Relatie met iemand uit je klas

Hoi meiden,

Ik vroeg me wat af, namelijk:

Vinden jullie het verstandig om iets te ‘‘beginnen’’ of ‘‘proberen’’ met iemand die bij je in de klas zit? In mijn klas zitten (echt voor het eerst haha) wel leuke jongens, waarvan eentje die ik stiekem al een beetje op het oog had. Maar daar doe ik niks mee, want ik ben bang dat het veel problemen op zal leveren, zoals: mensen gaan zich ermee bemoeien, roddelen, en je hebt weinig privacy in de klas. En als het misloopt, dan moet je diegene nog elke dag zien.

Maar betekent dit dan dat je beter helemaal niks kan doen? Wat vinden jullie? Heb je er goede/slechte ervaringen mee?

Als je verliefd bent, dan maakt dat geen reet uit.

Er zitten idd wel veel nadelen aan, er zal zowiezo geroddeld worden, maar als jij iemand leuk vind dan kun je het toch altijd proberen! :slightly_smiling_face: En zo lang je niet alle jongens van de klas afgaat zal het roddelen ook wel mee vallen. Dus meid, ga er voor!

Ga er voor! Toch juist fijn als hij bij je in de klas zit, kan je veel bij hem zijn en naast hem zitten. Wat anderen doen en vinden moet je laten, ik zou het juist leuk vinden om bij die gene in de klas te zitten, anders kom je elkaar alleen maar wat tegen in pauzes.

Ik denk dat je die problemen sowieso wel zal hebben, maakt niet uit of hij bij je in de klas zit of niet.
Je wordt er alleen wat directer mee geconfronteerd, maar aan de andere kant kunnen er ook positieve kanten aan zitten.

Liever een vriendje bij je in de klas dan een lange afstandsrelatie met iemand aan de andere kant van het land toch?

Dat is wel zo!

Mijn vriend zit ook bij me in de klas. We hebben nu zo’n 6 maand. In het begin is het even vervelend omdat de klas ook aan het idee moest wennen maar het is prima te doen hoor. Wel raad ik aan projecten bijv gescheiden te doen, anders gaan ze jullie zien als een ‘eenheid’. Die fout hebben wij ook gemaakt.

als het wederzijds is, ga er dan gewoon voor meid :slightly_smiling_face:
er zijn altijd wel voor- en nadelen en roddelen doen ze toch altijd, dus trek het je gewoon niet aan…
go girl, go!!

Ik heb nu al 1,5 jaar een vriend die bij mij in de stamklas zit, maar we zitten nu in de 5e en hij heeft een heel ander profiel dan ik. We hebben dus maar 6 lessen (Engels en gym) in een week samen en dat is prima! Mijn klasgenoten hebben er geen problemen mee en geroddeld werd er alleen een klein beetje in het begin. Maarja, dat gebeurt bij heel veel relaties en roddels zijn na een aantal weken zo weer de wereld uit.
Nog wat tips voor een relatie met iemand uit je klas:

1. Niet alle lessen naast elkaar zitten en alle werkstukken/presentaties/essays etc. samen doen. Zo gaan klasgenoten jullie snel zien als een ‘getrouwd stel’ dat alleen maar dingen met elkaar kan doen en dat is niet wat je wilt!
  2. Mijn vriend en ik zijn elke dag 1 pauze samen en 1 pauze met vrienden. Dat is heel erg aan te raden! Je sluit niemand buiten en op die manier ontstaan er ook minder snel roddels.
  3. Ga ALSJEBLIEFT niet klef doen in de lessen en pauzes. Ik ken heel veel stellen die dit wel doen en hoe kleffer, hoe meer roddels! Klasgenoten worden hier namelijk he-le-maal gek van en gaan zich vaak sneller bemoeien met jullie relatie dan wanneer jullie op school ‘normaal’ met elkaar omgaan.

Maar ik zou er gewoon voor gaan! Een vriendje in de klas is doodnormaal en je klasgenoten vinden het vast alleen maar leuk voor jullie. En trouwens, over bijna elke relatie hebben andere mensen wel een mening en praten ze erover met elkaar, of ze nou klasgenoten zijn of niet. Daar moet je je echt niet door laten afschrikken! :slightly_smiling_face:

Echte liefde overwint, als je het maar de kans geeft.

