nooit met zo’n Hindoe hebben geprobeerd. Ik ben zelf Hindoestaans, maar een moslima. Maar echt wow, ik heb zoveel van dit soort relaties in mijn leven gezien en ik wil je niet bang maken, maar waarschuwen. Vaak hebben de ouders helemaal geen medelijden met het meisje als ze erachter komen dat de jongen, ongeacht zijn leeftijd, een stiekeme relatie heeft. Dan huwelijken ze hem gewoon uit. Wees op je hoede.

Wacht, hij mag geen relatie omdat hij hindoestaans is?

Ik weet er niks van, maar vanuit een westers oogpunt gezien zou ik zeggen: ga bij hem langs en als er wat van wordt gevraagd moet hij het gewoon kunnen zeggen.

hij heeft t verteld tegen z’n ouders gisteravond, en hij mag t niet van zijn ouders tot die klaar is met studeren omdat zijn ouders denken dat relatie en studeren niet samen kan gaan hij heeft alles geprobeerd wat die kan…

Aahw, meid. Het is goed dat hij het eerlijk aan zijn ouders heeft verteld, alleen wat zij hebben gezegd is niet zo fijn voor jullie beiden. Maar wat gaan jullie er nu aan doen? Mag hij jou nog wel zien?

Hij moest t uitmaken van zijn ouders maar dat doet die niet hij is over een paar maanden 18, en dan gaat die op kamers, en dan komt alles hopelijk wel goed

wow

zijn ouders zullen hem niet zomaar uit huwelijken zei die en dat die anders gewoon wegloopt, want je mag zelf toch wel kiezen met wie je voor de rest van je leven gelukkig wilt zijn?

Dat licht eraan hoe streng gelovig ze zijn denk ik.
Btw; ik vind het echt heel sneu voor je!

Weglopen en dan?
Wilt hij hiermee zeggen dat hij eigenlijk meer van jou houdt dan van zijn ouders?
Dat hij liever zijn leven lang alleen met jou is en niet het ‘hele plaatje’ heeft?
Dat is echt heel erg apart.

Sorry hoor maar je ouders op zo een manier bedanken voor alles wat ze hebben gedaan… Door zomaar weg te lopen…
Ik snap dat zijn standpunt en van zijn ouders anders zijn… maargoed dan nog. Hij mag een relatie met je wanneer hij is afgestudeerd. Dus het probleem is niet dat ze niet willen dat hij iets met een niet-Hindoe krijgt, maar dat hij nog aan het studeren is. Oké laat ik even duidelijk maken dat studeren voor zulke ouders zowat op de eerste plaats, klinkt echt stom maarja het is zo… Studie staat op nummer 1 en wanneer ze een baantje hebben en op eigen benen staan wordt er aan relaties gedacht. Ik snap dat je geen zin hebt om zolang te wachten en echt een ideale oplossing heb ik ook niet. Maarja als hij wegloopt zal ook jij (en dan echt voornamelijk jij) de boosdoener zijn. En dat wil je natuurlijk niet, neem ik aan. Tja… wel lastig. Maar het is toch je vriend die zijn ouders het beste kent. Misschien kan hij ze beloven dat het geen effect zal hebben op zijn studie en voorstellen om jou een keer te ontmoeten. Ik weet niet of dit het beste is maarja ik heb ook geen idee hoe zijn ouders zijn en tot hoeverre ze gelovig zijn.
(Het kán namelijk ook zijn dat ze helemaal niet willen dat hun zoon een relatie heeft met een niet-Hindoe, en om dit te omzeilen ze de ouderwetse studie-argument gebruiken. Nu weet ik niet of dit waar is maar het kán)

meid ik weet ook best veel van die cultuur af, ik zou hem met rust laten als ik jou was, goed voor hem en goed voor jou, en sorry dat ik het zo zeg maar hij gaat jou niet boven zijn ouders kiezen en als die dat wel doet dan is hij te dom om met hem nog samen te wonen.

+1 :slightly_smiling_face:

Dit ja. Als hij niet eens oprecht kan houden van de mensen die hem verwekt hebben dan waarom wel van iemand die er helemaal buiten staat? Van iemand waar hij geen zekerheid bij heeft dat het ‘voor altijd is’. Ouders heb je voor altijd. De liefde die hij nu krijgt van hen zal jij NOOIT kunnen vervangen.

Ik snap zijn ouders. Die willen gewoon het beste voor hem. Culturen verschillen nou eenmaal, ik ken het hindoeïsme verder niet goed, maar blijkbaar is dit een ‘regel’ bij hun.
Maar anderzijds, hij is al een paar maand je vriend, dan kan hij toch aan zijn ouders laten zien dat studeren en een relatie prima samen gaan?
Wat ik trouwens wel apart vindt, wat heeft hij altijd voor een smoes gebruikt dan als hij naar jou toe kwam? Waarom mocht dát dan wel?