Relatie is uit gegaan

Ik ken deze site niet maar ik moet even mijn hart luchten bij meiden die ik niet ken. Ik heb het namelijk net uitgemaakt met mijn vriend en ik weet niet of het de juiste beslissing was of niet. We houden namelijk nog heel veel van elkaar. De reden dat we uit elkaar gingen is omdat we er een tijdje geleden achter kwamen dat onze relatie een houdbaarheidsdatum heeft. Ik heb namelijk een hele grote drang om te reizen. Ik wil na mijn studie de hele wereld zien, in het buitenland wonen en altijd op pad zijn. Dit gevoel heb ik al sinds het begin van mijn tienerjaren. Ik heb zelfs een vliegtuigje laten tatoeëren als symbool voor deze droom. Mijn vriend werkt al 7 jaar bij een bedrijf en heeft het daar onwijs naar zijn zin. Hij heeft dan ook helemaal geen behoefte om te reizen en liet ook weten dat als ik over een jaar of 3 een wereldreis maak of in het buitenland ga wonen, dat hij niet mee wilt. Dat betekent dat wat er ook gebeurt, in 3 jaar is de relatie op. Ik heb het vanavond uit gemaakt om de pijn te besparen aangezien het over 3 jaar nog meer pijn gaat doen dan nu. We kunnen niks opbouwen samen en hebben geen toekomst. Maar die dag is pas over 3 jaar…. Overdrijf ik? Is het een stomme reden om uit te maken?? Ik zit er zo mee in de maag. Ik ben bang dat ik te heftig heb gereageerd en dat dit een bullshit reden is.

Eerlijk gezegd denk ik dat het heel verstandig is wat je hebt gedaan. Reizen is voor jou het belangrijkste en voor je ex helemaal niet. Dan pas je dus gewoon niet bij elkaar. Als je een willekeurige man vraagt te kiezen tussen een leven met de vrouw van mijn dromen of een baan bij een of ander bedrijf, kiest hij voor het eerste. Dus kennelijk ben je niet de vrouw van zijn dromen. Geen traan over laten en aan de slag met de reisplannen!

In dit geval zijn jullie toekomstdromen gewoon te verschillend. En jullie zouden nog die drie jaar bij elkaar kunnen blijven, jullie zullen in die tijd nooit over de toekomst kunnen praten of kunnen plannen, samen dromen over jullie huis in een mooi land of praten over wat jullie daar allemaal zouden doen. Het zal altijd naar boven komen dat jullie uit elkaar zullen gaan op den duur.

Dus ook al voelt het nu verkeerd of moeilijk, ik denk ook dat het de beste keuze is geweest. Maar als je het net hebt uitgemaakt heb je vaak de kans dat je vlak erna spijt hebt. Het is ook een moeilijke beslissing als je ook nog eens wel heel erg van elkaar houdt. Maar als het om een serieuze relatie gaat is het ook belangrijk dat jullie dezelfde plannen hebben voor de toekomst, dus ook al hou je nog zo van elkaar, houden van is dan niet genoeg.

Veel sterkte :two_hearts:

Als je zeker bent van je dromen, dan heb je de juiste keuze gemaakt. Het feit dat je deze keuze maakt, zegt ook al wat over jullie relatie. Je kunt de komende 3 jaar open staan voor andere leuke mannen. Wie weet ontmoet je iemand die dezelfde dromen heeft. :wink:

i also finish my relationship