Ik kreeg mijn vriend op de middelbare school, in 5VWO. Ik heb twee jaar bij hem in de klas gezeten. Wel hadden we maar twee vakken samen (wiskunde en aardrijkskunde). We hebben bewust ervoor gekozen om op school niet klef te doen, zo zat hij bij zijn vrienden tijdens de les & ik naast mijn vriendinnen. We zaten dus nooit naast elkaar. In de pauze zaten we ook gescheiden.

Bijna hetzelfde verhaal als van Anna here :wink: alleen ik zit nu in de 6e. We zitten toevallig dit jaar wel vaak bij elkaar in de les, vorig jaar bijna niet! We hebben er verder geen problemen mee, net als de andere klasgenoten. Ik heb al btw bijna 3,5 jaar relatie met m :wink:

Dus ik zou zeggen, ga ervoor! Als je iemand echt leuk vindt, moet je je niet tegenhouden door andere mensen of omstandigheden. Je klasgenoten wennen er wel aan;)

Als je hem ziet zitten, moet je het proberen.
ik heb zelf met een jongen uit mijn klas gezoend en dat was niet zo handig… Iedereen wist ervan af en ging zich ermee bemoeien enzo. Uiteindelijk is het niks geworden en nu is het wel een beetje awkward tussen ons…

Ik wil je niet bang maken ofzo, want ik ken iemand die al 3 jaar een relatie heeft en die zaten ook bij elkaar in de klas, maar bij mij heeft het iig niet gewerkt haha.

Mee eens.

Niks mis mee, alleen het irritante lijkt me wel dat de klas dan heel veel kan volgen van je relatie. In de 3e had ik 2 koppels in de klas, 1 koppel heeft het nu nog steeds, al 3 jaar dus. Andere koppel heeft het 2 jaar volgehouden. Maar het was altijd zo dat elke scheet die ze lieten als een vuurtje rond de klas ging.

‘Oh zag je hoe boos ze naar hem keek tijdens gym?’
Jaa, volgens mij hebben ze ruzie…
En vervolgens gingen er allerlei roddels in de rondte over wat de reden zou kunnen zijn.
en dat met alles, maar hopelijk is niet iedereen zo kinderachtig

Als je echt verliefd bent op iemand uit je klas, kan je best wat met diegene beginnen. Wat ik zelf heb is dat ik alle jongens uit m’n klas heel irritant ga vinden (hoe leuk ze ook zijn) omdat ik zo vaak en lang bij ze in de buurt ben, maar ja dat is mijn mening.
Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat mensen zich ermee bemoeien en dat ze roddelen. Maar dit houd je altijd wel toch? En over weinig privacy in de klas, tja ik weet niet hoor, maar was je van plan om uitgebreid te gaan zoenen in de les? Dit kan je beter doen buiten school denk ik. Af en toe een kusje als je elkaar begroet en weer weggaat is kan verder prima.

En ja als het misloopt… Dat is balen, maar dan zou ik proberen om als vrienden uit elkaar te gaan zodat het geen ongemakkelijke situatie oplevert. Ik ken genoeg mensen bij wie dit is gelukt.
Als je helemaal verliefd bent op hem zou ik er gewoon voor gaan. Ik heb er dus zelf geen ervaringen mee maar zie wel hoe anderen hiermee omgaan etc
Succes!

niet heel klef doen in het bijzijn van de klas en alles samen doen, anders gaan ze jullie zien als eenheid indd. :slightly_smiling_face: maar voor de rest is het juist leuk, want dan kan je de hele les naar m kijken, of bij lessen naast m zitten.

Ik had ook een tijdje een relatie (9 maanden) met iemand uit me klas, verschrikkelijk. Ik raad het echt af, want wij waren ook nog eens beste vrienden dus we zaten naast elkaar nou dat gaat echt niet hoor, en als het uitgaat is het de ergste tijd van je leven.
Maar zo heb ik dit meegemaakt.

Ik ben ook verliefd op een jongen waar ik tien uren les bij heb. Als het wederzijds is, ga ik het me niet aantrekken wat ze zeggen want volgend jaar doe ik een andere richting normaal. (Mode & Design)

OT: ga ervoor!

Ik heb nu ruim twee jaar een relatie met een jongen uit mijn klas. We zitten niet meer bij elkaar in de klas maar hebben nog steeds een paar lessen samen. Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik snap ook niet wrm mensen zouden roddelen en zo wel, wat daar zo erg aan is? Je weet zelf wel beter :wink:
Ik vind het juist leuk als je echt een stelletje bent, wij doen nooit klef maar we zijn wel bijna altijd samen te zien. In de lessen letten we gewoon goed op, in de pauzes lekker samen met andere mensen, geen probleem