"Relatie" met baas 2 jaar geleden

2 jaar geleden werkte ik bij een winkel op het dorp. Er was een klein team aan personeel. 5 mensen waarvan 2 weekend krachten en ik het enige meisje was. Ik had na een half jaar een goede en gezellige vriendschappelijk relatie met mijn baas. Ook met de andere collega’s kon ik het goed vinden Ik was 15 mijn baas 27. Ik werd verliefd. De winkel zou begin januari 2014 sluiten door Faillisement. Het pand werd te duur voor nog een huurcontract van 10 jaar.

We appte iedere dag. Over het werk, mijn school echt vanalles. Van leeftijdsverschil was niks te merken.

Maar volgens mensen uit mijn omgeving wilde hij meer en moest ik uitkijken. Op een dag appte hij: " ik ga je morgen een kus geven". Ik daagde uit met “ja tuurlijk haha” “doe je toch niet” maar dat deed hij dus wel. Hier bleef het niet bij ook zoenen, langer blijven op het werk gebeurde.

Op de allerlaatste dag (24 januari 2014) waren we met zijn 2e op kantoor. De rest van het personeel wist hier niets van en we hadden daar de dag ervoor al afscheid van genomen.
Die dag liep het uit de hand. We hadden seks. Ik deed dit uit vrije wil. Hij twijfelde eerst maar toch gebeurde het.

Achteraf heb ik hier enorm veel spijt van. Het was onbeschermd alhoewel ik wel de pil slikte. Ik heb 2 soa tests gedaan en ik had niks. We wilde elkaar blijven zien maar na die dag hebben we elkaar nooit meer gezien. Wel hadden we nog steeds contact. Hij had alles voor me over. Hij wilde zelfs weg bij zijn huidige vriendin (ja die had hij em nog 2 kinderen) maar ik had ondertussen met een ander gezoend. Dat heeft hij me vergeven.

Toch heb ik halverwege juni 2014 het contact verbroken. Ik was inmiddels al 16. Hierna kwamen mijn ouders er achter. In mijn omgeving weten ook een aantal mensen mijn verhaal. De beoordelen mij niet. Wel zeggen ze dat hij goed fout zit. En ja dit weet ik want hij is strafbaar.

Nu bijna 2 jaar na die laatste dag loop ik nog steeds rond met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb spijt, me het eerste halfjaar enorm ellendig gevoeld omdat ik met niemand erover durfde te praten. Ik kan er soms nog om huilen maar ben ik ook veel sterker geworden. Ik heb bij een psygologische dokter mijn verhaal gedaan (afgelopen halfjaar) zij vertelde me dan het psychisch met mij helemaal in orde is, maar ik nog aan fysiek zelfvertrouwen kan werken. Dit ga ik doen.

Toch heb ik de neiging hem een appje te sturen “of hij mij nog kent” ik wil mijn vraag stellen. Ik weet dat ik een enorm kut antwoord kan krijgen. Hij kan zelfs boos worden. Ik kan ook een nietszeggend antwoord krijgen. Toch wil ik het geprobeerd hebben.

Ik weet niet of ik dit moet doen en of dit verstandig is ivm mijn eigen veiligheid. Mensen in mijn omgeving willen mij helpen als ik dit ga doen. Wat kan ik het beste doen?

Ik ben inmiddels 17 en heb bijna een jaar een relatie. Over een x aantal maanden word ik 18.

Hoe oud ben je nu en wat voor vraag wil je stellen dan?

Hoe dit heeft kunnen gebeuren, hoe hij dit heeft kunnen doen.

Ik ben inmiddels 17.

Juridisch gezien is dit misbruik

Ik zou zeker geen contact met hem opnemen, want je krijgt sowieso geen antwoord dat jou voldoening kan geven. Ik denk dat het juist heel pijnlijk kan zijn omdat alles van die tijd dan weer terug kan komen. Hij zat gewoon heel erg fout in de situatie.

Hmm lastig, ik kan me goed voorstellen dat je hier nog mee zit.
Misschien zou het je inderdaad helpen om er eens met hem over te praten, en kun je het zo wel afsluiten. Je kunt vragen hoe hij erover denkt en inderdaad, hoe het heeft kunnen gebeuren. Wie weet heeft hij wel veel spijt, maar zou dat je helpen? En hoe kan hij in het slechtste geval reageren? Ik zou het gesprek niet beschuldigend ingaan, want dan voelt hij zich misschien juist bedreigd, en dat lijkt me niet veilig voor jou.

Misschien kun je hem een heel neutraal appje sturen, en op een openbare plek (neutraal terrein) afspreken. Maak hem dan wel duidelijk dat je niets wil van hem wil, alleen een gesprek. Desnoods vraag je iemand uit je omgeving om een oogje in het zeil te houden.

