Relatie is uit

Oke ik zit bijna nooit op girlscene, maar ik voel me hopeloos dus ik wilde iets proberen. Ik heb 1 jaar en 3 maanden een relatie gehad.
De laatste weken ging het echt slecht, ik twijfelde constant of we wel bij elkaar moesten blijven want we hadden de hele tijd ruzie en hij gaf me amper aandacht, we praatten het uit, het ging weer een paar dagen goed en dan was het weer terug bij af. Zo ging het de hele tijd. Toen hij me liet zitten met oud en nieuw was het voor mij genoeg dus maakte ik het gisteren uit. Hij was het ermee eens.

De reden dat hij anders deed was dat hij zijn geluk probeerde te vinden, hij vindt ook dat je eerst van jezelf moet houden voor je van iemand anders kan houden, en hij houdt niet van zichzelf. Hij zei dat hij van me houdt maar hij me geen liefde kan ‘geven’ omdat hij niks heeft. Ik snap dat hij het moeilijk heeft met zichzelf, hij is ook nog maar 16 maar ik vind dat als je echt van iemand houdt je wat er ook aan de hand is diegene gelukkig wilt maken en samen wilt zijn.

Ik wil iemand die echt voor me vecht dus ik sta wel achter mijn keuze en weet dat het beter is, maar ik zit met één ding. Voor dit allemaal begon, was alles perfect. We hadden nooit de meest stabiele relatie, het was intens, maar daarom was het ook geweldig. Toen ik hem ontmoette voelde het alsof het universum ontplofte, op een goede manier. Ik ben nog nooit zo gek op iemand geweest. Hij was alles wat ik wilde, alles waar ik nooit op durfde te hopen. Het was alsof hij uit een boek was weggelopen en niemand heeft me ooit gelukkiger gemaakt. Het voelde perfect, hij was mijn beste vriend. Het was zo een relatie waar je alleen over leest in boeken en waar tumblr vol mee staat. We hadden een band die zo speciaal voelde. Alsof het hele soulmate ding echt bestaat, ik begon er in te geloven.

Waar ik mee zit is dat ik bang ben dat ik dat nooit meer met iemand ga hebben, ik kan me niemand voorstellen die beter is dan hij was. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets weer gaat gebeuren, dat ik iemand vind die zo perfect voor me is als hij was voordat het misging. Is dit hoe iedereen zich voelt over zijn ex? Ik had voor hem een vriend maar toen dat uit ging was het totaal anders, het deed pijn maar ik had met hem nooit zo een band.

Ik wil verder en over hem heen komen, maar ik mis hem en de herinneringen, en de plannen die we hadden voor de toekomst. Ik wist dat het mis zou kunnen gaan maar toch hoopte ik dat we bij elkaar zouden blijven.
Wat ik wil weten is denk ik of iemand dit hetkent, ik wil weten of het ooit nog goed komt. Ik ben heel bang.

Ik voel je! Ik was en ben over bijna alles mega down to earth, vooral over de liefde. En toen werd ik zelf verliefd en was het verdorie net een Nicholas Sparks boek. Inclusief dramatisch eind.

Je bent totaal niet alleen! En het voelt nu alsof je nooit over hem heen gaat komen. Hij heeft lang een deel van je leven uitgemaakt, dan verwacht niemand dat je in 1 klap over hem heen bent. Geef jezelf de tijd!

Zulke situaties zijn altijd moeilijk te beoordelen… Vantevoren weet je nooit zeker of je er goed aan doet om het uit te maken, maar zoals je zelf al zegt, je wilt iemand die voor je vecht. Dat begrijp ik volledig en daarom is het waarschijnlijk ook goed dat je het uit hebt gemaakt.

Maaar… Dat het nu uit is betekent niet dat het nooit meer goed kan komen. Hier moet je niet op hopen, maar de tijd zal leren of jullie echt voor elkaar gemaakt zijn. Dan zal hij namelijk vanzelf weer contact met je opnemen. OF misschien ben je na een tijdje wel helemaal over hem heen! Je hoeft je sowieso geen zorgen te maken over of je nog ooit iemand op die manier leuk gaat vinden, je bent nog heel jong je gaat nog heel veel mensen leren kennen.

Ik snap wat je voelt, toen mijn relatie na bijna 4 jaar uitging dacht ik ook: ‘ik ga nooit weer zo’n relatie krijgen als dit, ik ga nooit weer een jongen zo leuk kunnen vinden als hem’
Maar inmiddels weet ik dat het niet waar is. :slightly_smiling_face: Er zijn meer jongens dan kerken :wink: en er zijn heus wel meer waar je net zo’n goede band mee kunt krijgen als met je ex. Maar dat hoeft nu nog niet direct. Geef jezelf tijd, en je merkt het vanzelf als je weer openstaat voor iemand anders.

Oké dit vind ik echt een hele leuke uitspraak :’)

Bedankt allemaal, dit geeft weer een beetje hoop. Iedereen om me heen zegt dat het wel goed komt maar ik wilde wat ervaringen horen.

Weet je wat het is, een situatie is een op zichzelf staande situatie. Deze relatie, hoe bijzonder hij ook was, is ook zo’n voorbeeld. Jullie hebben een toffe tijd gehad die je kan koesteren, maar jullie gaan nu elk je eigen weg op. Op die weg zul jij ook veranderen en daarmee je perspectief ook. Ik had een toffe tijd met mijn vriend destijds, maar ik moet er nu niet meer aan denken om een relatie aan te gaan met versie 2.0.