Relatie, maar niet verliefd

Heey, ik zou graag jullie advies willen :slightly_smiling_face: alvast bedankt voor het lezen

Sinds kort heb ik een vriend. We hebben elkaar een paar maanden voor de vakantie pas echt leren kennen op school. In de vakantie hebben we een paar keer afgesproken, hij heeft bij mij thuis gegeten en een keer geslapen. Het kwam eigenlijk door mij dat het officieel werd, al voelde het wel al redelijk officieel. Het probleem is nu, ik merk dat ik niet écht verliefd op hem ben… Het ligt totaal niet aan hem, want hij past in bijna alles eigenlijk perfect bij me. Toch voel ik geen kriebels als we samen iets doen of als hij me zoent. Ik vind het heel vervelend en eigenlijk nog meer voor hem. Maar de afgelopen dagen voel ik me steeds meer verdrietig, omdat ik gewoonweg niks van verliefdheid voor hem voel. Ik vind hem niet meer dan heel leuk.
Ik snap dat ik het hem eigenlijk wel moet zeggen, maar ik vind het zo stom omdat het nog maar net aan is. Zou het nog kunnen komen? Moet ik nog een tijdje wachten, en dan kijken of ik wel kriebels voel?

Ik lees de titel al en ik denk al meteen; uitmaken. Ik had precies hetzelfde maar je kan niet blijven wachten tot dat de verliefdheid uit de lucht komt vallen of tot wanneer je eidenlijk door cupido word geraakt. Oftewel als het er nu niet is komt het ook niet.

Uitmaken

Idd. Ik denk dat hij gevoelsmatig meer een soort van goede vriend is i.p.v. een vriendje

Ik begrijp niet waarom je verliefd moet zijn op iemand om er een relatie mee te kunnen hebben… WHYYYYY

Huh? … O_o

Jawel ik snap dat niet, je kan toch ook gewoon iemand leuk vinden en dat het gewoon goed klikt, je hoeft toch niet helemaal hotel de botel te zijn voordat het een geslaagde relatie is?

vind ik ook
Vaak gebeurt het ook dat je eerste iemand leuk vind en na een tijd pas verliefd op hem wordt. Niks mis mee imo.

Geen idee maar je hoeft het dan toch niet direct uit te maken? Ik ben bijna nooit verliefd en kan ook gewoon een vriendje hebben, als het fijn voelt om bij elkaar te zijn is dat toch goed?

Ik vind dat absoluut niet eerlijk tegenover de andere persoon eigenlijk. Tenzij dat die dat weet en het niet erg vindt. Ik zou nooit met iemand samen willen zijn die niet verliefd op me is geweest/niet van me houdt op die manier. Ik heb ook heel leuke vrienden gehad en nog steeds zijn er mensen waar ik me heel goed bij kan amuseren. Dan kan ik echt uitkijken naar de dag dat we afgesproken hebben. Maar het gevoel is echt wel heeel anders dan bij mijn vriend, waar ik wél verliefd op ben geweest en op een heel andere manier van houd. Als je gewoon een relatie kunt aan gaan bij iemand die je wel tof vindt, dan kan je toch niet echt kiezen? :’) Wat is het verschil dan met fwb’s en een relatie?

Niet slecht bedoelt, maar ik snap het dan niet zo, waarom je dan een relatie zou hebben ipv. gewoon een vriendschap of een fwb-relatie.

Als je helemaal aan het begin niet verliefd ben lijkt me het toch niet echt goed. Ik bedoel, meestal neem je een relatie met iemand waar je verliefd op bent. Anders kun je net zo goed een relatie met je beste vriend nemen. Dat je na een tijd niet meer echt verliefd bent is anders dan dat je al helemaal aan het begin niet (meer) verliefd ben. Ik zou het eerlijk gezegd uitmaken, denk namelijk niet dat het gaat werken zo.

Meestal ben je in het begin helemaal verliefd, en zwakt het daarna af tot gewoon leuk vinden. Dat is normaal. Maar als ik het goed begrijp, is dat verliefde gevoel er bij jou eigenlijk niet (geweest), en vind jij het nu nog gewoon leuk om bij hem te zijn. Maar dit heb je ook bij een vriendin, of een gewone vriend. Ik vind niet dat je dan een relatie met elkaar hoort te hebben, als er nooit sprake van verliefdheid is geweest en je hem gewoon wel leuk vind.

Uitmaken, ik heb ook zo’n relatie gehad. Ik dacht dat ik die jongen echt leuk vond en verliefd was, maar toen het uiteindelijk een relatie werd voelde ik me alleen maar ellendig, ik was niet verliefd op hem.

Voor mij is dit heel herkenbaar, maar emoties kan je niet faken en hij gaat er toch wel achter komen…

Dankjulliewel! Heeft me geholpen :slightly_smiling_face:

Je kan ook gevoelens hebben voor iemand zonder verliefd te zijn. Dus enigzins snap ik Flappie wel. Mijn ouders zijn ook niet echt verliefd geweest.

Maar als de gevoelens die je voelt voor hem het zelfde is als je voor een goede vriend zou voelen zou ik het wel aan hem vertellen en het uit maken.

Ik ga met best wat jongens om eigenlijk, waarvan een paar ook echt goede vrienden zijn, maar bij eentje voelt het toch heel anders, ook al kan ik het toch niet echt verliefdheid noemen ofzo. Dus ik snap dat ook heel goed. Niet dat ik daar wat mee heb ofzo, maar ik snap het wel

Maar dit klinkt echt alsof je hem als goede vriend ziet, als dat zo is zou ik er echt met hem over praten en het uitmaken