Bedankt voor de reacties. In het ergste geval kan hij kwaad worden. Maar een verkeerde app of bedreiging en ik kan aangifte doen. Ik wil gesprek wel neutraal beginnen, iets wat lijkt op: "Hey, ken je me nog…? "

Ik weet al wel idd dat het antwoord mijn geen voldoening zal geven maar ik wil graag weten hoe hij erover denkt. Want dit is nog waar ik mee rond loop.

Sowieso is er iemand bij die mee leest als ik iets app.

Waarom zou je contact willen/aangifte willen doen? Je was verliefd en deed dit uit vrije wil, jij en hij lieten jezelf meeslepen, hoe fout het ook was. Het is 2 jaar geleden, je hebt een nieuwe relatie en hij heeft een gezin. Ik zou eerder in therapie gaan dan het allemaal aanwakkeren. Je zegt zelf ook dat je waarschijnlijk geen voldoening eruit zou krijgen.

En zou je aangifte willen doen dan? Het was fout van hem dat hij vreemdging maar je wilde zelf vrijwillig seks met hem

Eigenlijk vind ik dit best wel je eigen schuld. Je hebt zelf vrijwillig seks gehad met hem, vrijwillig contact gehouden en nu wil je vrijwillig weer contact met die vent zoeken? Hij zat natuurlijk ook fout, maar jij net zo goed dus ik vind het nogal laf om het nu op hem af te schuiven. Ja, hij had beter moeten weten want hij is ouder, maar alsnog vind ik dat je zelf die keuze hebt gemaakt om met hem aftespreken en dergelijke. Dus ik zou zeggen laat hem lekker met rust, en zoek voor jezelf hulp.

Het was niet alleen fout dat hij vreemdging, hij heeft seks gehad met een minderjarige, dat is strafbaar, ook al was het vrijwillig. Er wordt vanuit gegaan dat je als minderjarige geen besluit kan nemen over iets als seks hebben met een meerderjarige, daarom is het strafbaar.
Dus ja, het is achteraf gezien ontzettend dom van haar dat ze seks heeft gehad met haar baas destijds, maar ze was 15, dan denk je misschien dat het wel wat meevalt enzo. Hij is de enige die ècht fout is geweest.

.

Denk dat je hem gewoon uit je hoofd moet zetten en moet focussen op je huidige relatie.

Ik vind het een beetje lullig om 2 jaar nadat het gebeurd is het nog op te gaan rakelen en te gaan dreigen met aangifte doen enzo. Ja, hij zat fout, natuurlijk. Maar jij bent er in meegegaan en hebt daarna ook nog lange tijd contact met hem gehouden, dat getuigt niet van spijt.
Bovendien heb je nu zelf een relatie… wat zou je vriend ervan vinden als je contact gaat zoeken met je vorige scharrel?

Ben het eens met MORIARTY en Nova.

Het is al twee jaar geleden, je hebt zelf een relatie en hij heeft een gezin. Waarom nu dit allemaal oprakelen? Je krijgt waarschijnlijk toch geen reactie die je zint en daarnaast vind ik het lullig hem nu twee jaar na dato hem de schuld hiervan te geven. Oke, hij had beter moeten weten, maar jij deed hier vrijwillig aan mee en ik vind het ook niet klinken alsof hij je bewust gebruikt heeft. Hij lijkt je oprecht leuk gevonden te hebben en jij daagde hem ook uit.
Hij was oud en wijs genoeg om een goede beslissing te nemen, maar een antwoord op de vraag hoe het heeft kunnen gebeuren lijkt me voor hem ook een lastige. Meestal plan je seks sowieso niet, en als hij van jou instemming had, lijkt me de drempel sowieso al een stukje lager (ook al is hij vreemdgegaan). Grote kans dat hij er ook enorm veel spijt van heeft.

Laat hem met rust, focus je op je relatie en laat het rusten. Het was misschien dom en zeker ook van hem maar je gaat hier niks mee opschieten. Waarschijnlijk wordt het alleen maar meer drama als je hem gaat contacten en dan raak je alleen maar verder van huis.

^ ja precies wat hierboven staat. Ik vind het ook een beetje lullig om na zo lang nog aangifte te doen. Misschien heeft hij er wel net zoveel spijt van als jij.

Helemaal mee eens.

Jullie waren verliefd, het was vrijwillig. Hij had beter moeten weten want jij was nog minderjarig, maar oke, het is gebeurt. Ik zou het eerlijk gezegd zelfs ontzettend lullig vinden als jij hem nu opeens weer gaat opzoeken, en het zelfs ‘‘juridisch gezien misbruik’’ noemt. Ja, juridisch gezien is dat het, maar jij weet wel beter. Misschien klink ik nu keihard, maar move on. Ga verder met je leven, dat wordt na 2 jaar wel eens tijd. Geniet van je huidige vriend. Het is onzin om spijt te hebben van een seks-avontuur van 2 jaar geleden.