Relatie met een vluchteling

Hi meiden!
Om mijn anonimiteit op mijn eigen account te behouden heb ik voor dit topic even een ander account aangemaakt.

Aangezien ik er toch af en toe wel eens wat over lees maar ik er zelf nog wel moeite mee heb besloot ik toch een topic te openen. Ik vraag mij namelijk heel erg af of er hier meiden zijn die hetzelfde hebben en hoe jullie erover denken.
Mijn vriend is een vluchteling, we zijn bijna 1,5 jaar samen en ik heb hem leren kennen tijdens mijn vrijwilligerswerk iets nadat hij gevlucht is. De afgelopen anderhalf jaar zijn ontzettend zwaar geweest en vol tegenslagen. Vanuit de vrijwilligers-vluchteling community krijgen wij heel veel steun en liefde, vind men het super speciaal en leuk. Maar in mijn omgeving merk ik dat het totaal niet geaccepteerd is, waardoor ik het ook zo veel mogelijk probeer te vermijden. Ik merk dat ik het liever niet tegen mensen vertel hoe ik mijn vriend ken of waar hij vandaan komt, omdat er eigenlijk nooit positief op gereageerd wordt. Vanuit mijn familie krijg ik reacties als ‘hij gebruikt je, natuurlijk is een Nederlands meisje voor tijdelijk spannend maar je zal nooit zijn vrouw worden, binnen een jaar ben je zwanger en loop je met een hoofddoek, straks ontvoert hij je kinderen’ en ga zo maar verder (ik weet trouwens 100% zeker dat deze dingen niet waar zijn). Ondertussen wordt het bij mij thuis wel geaccepteerd, maar in de rest van mijn familie/omgeving voel ik toch nog wat afkeur.
Ik vind het best lastig en vermijd ook liever het topic, maar toch is dat moeilijk aangezien ik wel de rest van mijn leven met hem wil delen.

Hoe denken jullie erover? En zijn er meer meiden die een relatie met een vluchteling hebben?

Hahaha precies wat mijn ouders zeggen en ze kijken ook echt raar naar vluchtelingen, maar ik geef er helemaal niks om. Ik ben zelf ook buitenlands maar geen vluchteling en woon hier echt al heel lang. Ik heb veel vrienden die vluchtelingen zijn en ik weet hoe moeilijk het voor hun en hun vrienden is. Ik vind ze gewoon net als anderen, sorry maar ik zie er geen verschil in. Zelf heb ik ooit een paar maanden een relatie gehad met een vluchteling, nu is die allen mijn vriend niks meer. Het klopt dat je wel moet opassen, want sommige mensen zijn wreed, maar dat is net als in Nederland. Ik zou me echt niet schamen voor je vriend, ik denk dat jou vriend veel dapperder is dan al die andere jongens van hier!

Niet te veel op de mening van andere letten en ja, dit is echt makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind het bovendien ook niet kunnen als mensen dat soort opmerkingen maken echt less judging more love.
Verder denk ik niet dat ik je echt kan ‘helpen’ tbh maar wel effe een upje bij deze omdat ik dit best wel interessant vind om te lezen :slightly_smiling_face:

Wat fijn dat je vrijwilligerswerk doet!
Voor de rest zou ik me er niet zoveel van (proberen) aan (te) trekken. Zijn gevoelens en die van jou zijn oprecht, en dat is waar het om draait. De reacties die je krijgt zijn foute veralgemeningen, gewoon links laten liggen dus.

Je hebt er niet echt voor gekozen op verloefd te worden op een vluchteling te worden, je wordt het gwn. Zeg gwn van, k spreek je nog wel als jij ooit verliefd wordt op zo’n iemand. Of iets in die richting.