Relatie met een blower

Ja, dat werd net ook al gezegd, maar ik snap niet hoe dat kan haha

Mijn ex blowde ook best wat en is daar toen vier maanden mee gestopt voor mij. Uiteindelijk toch weer gaan blowen, omdat zijn vrienden dat nogsteeds veel deden en hij er daardoor waarschijnlijk toch niet vanaf kon blijven. Hij is uiteindelijk naar rehab gegaan.

Ik zou hem de keuze opleggen: of jou óf blowen. Je kunt hem namelijk niet dwingen te stoppen, maar als hij echt om je geeft en weet dat je het niet wilt zal hij voor jou stoppen.

Blowen is niet zo onschuldig als de meeste mensen denken. Voor mij is het een echte afknapper.

Ik vond blowen vroeger nooit zo’n big deal, deed 't zelf ook weleens. Destijds was het vooral uit nieuwsgierigheid en omdat we het spannend vonden. Nu, jaren later zijn meerdere van mijn vrienden erin blijven hangen en blowen dagelijks. Ik heb gezien hoe zij geworden zijn; luie, ambitieloze jongens. Ze willen alleen maar gamen, blowen en chillen. Leuk voor hen, maar ik zie hierdoor in dat ik niet zou kunnen samenzijn met iemand die zo leeft.

Mijn ex blowde in een periode ook echt super veel, het boeide mij niet dat 'ie het af-en-toe deed. Maar op een moment stond het blowen boven mij en toen was ik er klaar mee. We hebben er echt de meest debiele ruzies over gehad, tot dat ik huilend bij hem op de bank zat en hij, gelukkig, ook in zag dat niet meer ging. Hijs toen ermee gestopt en deed het toen nog zo af en toe. De enige oplossing is echt een gesprek erover aangaan.

Dit herken ik wel. Een goede vriend van mijn vriend blowt ook regelmatig (meerdere keren per week, nu iedere dag denk ik) en is inderdaad heel lui. Komt iedere dag laat zijn bed uit, gaat nu het zesde jaar van zijn HBO-studie in (terwijl het gewoon 4 jaar duurt) en moest nog tentamens uit het tweede jaar herkansen, chillt heel de dag verder (tot 4 uur 's nachts) en is dus niet vooruit te branden. Het is een aardige jongen die veel humor heeft, maar die inderdaad niet alles uit zijn leven haalt. Hij heeft wel de behoefte aan een vriendin, maar hij zegt dat het nooit verder komt dan wat afspraakjes. Dit snap ik ook wel, ik zou ook geen relatie willen met iemand die echt verslaafd is aan blowen.

Bedankt dames, inmiddels zijn we niet meer bijelkaar omdat hij toch voor het blowen heeft gekozen…

Ik vind het erg voor je, maar misschien is dit het beste.

Sorry ik las je laatste post niet. Goed dat je voor je eigen geluk hebt gekozen, hopelijk vind je een leuke vriend die jou op de eerste plaats wil zetten.