Relatie in de klas?

Oke, als eerst sorry voor het openen van een nieuw topic maar dit is toch een ander soort probleem en ik hoop dat er meiden zijn met tips/ervaring

Ik was dat meisje van het topic over de twijfels of ik een relatie moet aangaan met een jongen van 15(ik ben 16) hij zit bij mij in het leerjaar en in sommige vakken zitten we bij elkaar( bij 2 maar gelukkig) ik ben bang dat je je dan gaat irriteren aan elkaar en liefde en school is niet echt een combo…heeft een van jullie hier ervaring mee? ik begin hem steeds leuker te vinden maar hier heb ik toch nog twijfels over… tips?

Ik heb hier zelf ervaring mee, ik heb zo’n 1,5 jaar verkering gehad met een klasgenoot die een jaartje jonger was. We hadden dezelfde leeftijd als jij nu hebt. Gewoon niet teveel om elkaar heen hangen, klef doen en op elkaar letten en dan komt het goed.
Het kan wel ietwat vervelend worden zodra 1 van de 2 jaloers wordt of als je ruzie hebt.
Maar ik zou niet meer twijfelen, gewoon er voor gaan.

Ik zie eigenlijk het probleem niet. Maar als je je daar druk over gaat maken, ben je dan wel verliefd genoeg?
Het is ook niet zo dat je bij die twee vakken constant met elkaar kan bezig zijn, je moet toch de les volgen? Of zie ik dat verkeerd?

Mijn vriend en ik doen dezelfde studie (oké dat is iets anders dan jouw situatie, maargoed) We hebben niet alle werkcolleges samen, hoorcolleges wel. Als je inderdaad niet te veel met elkaar plakt, en wanneer je met elkaar omgaat gewoon omgaat zoals met vrienden (dus niet continu kusjes geven en handjes vasthouden enzo) kan dat prima toch? Dan heeft niemand er last van en vindt iedereen het waarschijnlijk juist leuk voor jullie.
Mochten jullie nu ruzie ofzo krijgen, dan wordt het natuurlijk een beetje ongemakkelijk. Maar daar zou ik niet meteen vanuit gaan. Bovendien hoef je ook niet alles samen doen, en kan je je dan ook gewoon focussen op je vriendinnen in die lessen toch?

Gewoon doen (:

Niet doen het word de ergste tijd van je leven, in mijn ervaringen dan :weary:

Kan prima, ik had aan het begin van mijn vorige relatie wiskunde samen. Die 3 uurtjes per week zijn prima te overzien, zolang je je niet aan elkaar gaat storen en niet als een stel kleffe honden naast elkaar gaat zitten.

Als je dit een probleem vindt, dan vind je hem niet leuk genoeg. vind ik
Maarja, je moet het zelf weten.

Zolang jullie elkaar niet opeten in de les, heeft niemand er last van lijkt me.

Hooi
Ikzelf ben 17 en zit elke les bij mijn vriend in de klas (hij is 15 en wordt morgen 16) Toen ik jouw verhaal las deed me dat erg aan mezelf denken omdat ik er ook over getwijfeld heb. Toch zou ik het zeker doen als je hem echt leuk vind. Twee vakken is niet zo heel veel.

Ik ben wel heel blij dat ik maar bij een les naast hem zit want elke les zou een ramp zijn haha. Ik zou dit als ik jou was ook proberen! Maar inderdaad je leert je vriend zo ook van een hele andere kant kennen wat juist jullie band sterker kan maken! Ik zou ervoor gaan… succes ermee x

Kan prima, als je je maar normaal gedraagt. Ik persoonlijk vind dat geplak de hele les en alleen maar met z’n 2en praten en constant hand in hand zitten wel iets voor als je alleen samen bent.

Als je ook nog een beetje je eigen leven houdt met je eigen vriendinnen en niet constant aan elkaar zit, zie ik het probleem niet hoor. :slightly_smiling_face:

Mijn vriend en ik zijn even oud, maar we hebben wel bij elkaar in de klas gezeten voor een jaar. Geen probleem. Daarna zijn we gesplitst (hij VWO en ik HAVO) maar ik zag hem als nog elke dag in de pauze. We hebben nooit irritaties gehad. :slightly_smiling_face: Liefde en school is dus wel degelijk een combo, je moet er zelf gewoon vertrouwen in hebben.

Ik moet wel zeggen dat je veel twijfelt. Eerst als over het leeftijdsverschil en nu al over een relatie hebben terwijl je bij elkaar in de klas zit. Weet je wel zeker dat je hem heel leuk vindt?

Kan inderdaad prima! Als je je gewoon normaal gedraagt en niet telkens aan elkaar gaat zitten etc. is er niemand die er last van heeft toch? :slightly_smiling_face:

Zolang jullie elkaar niet half gaan opeten in bijzijn van anderen ofzo, dan moet het gewoon kunnen vind ik :'D

zolang je met elkaar hebt is het leuk. maar als het uit gaat word het drama (mijn ervaring)

Als je hem echt leuk vind zou je het kunnen proberen.

Ik erger me zelf wel echt kapot aan kleffe stelletjes op school, dus wordt dat alsjeblieft niet…

Kan prima!
Mijn vriend en ik zitten met alle vakken (op 1 na) samen. Het gaat echt supergoed :slightly_smiling_face:
Ik vind het juist fijn!

Je kan het doen, maar ik erger me er persoonlijk al aan dat ik op dezelfde school zit als mijn vriend, het ligt er een beetje aan per persoon denk ik. Maar proberen kan altijd toch?

Het is je eigen keuze, maar mijn ervaring was niet zo goed. Ik werd echt gek van hem, waardoor het binnen 1 maand over was. Als je hem echt heel leuk vind kan je het wel proberen.

Ik heb ook een jaar bij m’n vriend in de klas gezeten (althans met een paar vakken). Wij waren op school echt totaal niet klef en zaten met Engels ook gewoon naast elkaar, ging prima. We hebben inmiddels 2,5 jaar, dus het kan echt wel. Heb me in de klas ook nooit aan hem geërgerd.