Relatie met een vriend van een FWB

Hey!

Ik heb sinds februari een relatie met een vriend van een fwb.
Die fwb-relatie is nu al een jaar geleden en het duurde maar 2 maanden omdat hij gevoelens kreeg voor mij. Ik was er onmiddellijk mee gestopt, heb contact wat verminderd maar ik zag hem wel wekelijks op het werk of in ons vriendengroep. Even ter info: wij tweeën waren al voor de fwb-gedoe anderhalfjaar bevriend. Ik heb hem altijd al graag gehad, maar nooit echt gezien als boyfriend material of gewoonweg voor later in de toekomst.

Hij heeft tot nu op de dag gevoelens voor mij gehad en voor hem ben ik zijn liefde van zijn leven.

Wel de probleem nu, is dat mijn vriend en hij elkaar al een tijdje kennen, in dezelfde vriendengroep zitten en nog eens samen werken. Hele goeie vrienden dus.

In het begin van ons relatie hebben we eerst afgevraagd of het niet pijnlijk zou zijn voor die kerel maar we hebben toch een risico genomen. Wij zien elkaar heel graag ondanks de storingen.

Nu de laatste maand is die liefde van de ander kerel in haat uitgedraaid voor mij en eist zijn vriend terug. Dit zorgt voor heel wat spanningen tussen mij en mijn vriend. Mijn vriend heeft gekozen voor mij, maar ik voel me er zo schuldig over dat ik een vriendschap heb verpest en ons vriendengroep. Ik voel me ook schuldig dat ik zijn gevoelens heb gekwetst en dat door met één van zijn goeie vrienden een relatie te beginnen.

Ik weet dat er zo’n ongeschreven regel is waar er principes zijn… dat je niet met de beste vriend/in van je EX moet omgaan, maar HIJ is niet eens mijn ex… :dry: Moet ik me nu schuldig voelen of niet?
Hoe moeten wij verder als er heel de tijd iemand achter ons kap zit?

Bullshit, die regel. Als je verliefd wordt, dan wordt je verliefd en niemand houdt dat tegen.
Anyway, ik snap dat je je op de één of andere manier schuldig voelt, maar waarom zou je?
Die fwb-ex van je is duidelijk jaloers en kan er niet tegen. Dit is moeilijk voor jullie allebei maar je houdt van je vriend en kiest voor hem (en hij voor jou). Dus waarom zou je je er verder druk om maken?
Leuke dingen met je vriend doen en lekker genieten samen.
Laat die gozer maar lekker… :beer:

Ik betwijfel oook sterk of het niemand van dbb is haha…

Iedereen is begonnen met 1 bericht… toch? :wink:

Ik vind niet dat je je schuldig moet voelen maar je vriend had het eerst moeten bespreken met die andere vriend. Maar nu niks meer aan te doen dus accepteren.